Welke synth gaat het laatste de deur uit?

Mijn CS1x gaat nóóit verkocht worden... Is mijn eerste synth (ik was 16jaar) en gekregen van mijn opa. (die is een half jaar daarna overleden) Dus die heeft voor mij ontzettend veel emotioneele waarde..
 
Origineel geplaatst door Leo
voyager, machinedrum, evolver en prophecy.
ze gaan er alleen nog uit als ik echt in geldnood kom of als ik definitief stop met herrie maken.
of als ik me bedenk natuurlijk.

ben benieuwd hoe lang je het volhoudt leo . :duivels:
 
Thanx voor de reakties, leuk om te lezen.
Volgens mij noemt iedereen een ander beestje :D
Ik kan ook wel moeilijk ergens afstand van doen. Heeft het nog wel zin om een hardwaresampler te verkopen wanneer ik er nu al bijna niets meer voor krijg? Daarentegen kan men ook niet alles bewaren. Ik vermoed dat de meeste hardware eigenaren wel balen van de waardevermindering i.v.m. de komst van software. Tenminste "balen" is een te groot woord. Men kan de waardevermindering beter niet uitrekenen na al die jaren, want dan schrikt men wel.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Men kan de waardevermindering beter niet uitrekenen na al die jaren, want dan schrikt men wel.
daar gaat het toch ook niet om? ...je hebt er al 'die jaren' plezier van gehad toch?

zo ken ik een verhaal van iemand die nog ff de gemaakte kilometers van een jaar daarvoor door wilde berekenen in de totaal prijs van een aangeboden synth... typisch gevalletje van randnerd dus :D
 
Origineel geplaatst door 6 trak
daar gaat het toch ook niet om? ...je hebt er al 'die jaren' plezier van gehad toch?

Sommigen staan stof te happen. Maar ach, je moet je geld toch ergens aan uitgeven
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Ik vermoed dat de meeste hardware eigenaren wel balen van de waardevermindering i.v.m. de komst van software. Tenminste "balen" is een te groot woord. Men kan de waardevermindering beter niet uitrekenen na al die jaren, want dan schrikt men wel.

Gewoon ouwe meuk kopen, net als ik :D Geen last van waardevermindering en je kunt er prima muziek mee maken.

Nu ik er over nadenk hanteer ik eigenlijk hetzelfde principe bij mijn auto......alleen maak ik daar geen muziek mee natuurlijk (ik gebruik hem wel om al die ouwe meuk overal in het land op te halen :D ).
 
Arp Pro Soloist ,vindt het nog steeds een van de mooist klinkende bakkies:)
 
EMU EIV, Virus C en SY99. OK, ik noem er drie op in plaats van één, maar deze drie samen vormen een keiharde kern van synthese en samplingmogelijkheden.

Maar ja ... wie weet hoe de situatie over 10 jaar is :D .

:doei:
 
Simpel, de TR-808. Boemmmmmm, tsjjjjjjjjjj
 
VL-Tone en SK-1, omdat ik er ooit mee begonnen ben als 11-jarige.
 
Bij mij gaat eigenlijk alleen iets weg als ik geld nood heb .....

en in dat geval zullen de 9090 en de Teebee als laatste weg gaan, omdat deze t moeilijkst weer te kopen zijn..

en uit financieel standpunt zou mn virus C ook niet snel weg gaan, aangezien ik die nieuw heb gekocht ...
en nog maar de helft waard is nu

denk dat op t moment de 9090 als laatste zou weg gaan als ik echt genoodzaakt ben dingen te dumpen
 
Synth'a'klaas rond december want de rest is al vertrokken :D
 
Mijn V-synth blijft :luv:. Doe ik absoluut niet meer weg (maar dat zei ik twee jaar geleden van mijn korg Z1 ook).
 
Back
Top