Klein leed in de studio...

Origineel geplaatst door Hanz
Een nieuwe dieptepunt in mijn studio... ;{

Gisteren is de draaiknop van m'n wasdroger kapot gegaan. Na enig onderzoek bleek de "potmeter" van de knop nog wel in orde, maar de knop niet meer te herstellen.

En wat doe je dan? Dan word je door vrouwlief gedwongen tot... het trekken van een knop... van een apparaat in je studio... zodat de wasdroger nog gebruikt kan worden... heb je tenminste nog iets droogs om aan te trekken. :stupid

Deze knop toevallig HanZ? :D :D :D
 

Attachments

  • dry_wet small.jpg
    dry_wet small.jpg
    13,5 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door Hanz
Een nieuwe dieptepunt in mijn studio... ;{

Gisteren is de draaiknop van m'n wasdroger kapot gegaan. Na enig onderzoek bleek de "potmeter" van de knop nog wel in orde, maar de knop niet meer te herstellen.

En wat doe je dan? Dan word je door vrouwlief gedwongen tot... het trekken van een knop... van een apparaat in je studio... zodat de wasdroger nog gebruikt kan worden... heb je tenminste nog iets droogs om aan te trekken. :stupid

:( :(

Ze zou bij mij kunnen dwingen zoveel ze wilde, maar ik zou het nog eerder met 'n knop van haar repareren. ....waarvan ik dan gelukkig geen plaatje heb....

:duivels:
TIETE.......er is geen betere
 
hmm...rustig...wat zitten experimenteren met je software...en opeens...daar is het! je inspiratie werkt plots op volle toeren!
snel wat heen en weer klikken, extra samples inladen, drumpatterns programmeren... jaja, dit wordt een prachtige creatie!
...
"hee, m'n muispijl staat plots stil? even met de muis bewegen... neen, niets. hoe kan dat nu? oh, wacht, juist, zo'n draadloze muis heeft batterijen nodig! hmm, waar had ik ook alweer mijn nieuwe batterijen gelegd? daar? nee. daar misschien dan? nee. o ja, daar! oké, muis openmaken, batterijen eruit, nieuwe batterijen erin en... nog altijd niks. hmm, misschien is de verbinding met de ontvanger verbroken. op het "connect" knopje op de ontvanger drukken. even wachten. op het "connect" knopje op de muis drukken. even wachten... ja! ze doet het weer! snel verdergaan met mijn creatie!
...
...
...
waar was die inspiratie ook alweer?"




koop voor je audio-pc dus een muis mét staart :D
 
*Wil je net die extra lus maken via direct-out zijn je kanalen weer op.

''Volgende week mn 48.8 aansluiten.. dan tijdelijk dat probleem niet meer'':D
 
Iets waaraan ik me echt ergerde in de studio vandaag: Dit zou verboden moeten worden, wat irritant :(
Zulke grote teksten onder je posts, ik blijf scrollen. Whats the use? :confused:
 

Attachments

  • ergenis.jpg
    ergenis.jpg
    91,3 KB · Bekeken: 116
Klein leed I - Even een andere bak aansluiten, maar er is geen gaatje over voor de prik

Aha, ik kan deze er wel uit halen die gebruik ik nu toch niet...

Ja, aan de lus op de grond kan ik zien dat het echt deze stekker is....

Zou je hem toch niet even volgen met je vingers?

Tuurlijk niet, ik zie toch zeker dat het die stekker is. Trouwens, het moet even snel want het wordt veels te laat...

*TREK* Fuck! toch de stekker van m'n PC!:(


Klein leed II - even snel Mix op Cd zetten

Je hebt de hele avond gewerkt aan een nieuwe track, je bent lekker opgeschoten en het resultaat mag er best wezen! Natuurlijk wil je even snel een mix op Cd zetten, dan kun je hem morgen in de auto even luisteren.

Even de midi-tracks omzetten naar audio, kan ik in de tussentijd vast m'n tandenpoetsen....

mooi da's gebeurd... EXPORT-MIXDOWN-NORMALIZE

Moet ik de mixdown niet even controleren? Nee joh, wat kan er nou fout zijn. Trouwens, het moet even snel want het wordt veels te laat...

volgende dag in de file:

mmmm Ik kan me niet herinneren dat ik een woodblock prominent voor in de mix heb gezet....

NEE Hè! heb ik de click aan laten staan! :stupid
 
Variant erop:

Heenweg Gig: alles netjes opgerold in verschillende tassen/koffers
Terugweg Gig: "ach, dat zoek ik thuis wel uit.."


Volgende dag: Naar rook stinkende Spagetti-ellende :(
 
Ik dacht: "kom, laat ik eens lekker ff relext wat spelen op me keyboardje. zal ik staan of zitten? Nou ik ben te lui vandaag dus maar ff zitten."

Gevolg: KRAK! breekt de rugleuning van me stoel af. maar gelukkig eentje die met wat boutjes vastzit, maar wel weer een half uurtje lopen klooien en nu nog geen noot gespeeld.

(en stiekum steeds jaloers zijn op de avatar van [ serum ]. Maar ja ik ga hem maar niet jatten :) )
 
leuke tread :) en minder leuk voor de posters .... zie hier:

Je bent 3 dagen bezig in de studio je live optreden aan het voorbereiden. De avond voor het feest moet je via partyflock lezen dat het hele feest is afgelast. Vervolgens zegt de organisator dat je niet bij hem moet zijn maar bij een derde waar je bij voorbaat al geen zaken mee zou doen. Dat je bij die derde moet zijn staat namelijk ook in het contract wat je nooit hebt gehad. Gelukkig ter compensatie een vervangende boeking aangeboden gekregen van een andere WEL geschikte medewerker van die organisatie.

Na een dag bij een vriend chillen, weer helemaal zin hebben in muziek maken, komt er een andere vriend in de studio bij. Helemaal blij en zin om die hit te maken, lijkt het alsof alle inspiratie tussen je vingers doorglipt. Vervolgens besluit de sampler kanaal 1 niet meer af te spelen, terwijl hij wel laat zien dat de samples worden aangesproken. Alles naar kanaal 3 werkt weer wel. Dus zet je alle midi sporen en sampler opslagen goed .... en nog klinkt alles wat je maakt kud. Gevolg: frustratie en afleiding/lotgenoten zoeken op sf 8o)

Wachten totdat mensen je spullen kopen via marktplaats zodat jij weer andere spullen kan kopen .....

Edit de volgende dag: Na een nachtje slapen en wat plaatjes luisteren ging het vandaag WEL ineens allemaal goed in de studio! Dikke track in de maak 8)
 
Laatst gewijzigd:
Klein leed is...

Klein leed is...

... een mooie vintage bak kopen (in casu: een 165 kilo wegend orgeltje uit 1980)...

... deze voor de zekerheid vooraf nog gaan bekijken bij de verkoper (testoordeel: prima!)..

... deze je studio insleuren (resultaat: driedubbele hernia en een fraai setje krassen op vloer)...

... aanzetten & bespelen (klank: hemels!)

... nog geen uurtje later ruw opgeschrikt worden door het geluid van geknetter, gekraak en assorti 'electrisch' geluid + daarbij bijbehorende brandlucht + rookontwikkeling...

... je nog net kunnen beheersen om niet een complete brandblusser leeg te spuiten in je kersverse droom-instrument, vervolgens dan maar met bibbers in de benen naar bed te gaan (en vervolgens te dromen over afgebrande home studio's)...

:o:

Hoe het afliep: de volgende dag, na wat bellen met de respectievelijke orgelguru bleek dit een gevalletje "oh, da's niets bijzonders, dat doen ze wel vaker" te zijn. Iets met een condensator die blijkbaar niet belangrijk was. Er zitten er tenslotte méér dan genoeg in. :confused:

Vintage; you gotta love it!
 
#- na een avondje lekker jammen snel nog even een opname maken ("hier ga ik volgend weekend een heerlijke track van bouwen!")
- de hele week die opname afluisteren (hij is immers zo vet)
- er aan het einde van de week achter komen dat je die opname zo vaak gehoord hebt, dat je 't helemaal zat bent, en dus geen zin hebt om er nog een weekend naar te luisteren
- en dus weer een leuke snippet die nooit wordt uitgewerkt... :stupid

#twee uur lang samples uit zitten knippen en saven in soundforge, om in je sampler te laden. Er vervolgens achter komen dat je in het verkeerde formaat hebt opgeslagen (24bit i.p.v. 16 bit) Weer opnieuw beginnen dus

:stupid
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
#- na een avondje lekker jammen snel nog even een opname maken ("hier ga ik volgend weekend een heerlijke track van bouwen!")
- de hele week die opname afluisteren (hij is immers zo vet)
- er aan het einde van de week achter komen dat je die opname zo vaak gehoord hebt, dat je 't helemaal zat bent, en dus geen zin hebt om er nog een weekend naar te luisteren
- en dus weer een leuke snippet die nooit wordt uitgewerkt... :stupid :stupid

Ja, deze staat bij mij direct op 1 (helaas). Ik heb al zoveel dingen weggegooid hierdoor terwijl het echt lekker klonk.....grijsgedraad voordat het zelfs maar af was, zeg maar =(
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
twee uur lang samples uit zitten knippen en saven in soundforge, om in je sampler te laden. Er vervolgens achter komen dat je in het verkeerde formaat hebt opgeslagen (24bit i.p.v. 16 bit) Weer opnieuw beginnen dus

:stupid
Je kunt in dat geval toch gewoon de Re-sample fuynctie en Bit-Depth Convertor gebruiken in Sound Forge?
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Je kunt in dat geval toch gewoon de Re-sample fuynctie en Bit-Depth Convertor gebruiken in Sound Forge?

Dit soort antwooorden zijn dan groot leed, dit is het laatste wat je dan wilt horen :(
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Je kunt in dat geval toch gewoon de Re-sample fuynctie en Bit-Depth Convertor gebruiken in Sound Forge?
hmmja, maar je hebt je wel net een half uur af zitten vragen waarom je sampler je samples niet wil inladen....
Idem trouwens voor verkeerde samplerate (96 kHz ipv 33.1 kHz). Hele tijd bezig geweest samples in te laden (1 voor 1 in de Electribe S....) en je dan afvragen waarom al je samples een paar oktaven te laag worden afgespeeld....;{
 
klein, langdurig leed:

een diskette of 60 met daarop sound 1 tot sound 9 voor de MPC. liefst allemaal zonder sticker en een ALL_SEQ_.all en de onvermijdelijke ALL_PGMS.APS.

happy hunting
8o)

het is ook altijd de laatste die je probeert. pak je de onderste omdat je denkt slim te wezen, is het de een na onderste...
 
Back
Top