high-end compressie/eq ?

Zeker! Top ding je kan hem erg laten werken zonder dat hij gaat vervelend gaat pompen. Gebruikte hem in het verleden vooral voor tracking en bus. Verwacht geen ssl sound. Maar wel heel solide.
 
1968 is heel goed, kan transparant zijn (wat de meeste mensen niet goed weten) en kan ook kleuren indien je de gain opendraait

prijs-kwaliteit volgens mij een van de beste compressors in het hogere segment (want ja, deze kan zich meten met de beste compressors)

top voor drums of mixbuss
 
hoe klinkt die neveclone? de meningen op gearslutz waren veeleer verdeeld, maar zelf heb ik die nog niet gehoord..
 
Ik heb hem een keer uitgeprobeerd en vond hem toen erg clean en smooth klinken. Kon hem nu voor een prikkie overnemen dus de keuze was erg snel gemaakt. Over een week krijg ik hem in mijn eigen studio en kan ik er wat uitgebreider op in gaan.
 
en hij zit er in: BLA compressor

549494_540512846001982_138862155_n.jpg


tot nu toe vind ik hem een stuk ruwer dan de avalon, in verkeerde handen een gevaar, in de juiste handen erg clean. Ben er nog aardig mee aan 't klooien dus op den duur zal ik ook meer kunnen vertellen. Wel vind ik de bouwkwaliteit wat minder. Qua lak/draaiknoppen niets te klagen (beetje klein), maar die plastic switches kan écht niet eik. Solide is het allemaal wel, maar toch.

én, hij is mooi rood!
 
Hij gaat nu al de verkoop in : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=169432

Ik denk dat hij meer geschikt is in een opname studio dan in een masteringsetting, alles is loepzuiver maar ik gebruik hem op een of andere manier te weinig. Enkel voor losse sporen, en dat is in mijn geval niet zinvol genoeg om hem te houden, helaas. Mocht iemand wat anders in de aanbieding hebben en willen ruilen oid, lemme know :)
 
Van de week deze binnen gekregen, de tubecore 3u Mastering Edition (VariMu)

Tubecore.jpg

tubecore.jpg


Specs @ http://www.igsaudio.pl/en/product/compressors/86-tubecore3u-en

Hele fijne compressor als je het mij vraagt. Een erg prettige en subtiele compressie, met daarnaast de mid/side optie. Ben iig meer dan tevreden, al hoewel ik binnenkort ook eens ga kijken wat een andere set tubes doen (heb nu de stock tubes).
 
pffff, wat een gruwelijk setje zeg.... damn. compressor stereo linkable ook?

even voor de compressor fanaten, ik heb een klarkteknik square one te koop staan
 
Moi ding, Utopia.
Ben erg benieuwd naar de klank!

kijk trouwens uit met 6BC8 / 6BZ8 buisjes: eentje die echt goed werkt in een compressor is erg moeilijk te vinden, laat staan een behoorlijk gematcht paartje.
Ik heb er hier een stuk of 35 gehad, waarvan er maar twee goed zijn: en dat zijn GE 6BC8's.

Als je dan toch geld uitgeeft: waarom geen matched pair JJ 6386 ? :)
 
pffff, wat een gruwelijk setje zeg.... damn. compressor stereo linkable ook?

even voor de compressor fanaten, ik heb een klarkteknik square one te koop staan


Hij staat standaard op stereo, maar je hebt altijd de keuze om links/rechts anders te behandelen. De andere modus is mid/side, die zoals het al zegt je de controle geeft over de mid+sides. Dit is uiteraard erg handig in sommige scenario's :D

Moi ding, Utopia.
Ben erg benieuwd naar de klank!

kijk trouwens uit met 6BC8 / 6BZ8 buisjes: eentje die echt goed werkt in een compressor is erg moeilijk te vinden, laat staan een behoorlijk gematcht paartje.
Ik heb er hier een stuk of 35 gehad, waarvan er maar twee goed zijn: en dat zijn GE 6BC8's.

Als je dan toch geld uitgeeft: waarom geen matched pair JJ 6386 ? :)


Zo gigantisch veel verstand heb ik er ook niet van. Mocht ik overgaan op andere buizen vraag ik dat eerst aan bij Igs zelf, die heeft er meer verstand van vermoed ik. Ik ga er vanuit dat de buizen dan kloppen, zeker aangezien het design van de compressor grotendeels gebaseerd is op switchen.

Even een leuk detail, de voeding:

psu.jpg


Dit was het eerste wat ik zag toen ik hem uitpakte, toen wist ik eigenlijk al dat het goed zat qua afwerking ;)
 
Laatst gewijzigd:
Erg fraai, en met zo'n massive voeding haha
 
wat was er dan precies niet goed aan de 6bc8 buizen?
on balans van de twee secties ofzo?

:mega:


Moi ding, Utopia.
Ben erg benieuwd naar de klank!

kijk trouwens uit met 6BC8 / 6BZ8 buisjes: eentje die echt goed werkt in een compressor is erg moeilijk te vinden, laat staan een behoorlijk gematcht paartje.
Ik heb er hier een stuk of 35 gehad, waarvan er maar twee goed zijn: en dat zijn GE 6BC8's.

Als je dan toch geld uitgeeft: waarom geen matched pair JJ 6386 ? :)
 
balans onder andere, maar dat is met trimmers in het circuit op te lossen, mits ze niet teveel verschillen.
Ik heb hier helaas flink wat 6BC8's liggen die te veel verschillen. curves, dat soort dingen.

sommigen laten al geen signaal meer door bij zo'n 6 - 7 db GR of doen bijna niets, terwijl de andere helft stevig werkt. In een ander circuit zouden ze misschien wel prima werken.

Ik neem inderdaad aan dat IGS goede paartjes heeft liggen :)
 
Back
Top