Bericht: Masterclass Sound Design

Hoi,

Zaterdag 14 oktober zit vol. Wel is er nog plek (2) voor op aanstaande zaterdag 30 september:D

Groeten,

Rob

p.s. voor de BLUE mannen...1.6 is uit
 
Hoi,

Eerstvolgende nw datum's zijn zaterdag 4 november en zaterdag 2 december.
Aanstaande zaterdag (30sept) is nog 1 plek vrij

Groeten,
Rob Papen
 
Origineel geplaatst door bitkit
Hoi Rob!

Wanneer kunnen we deel 2 van de cursus verwachten?? :p

grtz Gunther

Hi Gunther,

Vanwege de drukt heb ik het nog niet uitgewerkt. Het is wel de bedoeling dat jullie met die opvolgdag "aan het zweten komen" :L
Het staat dus op de planning.

;)

Rob
 
Hallo Rob,

Zit daar ook FM-design bij?

Groet,

Mad
 
Origineel geplaatst door MadDonna
Hallo Rob,

Zit daar ook FM-design bij?

Groet,

Mad

Hoi Mad,

De training gaat over subtractieve synthese. Dus FM synthese komt maar zeer beperkt ter sprake.
Dit omdat subtractieve synthese het meest gebruikt word.

Rob
 
Zaterdag 14 oktober is een plek vrijgekomen (cursist verschoven naar andere datum).
De andere datums zaterdag 4 november en 2 december geen problem.

Groetjes,
Rob
 
Voor welke synths geldt dit? Analog synths? Of ook iets als de Korg 05r/w of de Yamaha SY-55. Of is dit iets specifieks voor analog synths als de Poly 61 en Poly 800.
 
Origineel geplaatst door MadDonna
Voor welke synths geldt dit? Analog synths? Of ook iets als de Korg 05r/w of de Yamaha SY-55. Of is dit iets specifieks voor analog synths als de Poly 61 en Poly 800.

subtractieve synthese.
analoge synths, virtuele synths, virtuel analog...
Ook samplers en sample players (05r/w / sy-55).

De meeste synths gebruiken subtractieve synthese.
Veruit de meest populaire synthese vorm.

l8r
Rob
 
Afgelopen zaterdag (14 oktober) ook de lange rit naar Echt gemaakt voor Rob's masterclass.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het de rit en het geld dubbel en dwars waard was.

We begonnen rond de klok van 11.00 uur en pas 18.45 verliet ik Rob's fraaie studio weer.
Een aantal zaken wist ik al, maar toch heb ik gigantisch veel nieuwe dingen geleerd en ben ik anders tegen bepaalde dingen aan gaan kijken waarvan ik dacht dat ik ze wel wist.
Ik denk dat zelfs iemand die al veel af weet van subtractieve synths toch nog verrast kan worden door bepaalde tips.
Rob is duidelijk een echte praktijk man die werkt met z'n oren en wat minder bezig is met de natuurkundige theorie die er achter zit. Uiteindelijk heb je volgens mij meer aan pure praktijk kennis en ervaring dan aan veel theoretisch wiskundig/natuurkundig geneuzel over golven etc, dus die tips waren echt bruikbaar. Vooral de tip over fase problemen met bassen is zeer bruikbaar.

Kortom: Top !!

Hopelijk komen de DVD en de vervolgcursus ook nog.

Bedankt Rob !!
 
:D

Zaterdag 4 november is nog 1 plek vrij.
Eerst volgende datum is dan zaterdag 2 december en dat is tevens de laatste van dit jaar.

Groetjes,
Rob
 
Hoi,

Zoals het nu uitziet is aanstaande zaterdag en 2 december vol.
Mochten er uitvallers zijn, dan zal ik dat posten voor mensen die nog willen komen.

btw. mijn email heb ik moeten veranderen, want ik kreeg kilos ongewenst mail binnen op masterclass@robpapen.com
Efin...wie heeft er geen last van.

In iedergeval, het nw email adres is: training @ robpapen.com (zonder spaties voor en na het @ teken)

Datums voor volgend jaar zijn nog niet bekend. Ook nog niet de datums voor de opvolg cursus.
Voorlopig heb ik de handen vol aan de DVD video en de nieuwe virtuele synth die waarschijnlijk in december gaat uitkomen.

Groetjes en voor diegene die aanstaande zaterdag komen...tot zaterdag :)

Rob

:peukie:
 
Hoi,

Eerstvolgende training is zaterdag 17 februari.

Er is nog plek voor 2 mensen.

Groeten,
Rob
 
Hoi Rob!,

Ik ben afgelopen zaterdag bij je geweest maar ik vond t een geweldige dag!
Erg veel geleerd heel relaxed sfeertje.
De Masterclass is echt voor iedereen die muziek produceert, of wil gaan produceren aan te raden!

Nogmaals heel erg bedankt!!

Groetjes Dennis
 
8)

Trouwens.. iemand is de bril vergeten afgelopen zaterdag.
Volgens mij Justin...

Efin, ik zal er wat sounds bij doen...hier en daar een plug-in op de bril monteren en opsturen :eureka:

l8r
Rob
 
Origineel geplaatst door anoniempje
Zeg kun je mij ook een paar synths op mijn nog nader aan te schaffen bril pluggen ? :D

Ik denk dat je met Rob's nieuwe 'Predator' al een hele tijd vooruit kunt! ;)

En die is natuurlijk volledig 'plug & prey' (let op: prey met 'E', niet met A natuurlijk he).

Alan
 
Origineel geplaatst door robpapen
8)

Trouwens.. iemand is de bril vergeten afgelopen zaterdag.
Volgens mij Justin...

Efin, ik zal er wat sounds bij doen...hier en daar een plug-in op de bril monteren en opsturen :eureka:

l8r
Rob

Hey Rob volgens mij kan ik me bril ophalen ;-) ben benieuwd naar de synths die erin zitten ;-)

Ook via deze weg je cursus is aan te raden.. :halleluja
 
Back
Top