Roland r8/m waverex

De R8 sounds zijn wel erg stevig, mijn favoriete drumrompler in ieder geval. De MK2 had geloof ik op een paar na alle romkaarten erin zitten. De CR78 samples zijn ook de beste in de markt imo.

Ik heb een paar keer een R8M en een R8MK1 gehad, maar dat kit editen is wel erg naar. Dan pak ik toch liever die samples eruit en edit ze in battery of maschine ofzo.
 
Als je slim bent koop je nu de R8MKII. Of zelfs2. Straks vintage.
 
Laatst gewijzigd:
Waverex heeft een pagina gemaakt voor R8 samples,, SampleReX
Ik vraag mij af of het effectief de samples zijn van de ROM kaard , ik denk het niet
Hij heeft meermaals gezegd dat de originwle ROM niet zal verdeeld worden op zijn site (verstaanbaar )
Anderzijds heb je sites zoals sector 101 (waveblade/datablade ) waar bijn alle YAMAHA ROM kaarten te vinden zijn .
Is dit omdat YAMAHA minder snel geneigd is om the procederen ?

Wow , net even de waverex editor + free rom gedownload , klinkt echt wel o.k.
Fantastich om te editten
 
Laatst gewijzigd:
Idd, cool,,

Ik had nooit getwijfeld om een Waverex card te kopen, moest ik de R8 nog in bezit hebben,
Maar die is al heel lang weg, en 'k weet ongeveer wat de R8 is, dus ik koop geen R8 opnieuw

Maar nu is't echt wel cool voor diegene die de R8 al jaren in bezit hebben en gebruikt hebben,,
 
Ik heb een paar maanden geleden een R8m in mint condition +909card ,jazz brush + contemp perc. kunnen scoren voor 160 euro , zou zot geweest zijn om niet te kopen .
Het is dan ook de bedoeling om die aan de cirklon te hangen , blijkbaar is de midi timing van de r8 niet zo strak wanneer die extern wordt gesequenced , vandaar dus de r8m ( die vele malen strakker is )

Wat geluidjes maken op de nord modular en op de waverex ploefen , win -win situatie !
 
Op het sequentix cirklon forum is er een R8M user die beweerd dat de waverex NIET parallel kan gebruikt worden met de andere ROM cards , deR8m heeft 3 rom slots
Ben nu in contact met een van de waverex marketing guys and ze hebben de R8m zelfs niet als testunit gebruikt , echt wel idioot
Dus wees gewaarschuwd , Ik hou alvast even de boot af voor ik zeker ben dat de andere rom kaarten ook ebruikt kunnen worden
 
Op het sequentix cirklon forum is er een R8M user die beweerd dat de waverex NIET parallel kan gebruikt worden met de andere ROM cards , deR8m heeft 3 rom slots
Ben nu in contact met een van de waverex marketing guys and ze hebben de R8m zelfs niet als testunit gebruikt , echt wel idioot
Dus wees gewaarschuwd , Ik hou alvast even de boot af voor ik zeker ben dat de andere rom kaarten ook ebruikt kunnen worden

Da's wel triest. Ik las eerder dat er standaard benamingen voor samples in Waverex gebruikt worden, misschien staan daar conflicten? Hoe dan ook moet er iets van een kaart-id zijn.
 
Op het sequentix cirklon forum is er een R8M user die beweerd dat de waverex NIET parallel kan gebruikt worden met de andere ROM cards , deR8m heeft 3 rom slots
Ben nu in contact met een van de waverex marketing guys and ze hebben de R8m zelfs niet als testunit gebruikt , echt wel idioot
Dus wees gewaarschuwd , Ik hou alvast even de boot af voor ik zeker ben dat de andere rom kaarten ook ebruikt kunnen worden
oeps ,bedankt, was laatste dagen net aan het checken voor aanschaf van een R8M,die plannen ga ik dan maar opzij schuiven.
 
Blijkbaar was het toch user error , hij heeft het probleem maar met een enkele kaart ..
Voor de rest werkt het dus wel , dus false alarm ..je kan meerdere rom kaarten gebruiken in combi met waverex
Waverex gaat het nu zelf ook testen ( ze moeten dus wel nog een R8M aanschaffen )
 
Geheimtip: De Roland TD-7 module heeft mega veel r8 sounds, is volledig te editten (zelfs met nuance etc), is superstrak qua midi, klinkt beter (!) dan r8m (maar minder dan de desktops), makkelijk kits maken, cc controle en is nog kleiner ook.
't Is maar dat jullie het weten ;)

Oja, 12 trigger inputs aanwezig, das tegenwoordig hip.
 
Geheimtip: De Roland TD-7 module heeft mega veel r8 sounds, is volledig te editten (zelfs met nuance etc), is superstrak qua midi, klinkt beter (!) dan r8m (maar minder dan de desktops), makkelijk kits maken, cc controle en is nog kleiner ook.
't Is maar dat jullie het weten ;)

Oja, 12 trigger inputs aanwezig, das tegenwoordig hip.

had je er niet eentje te koop staan? ;) of die beter klinkt is denk ik wel wat subjectief, juist de convertors in de r8m geeft dat specifieke geluid.
Trigger ins is wel degelijk handig, zo is er voor de Sonic portions lxr een trigger mod. Dan kun je die sequencer gebruiker zonder midi gezeik. Want het nadeel blijft wel dat doordat midi serieel is je nooit een mega drukke mix 100% strak gaat krijgen.
 
Heb de r8mkII, r70, r8m en TD-7 heel uitgebreid naast mekaar getest.
Voor mijn oren: r8 en r70 duidelijk beter klinken, dan de TD-7 en dan pas de r8m, die ik teleurgesteld wegdeed, puur omwille vd klank. r70 heb ik nog. Ben nu wel nr andere sound gegaan, weg vd 90s techno, kijk momenteel nr andere dingetjes.

Die waverex in de r8.... is wel mmmmmmm.
 
Grappig , er circuleerd een filmpje op you tube waar de td7 juist problemen heeft met dense midi data /de drumparts van de classic doom game .
Filmpje is van tech tangents .
 
Dus toch geen vals alarm ,er schijjnen zich toch wel wat problemen voor te doen met de waverex in combi met de R8m , random sounds etc..waverex kan alleen maar geladen worden in ROM slot-1
Er zijn dus toch wel architecturale verschillen tussen beide units en hoe ze de ROM data benaderen .
Feit is dat de waverex developer geen enkele R8m als test unit heeft gebruikt , te gek voor woorden .
Allemaal te lezen op het cirklon forum
 
^ maar kan je tegelijk andere kaarten gebruiken erbij?
Quote van het cirklon forum

quote


It is more than that. If I use just the Waverex, everything is okay as you say. But if I use ANY other sound with it, from a card or internal, that sound may or may not be messed up by adding another sample played along with the one I picked (it seems to be an offset as the other sound is always the same). And oddly, if I repeatedly play the non-Waverex sound, the phantom sound will play for a few more hits randomly, and for a random number, and then the internal sound will play correctly. You can then use as many of the internal sounds as you want until you hit one of the Waverex sounds and that one will then be randomly fucked-up for a while with a phantom sound playing with it.
i have been trying to get something repeatable to report, but it is VERY discouraging to hear that they did not test it on the hardware it is advertised to work with. The R8 and the R8M are different in many ways.
And it is correct that the card only shows up as a Sn-R8-01. The fact that they did not pick the next unused card number for the Waverex shows that they do not understand the architecture of the R8M.


unquote


en nog eentje

quote

hmm... just been trying out mixing internal sounds & waverex sounds in the same preset and am getting the same random playback issues with the internal sounds as you. seems like if you play internal or waverex sounds one after the other they sound correct but if you mix up waverex & internal sounds, then the internal sounds won't play correctly.

can't believe they didn't test this on an r8m themselves. i sent an email before buying it, asking if it would work & was told "yes, of course!". not heard back from their support email yet, so will wait a little longer & see.

unquote
 
Allemaal leuk en aardig zo'n Waverex, maar 180€ is veel, en daar shop je ook een T3ex voor. Dan heb je een M1+eigen samples en dan kun je daar ook nog alle R8 sounds inladen en heb je de FX van de M1, die erg lekker klinken op de drum samples. M1+R8+2 stuks WaveRex is helemaal duur.
 
Back
Top