2 beeldschermen?

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik werk nu ook dual screen en ik kreeg in een keer het volgende idee:
Is het mogelijk om 2 muizen op een computer aan te sluiten waarbij je ook nog 2 pointers op je beeldscherm krijgt???


Lijkt me echt tof, als je er handig in wordt kan je 2x zo snel werken.

je kan ook proberen te leren muizen met je voeten dan kan je tegelijkertijd sokken breien, hou je ook nog warme voeten aan over...
 
Laatst gewijzigd:
Twee muizen zal de nachtmerrie zijn van menig programmeur want ook al zou het mogelijk zijn dan houdt het huidig OS daar geen rekening mee. (Geeneen zover ik weet)
Maar je hebt twee handen dus twee muizen zou nog eens niet zo gek zijn.
 
Ik gebruik voor mijn AMD systeem op een a8n-e moederbord de ati radeon club 300se 256mb hypermemory (pci-e). Dit met 2 verschillende crt 17inch. Werkt rete stabiel en makkelijk. Was de goedkoopste kaart voor 2 beeldschermen. 69euro ofzo.

misschien ideetje voor anderen onder ons.
 
Origineel geplaatst door fuse
Twee muizen zal de nachtmerrie zijn van menig programmeur want ook al zou het mogelijk zijn dan houdt het huidig OS daar geen rekening mee. (Geeneen zover ik weet)
Maar je hebt twee handen dus twee muizen zou nog eens niet zo gek zijn.

Ik ben ook (mede door mijn werk) al een tijdje aan het oefenen om met links (ben rechts) te muizen.
Dus laat maar komen die 2 muizen want ik ben er iig op voorbereid.

ik werk als vormgever/dtp'r dus RSI loert de hele dag naar mij
 
Opzich wel handig als je met 2 handen je DAW kan bedienen, maar het is ook erg handig voor wanneer je in Dual Screen mode werkt, zodat je niet elke keer dat klere eind heen en weer hoeft te slepen.

Dat proggie is alleen voor Win, en niet voor de mac :(
 
A.V producties

A.V producties

hallo,

Ik heb een vraagje,

Ik heb gisteren 3 beeldschermen aangeschaft , maar nu wil ik aleen nog een video kaart daarvoor hebben . Wie kan mij vertellen wat in nodig ben ?? Deze beeldschermen heb ik aangeschaft voor het Efficient gebruik bij CUBASE SX !!

Mijn moederbord is van PCI Express er zit nu een on-board kaart in !
ik zou graag een 256 mb kaart willen hebben , dan kan ik eventueel ook nog is een leuk spelletje spelen !
Ook tv out .


Groetjes,

Arjan
 
Matrox maakt goede triplehead kaarten, ik heb al 2 jaar met tevredenheid ine Matrox G550

In m'n nieuwe pc komt deze:

Matrox Millennium P750 64Mb TripleHead AGP

Kost 207€ bij Informatique

En karten met de dingen die jij wil zijn er denk ik niet, dan zal je een extra TV kaart erbij moeten hebben, of moeten gaan kijken of er Nvidia kaarten zijn die triplehead ondersteunen, maar daarin geef ik je weinig kans :)
 
Re: A.V producties

Re: A.V producties

Origineel geplaatst door A.V producties
hallo,

Ik heb een vraagje,

Ik heb gisteren 3 beeldschermen aangeschaft , maar nu wil ik aleen nog een video kaart daarvoor hebben . Wie kan mij vertellen wat in nodig ben ?? Deze beeldschermen heb ik aangeschaft voor het Efficient gebruik bij CUBASE SX !!

Mijn moederbord is van PCI Express er zit nu een on-board kaart in !
ik zou graag een 256 mb kaart willen hebben , dan kan ik eventueel ook nog is een leuk spelletje spelen !
Ook tv out .


Groetjes,

Arjan

http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/products/th2go/home.php

Niet goedkoop....
 
volgens mij kan je gewoon twee (bijv.) game nvidia kaarten in je pc proppen en dan heb je 4 aansluitingen, schijnt goed te werken en dan kan je nog gamen ook *D

zo'n tripplehead zou ik nooit aanschaffen, veel geld voor weinig powerrrrrr.
 
Sinds tijdje werk ik ook met 2 beeldschermen. Vooral ideaal om je mixer in een apart scherm te knallen.

Met 2 beeldschermen werken is echt zoiets; als je eenmaal gewend ben kun je nier meer zonder. Terwijl je het daarvoor niet mist.

Zeker doen dus :okdan:
 
..

..

Ok bedankt voor de informatie ..

Maar op iedere pc zit weer een ander moederborth dus andere aansluitmogelijkheden . Ik heb pci express daarvoor wil ik dus 1 of 2 kaarten van gaan kopen ! ik wil zowiso 3 beeldschermen kunnen aansluiten . Digitaal mischien en tv out , 256 mb .

Groetjes,

Arjan
 
Koop een moederbordje met nVidia SLI of Ati Crossfire ondersteuning, dan heb je zowieso 2 PCIe x16 sloten.
Ik heb zelf een DFI nforce4 Ultra-D. Zitten ook 2 PCIe x16 sloten op, maar dan zonder SLI ondersteuning.
Lekker belangrijk, game toch niet zoveel, maar ik kan wel 4 beeldschermen aansturen, mocht ik dat willen.

Ik heb sinds september 2x 20" breedbeeld op één videokaart met twee DVI uitgangen. Ik ga niet meer terug naar één monitor en 4:3 (5:4). Het werkt zo geweldig goed in Cubase SX3! Sequencer links, mixer en instrumenten enzo rechts. Ideaal!!
 
Ik zou eerder voor 3 schermen gaan dan 2. niet omdat meer beter is maar omdat je dan altijd en scherm in het midden hebt en niet zo'n verdomde naad. :)
 
Origineel geplaatst door gerrie79
Ik zou eerder voor 3 schermen gaan dan 2. niet omdat meer beter is maar omdat je dan altijd en scherm in het midden hebt en niet zo'n verdomde naad. :)

Geen last van, aangezien ik één monitor beschouw als mijn "main" monitor, en de andere is gewoon extra en staar er rechts van. De sequencer heb ik dus keurig in het midden, alle mixer/plugins/etc staan op het rechter scherm. :)
 
Kan ik als ik een DVI-i uitgang op mijn grafische kaart heb hier ook een analoog monitor op aansluiten? M.a.w. bestaan er DVI-i naar analoog kabels? Reden: heb nl. 2 analoog monitoren gekocht en wil weten wat voor soort grafische kaart deze moet voeden.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Kan ik als ik een DVI-i uitgang op mijn grafische kaart heb hier ook een analoog monitor op aansluiten? M.a.w. bestaan er DVI-i naar analoog kabels? Reden: heb nl. 2 analoog monitoren gekocht en wil weten wat voor soort grafische kaart deze moet voeden.

Ja die bestaan. Maar meestal in de vorm van een klein connector-blokje. (DVI - DSUB connector)
ATI%20DVI-DSUB%202.jpg

Bij de meeste videokaarten met DVI-uitgangen krijg je dit blokje er bij.
 
Back
Top