Welke synth gaat het laatste de deur uit?

Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
4.304
In navolging op de thread "snelst doorverkochte synth" ben ik benieuwd welke synth als laatste de deur uit zal gaan.

Bij mij is dat toch wel de Prophet VS. Deze synth blijft me verbazen. Is 1 van de weinige synths die qua sound prima de strijd aan kan gaan met moderne synths.
Ik vind de Matrix 6 toch ook wel iets aparts, maar de VS net effe lekkerder.

Hier staan trouwens leuke audioworkshops. Onderaan de pagina.
http://www.synthesizer.at/download/audio.htm
Vooral het begin van de VS demo is mooi. Even verderop die choralpad. Oei oei oei wat mooi.
 
Zal bij mij zeker de V-Synth zijn. Zoveel mogelijkheden. Die overleeft mij misschien nog...
 
Als het om functionaliteit / sound etc gaat dan de Future Retro 777, puur omdat die een hele aparte sound heeft en nogal zeldzaam is.

Als het om sentimentele / emotionele waarde gaat, dan de Yamaha CS1x als laatste, puur omdat dat mijn eerste synth was, waar ik behoorlijk hard voor heb moeten werken / sparen.

(ja ik weet, het is een beetje het verhaal van die ouwe teddybeer)

-C-
 
Momenteel denk ik de Korg Microkorg of de Alesis Micron.:D
 
Bij mij is het de X5... Omdat ik hier een half jaar lang op zondagavonden voor heb moeten afwassen.
En daar komt nog eens bij dat het een mooie synth is met goed geluid :halleluja
 
Bij mij zal dat de Virus Kb zijn of de Korg Prophecy.

Maar goed, ik moet ze eerst nog maar 's binnen zien te krijgen..
 
Origineel geplaatst door demian
Bij mij zal dat de Virus Kb zijn of de Korg Prophecy.

Maar goed, ik moet ze eerst nog maar 's binnen zien te krijgen..


:dubbel:
 
MOOG Memorymoog with Lintronics mod (L.A.M.M.)
 
Crumar Spirit / Korg MS-50.

Maar eigenlijk kan ik er nog wel meer opnoemen die de deur niet uit zullen gaan.....kan gewoon moeilijk afscheid nemen van synths :luv:
 
juno60 en ax73 gaan nooit meer weg
maar daar zullen er nog een hoop bijkomen :D
 
Moeilijke vraag met verschillende redenen :

Mn JV1080 gaat in principe niet weg omdat ie toch ook geen :kont: meer opbrengt.
Mn Sherman FB1 gaat niet weg omdat het toch een cool ding blijft.
Mn EMX1 gaat niet weg omdat ie lekker compact is en punchy klinkt.
Mn SU10 gaat niet weg omdat ie lekker compact is en een sampler altijd handig is


Tja...heb nu gewoon mn meest minimale/complete setup voor mezelf
 
voyager, machinedrum, evolver en prophecy.
ze gaan er alleen nog uit als ik echt in geldnood kom of als ik definitief stop met herrie maken.
of als ik me bedenk natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door Leo
voyager, machinedrum, evolver en prophecy.
ze gaan er alleen nog uit als ik echt in geldnood kom of als ik definitief stop met herrie maken.
of als ik me bedenk natuurlijk.

Is het jou niet verboden om in deze thread te posten Leo? :D

Wat mij betreft trouwens momenteel mijn S90, maar van de andere kant is dat ding weer ontzettend vervangbaar: als ik een S90ES zou hebben dan kon de S90 eruit. Misschien dus toch eerder de Ion of Pulse, omdat die een stuk unieker zijn.

Ach ja, ik verkoop gewoon niks, de eerste tijd, minstens zo gemakkelijk. :)
 
De sh-2000. Heb ooit de fout gemaakt om hem te verkopen. Ga hem gelukkig aankomend weekend weer ophalen. (volgens mij is het de sh2000 die ik een jaar of 3 geleen heb verkocht...:D)
Zoveel van die rakkers zullen er ook niet zijn in Nederland. Er zit nu gelukkig wel cv/gate op:halleluja De ms-20 zal ik ook altijd houden. Tis een combi..de een zou niet zonder de ander kunnen.;)
 
Quasimidi raven. Niet dat ik hem na al die jaren nog zo geweldig vind.. filters/resonantie... nooit van gehoord.... maar het was mijn 1ste.
Bovendien ben ik niet zo'n koper-probeerder-doorverkoper. Ik kijk goed wat ik wil hebben en dat hou ik dan ook.
 
Back
Top