welke 808 midi kit is dit?

shiftr

DIY!
Lid sinds
29 december 2004
Berichten
1.248
Locatie
Zwolle
808%20midi%20kit.JPG

heb net een 808 gekocht waar ook nog midi op bleek te zitten, de vorige eigenaar had deze echter nooit gebruikt en wist niet welke het was en heeft er ook geen handleiding bij. waarschijnlijk doet hij het ook niet, want er zit geen stickertje meer op de eprom, ik geloof dat ie dan gewist is (?).
 
Re: welke 808 midi kit is dit?

Origineel geplaatst door shiftr
808%20midi%20kit.JPG

heb net een 808 gekocht waar ook nog midi op bleek te zitten, de vorige eigenaar had deze echter nooit gebruikt en wist niet welke het was en heeft er ook geen handleiding bij. waarschijnlijk doet hij het ook niet, want er zit geen stickertje meer op de eprom, ik geloof dat ie dan gewist is (?).

als jij een eprom kunt wissen door er een sticker af te halen vindt ik dat knap, als dat de gewoonte was om te doen als hij kapot was, ter indicatie dan zou het wel, maar dat kan ik me niet echt voorstellen eigenlijk. gewoon proberen
 
Een EPROM wis je mbv UV licht, dat je door het 'raampje' schijnt.
Als je het stickertje verwijdert, bestaat theoretisch de kans dat je EPROM corrupt raakt als er zonlicht bij je chip kan.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Een EPROM wis je mbv UV licht, dat je door het 'raampje' schijnt.
Als je het stickertje verwijdert, bestaat theoretisch de kans dat je EPROM corrupt raakt als er zonlicht bij je chip kan.

wat apart, dat ken ik helemaal niet
 
EPROMS wissen doe je meestal in een uv bak en iets van 8 a 15 minuten.
Dus een flitsje zal niet veel uitmaken. Een paar dagen in de zon laten liggen wel.
En je kan hem toch nog opnieuw proggen dus een totale ramp is het nou ook weer niet.

Maar wat is je input dan? Een midi kabel of een ander type?
 
Re: welke 808 midi kit is dit?

Origineel geplaatst door shiftr
heb net een 808 gekocht waar ook nog midi op bleek te zitten, de vorige eigenaar had deze echter nooit gebruikt en wist niet welke het was en heeft er ook geen handleiding bij. waarschijnlijk doet hij het ook niet, want er zit geen stickertje meer op de eprom, ik geloof dat ie dan gewist is (?).

Hmmm, zo'n MIDI-kit heb ik nog niet eerder gezien. Of hij is gemaakt door een hele nette doe-het-zelver of anders door een klein bedrijfje. De kit ziet er namelijk vrij profi uit. Misschien dat op de onderkant staat wie 'm gemaakt heeft. Die eprom werkt waarschijnlijk nog wel, tenzij de 808 ooit een week lang open en bloot buiten in de zon heeft lopen baden of binnen onder de zonnebank is geweest. Flitsers van fototoestellen kunnen eproms ook wel tegen. De vraag is natuurlijk hoe alles aangesloten moet worden. Die 12-polige connector linksboven lijkt me in ieder geval bedoeld om de kit met de trigger inputs van de TR-808 z'n geluiden te verbinden. De overige connectoren zullen voor de voedingsspanningen, de user interface, MIDI in/out en DIN Sync zijn. Met een beetje reverse engineering valt daar denk ik wel achter te komen.
 
Met een beetje reverse engineering valt daar denk ik wel achter te komen.

Idd :)

Beetje proberen de printbanen te volgen. De kit maakt iig gebruik van een MC6802P processor en een 6850 UART voor de MIDI interface. Overige logica ic's zijn hoogst waarschijnlijk hulp voor aansturing tussen de processor en de overige ic's. De CD4067BE is mogelijk een MUX die de uitgangen naar de TR-808 verzorgt.

Op software gebied zou je evt nog de EPROM kunnen uitlezen en kunnen disassemblen naar 6802 code.

Met een beetje gehack kom je er wel achter op een gegeven moment :)
 
Woensdag gehack dag? :W
6800 code doorspitten is iig wel erg retro.
 
van die losse stekkers weet ik allemaal waar ze moeten, die had ik losgehaald om hem zover op te kunnen doen om er een foto van te maken. ik hoop vooral te weten welke het is om er mischien vervolgens een handleiding van te kunnen vinden. aan de buitenkant heeft ie 2 midipoorten en een rood knopje. zou het een groove electronics kunnen zijn?
 
Heb je em al geprobeerd? Je schreef namelijk waarschjijnlijk doet ie het niet meer.
gewoon ff alle midi kanalen langsgaan terwijl je er constant midi noten heen gooit.
 
Origineel geplaatst door shiftr
aan de buitenkant heeft ie 2 midipoorten en een rood knopje. zou het een groove electronics kunnen zijn?

Ik heb een groove electronics kitje en die heeft idd een rood knopje en 2 midipoorten. Hij staat momenteel bij een maat van me dus ik kan hem helaas niet openschroeven om te kijken hoe hij er uit ziet. Ik heb wel een handleiding van die kit als je wil.
 
Origineel geplaatst door shiftr
van die losse stekkers weet ik allemaal waar ze moeten, die had ik losgehaald om hem zover op te kunnen doen om er een foto van te maken. ik hoop vooral te weten welke het is om er mischien vervolgens een handleiding van te kunnen vinden. aan de buitenkant heeft ie 2 midipoorten en een rood knopje. zou het een groove electronics kunnen zijn?

Ow, ok. Dan zou ik inderdaad eens een MIDI-keyboard erop aansluiten en op elk MIDI-kanaal alle toetsen van het keyboard bespelen.

Het is in ieder geval geen Groove Electronics kit. Die zien er compleet anders uit (zie foto).
 

Attachments

  • ge808.jpg
    ge808.jpg
    50,8 KB · Bekeken: 75
Origineel geplaatst door shiftr
ok thnx ... iemand nog een plaatje van een kenton kit?

Geen plaatje, maar wel specs op een oude kopie van de Kenton website in archive.org. Lijkt me een andere kit, want je hebt maar twee connectors en er zit geen RAM op je print.

MIDI In/Out/Thru
MIDI in & out on any MIDI channel (selectable and stored) for the eleven drum sounds which can each be assigned to any MIDI
note 0 - 127 and stored - output at two velocity levels - normal at 64 and accent at 127 .

MIDI input is velocity sensitive or can be switched to operate at fixed velocities (accent mode).

MIDI clock and stop start are also sent and received - received continue may be ignored, or treated as start.

Program change (used in assigning MIDI notes to sounds) omni on-off controller 16 (selects whether receiving in accent or velocity mode).

When MIDI clock etc is being received, DIN sync is available from the TR808 sync socket. All setups are stored in non-volatile RAM
 
Back
Top