Goede usb c naar b kabel?

Giella

Nieuwkomer
Lid sinds
29 november 2009
Berichten
16
Hallo,

ik ben opzoek naar een betrouwbare usb kabel van iPad Pro naar Tascam 16x8 audio interface, met name geschikt voor audio. Deze kabel moet 3 meter zijn.

Heeft iemand hier ervaring hiermee? Er zijn weet-ik-hoeveel kabels te vinden, maar ik denk dat ik geen normale printerkabel moet hebben maar een kabel met meer kwaliteit.
Soms kom ook 1 meter kabels tegen van paar honderd (!) euro, dat is me te duur…

ik gebruik de iPad om multi tracks af te spelen, wave files. Liefst dus een 3 meter kabel die van usb C naar B gaat.

Of, kun je ook gewoon werken met een verloopje / adapter. Bijvoorbeeld een kabel van C naar C en dan een verloopje naar B. Of een kabel van A naar B, met een verloopje naar C.

ps. ik had eerder bij Bol eentje van 5 meter gekocht, maar die werkt niet. Nu kan het zijn dat 5 meter per definitie te lang is, maar ik denk ook dat het te maken heeft met kwaliteit van de kabel…

Groet,
Giel
 
Thnx, ik vraag me alleen af of een kabeltje van een tientje geschikt is voor audio toepassingen.
 
Anker heeft fijne kabels vind ik. Die gebruik ik voor zaken die regelmatig in een uit moeten pluggen. Hebben ook mooie gevlochten mantels, dat staat wel netjes. Voor de meeste toepassingen gebruik ik overigens gewone goedkope kabels.
 
ik had eerder bij Bol eentje van 5 meter gekocht, maar die werkt niet. Nu kan het zijn dat 5 meter per definitie te lang is, maar ik denk ook dat het te maken heeft met kwaliteit van de kabel…
Mijn ervaring is dat 3 meter ook al behoorlijk lang is voor audio overdracht en het werkt maar 5 meter kan idd best te lang zijn.

ik denk dat eender welke kabel hier perfect zal voldoen: https://www.allekabels.nl/usb_accessoires/usb_c_kabel/usb-c-naar-usb-b.html
goed opletten er zijn verschillende "B" connectors daar, let op de foto
Ik heb deze ook bij allekabels.nl gekocht en voldoen goed zolang je een directe verbinding hebt want bij sommige (niet alle) usb hubs die bijv de pc ingaan kan je problemen krijgen.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn ervaring is dat 3 meter ook al behoorlijk lang is voor audio overdracht en het werkt maar 5 meter kan idd best te lang zijn.
Voor niet-actieve kabels is 5m het maximum voor USB 2.0 en 3m voor USB 3.x. Nu gebruikt de Tascam van de vraagsteller USB 2, maar er zijn zat kabels die net niet voldoen aan de standaard.
Zekerheid krijg je nergens, maar als je gaat shoppen bij de iets 'luxere' kabels (braided, vergulde contacten) is de kans op een goede kabel wel iets groter.
 
ik durf er bijna op wedden dat die braided vergulde luxe slangenoliekabels even goed gaan werken als die van allekabels.nl link hierboven

niet dat er geen slechte kabels bestaan, maar de genoemde zaken bieden m.i. geen enkel technisch voordeel, gewoon een beter psychologisch gevoel
 
Een braided kabeltje knikt net wat minder snel dan een hele dunne. Dus als er vaak opgerold in/uit geplugd moet worden, vind ik een iets luxer kabeltje prettig. Ik wed met je mee dat ze verder even goed werken 😉
 
ik durf er bijna op wedden dat die braided vergulde luxe slangenoliekabels even goed gaan werken als die van allekabels.nl link hierboven

niet dat er geen slechte kabels bestaan, maar de genoemde zaken bieden m.i. geen enkel technisch voordeel, gewoon een beter psychologisch gevoel
In eerste instantie doen ze het waarschijnlijk even goed, maar braided kabels zullen volgens mij iets minder snel 'openbreken' als ze vaak worden opgerold. Vergulde contacten corroderen niet/minder en zullen dus ook langer meegaan. Daarnaast is niets vervelender dan een hap tijd kwijt zijn aan iets wat 'soms' niet werkt, je kan beter direct voor iets beter spul gaan imo.
 
braided kabels zullen volgens mij iets minder snel 'openbreken' als ze vaak worden opgerold.

gelijk heb je
in veel gevallen is zo'n plastic uitziende kabel ook braided aan de binnenkant, maar dat zie je niet.

Vergulde contacten corroderen niet/minder en zullen dus ook langer meegaan. Daarnaast is niets vervelender dan een hap tijd kwijt zijn aan iets wat 'soms' niet werkt, je kan beter direct voor iets beter spul gaan imo.
ik heb hier USB kabels van het begin der tijden, die zijn nog niet gecorrodeerd, mogelijk omdat ik ze niet bewaar in mijn badkuip (?)
vergulde contacten zie ik vooral in goedkope rommel van de action, ziet er wel mooi uit uiteraard die bling bling, maar de meerwaarde hiervan is ook eerder psychologisch (afhankelijk van het onderliggende materiaal kan het ook problematisch zijn)

Begrijp me zeker niet verkeerd, er bestaan kabels van goede kwaliteit die het geld zeker waard zijn (vraag me niet wat, ik doe er duidelijk niet aan mee).. Maar als ik hier merken zoals "Anker" hoor vernoemd worden, sorry, maar das echt generische chinese "ok" kwaliteit in een mooi jasje met ditto prijskaartje
 
Iedereen bedankt voor jullie reactie. Toch maar besloten om er 1 te bestellen bij allekabels.nl Dit vanwege lengte van kabel en snelle levering ivm optredens dit weekend.

Gr
Giel
 
Back
Top