Roland NAMM Filmpjes

bij de vsynth XT staat een zeer gaaf filmpje , hoe je de vsynth xt als live filterbank kan gebruiken in combinatie met Ableton live.
 
Origineel geplaatst door quifster
bij de vsynth XT staat een zeer gaaf filmpje , hoe je de vsynth xt als live filterbank kan gebruiken in combinatie met Ableton live.


Yeah... rub it in......:{
 
Na de filmpjes gezien te hebben, vind ik die SH-201 wel iets hebben (wetende dat ik momenteel enkel met software werk en ik wel een betaalbare hardware bak wil kopen). Die Juno G daarentegen is maar :r .

Wat ik me wel afvraag: zowel Roland, Korg (en nog vele anderen) pleuren allemaal zo'n USB connector op hun synths zodat het beestje kan dienst doen als midi interface en geluidskaart. Allemaal wel mooi, maar wat geeft dat dan als je meerdere synths hebt met zo'n USB ding; ik bedoel: voor zover ik weet kan Cubase nog steeds maar één asio kaar tegelijkertijd gebruiken, dus meerdere van die synths via USB connecteren, gaat dat niet voor problemen zorgen? (en is het trouwens USB 2.0?)
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Na de filmpjes gezien te hebben, vind ik die SH-201 wel iets hebben (wetende dat ik momenteel enkel met software werk en ik wel een betaalbare hardware bak wil kopen). Die Juno G daarentegen is maar :r .

Wat ik me wel afvraag: zowel Roland, Korg (en nog vele anderen) pleuren allemaal zo'n USB connector op hun synths zodat het beestje kan dienst doen als midi interface en geluidskaart. Allemaal wel mooi, maar wat geeft dat dan als je meerdere synths hebt met zo'n USB ding; ik bedoel: voor zover ik weet kan Cubase nog steeds maar één asio kaar tegelijkertijd gebruiken, dus meerdere van die synths via USB connecteren, gaat dat niet voor problemen zorgen? (en is het trouwens USB 2.0?)

Mja USB is alleen al waanzinnig voor patch management. Dat ie ook midi over USB doet is wel erg handig overigens. Er worden namelijk gewoon meerdere midi apparaten ondersteund in elk programma. Dan heb je dus een dedicated midi poort die verschijnt in je liojst met midi drivers. Retehandig!

Of de Rolands ook echt audio via USB kunnen streamen weet ik niet....is dat zo?
 
Ik heb net die filmpjes eens bekeken en ze konden me echt niet boeien...weinig vernieuwends, saai...maar toch veel tralala. Niks waar ik geld aan zou besteden!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Of de Rolands ook echt audio via USB kunnen streamen weet ik niet....is dat zo?

Die vent in het filmpje van de SH201 zei van wel. Ook kun je die synth als VSTi gebruiken, beetje zoals het VirusTi verhaal waarschijnlijk.

Aangezien de synth dan ook audio streamt (heen en terug zoals die vent in het filmpje zei), dan zal het waarschijnlijk wel USB 2.0 zijn die wordt gebruikt, aangezien USB1.1 een veel lagere bitrate heeft.
 
Back
Top