Maak een stukje hardcore

@huib

da's wel okee even vlug luisterend na het douchen.,

heb geen last van veel laag, valt best mee.

de opbouw doet me wat denken aan een nummertje van promo, of ligt dat aan mij?8o)
 
Btw, ohmforce predatohm kan leuk zijn op kicks :) wel veel gekloot maar je kunt er volgens mij alles mee doen, kwa distortion iig.

) [/B]


Dat effect ken ik niet ik werk met cubase o.a jij werkt met fruity zeker?
 
Origineel geplaatst door Roel




de opbouw doet me wat denken aan een nummertje van promo, of ligt dat aan mij?8o)

Nou dat zou kunnen maar ik ken zelf niet veel nummers van promo welk nummer bezoel je dan?

Ik heb het iig niet bewust gedaan maar het lijkt al vaak snel op iets wat al bestaat natuurlijk.

Gr Huib
 
Origineel geplaatst door Huib
Er zit behoorlijk wat bass/laag in ja klopt ik heb hem ook vrij hard afgemixed daat kan het ook iet smee te maken hebben.

Less bassboost, more usage of decent compression I say.; )

Voor de rest, tsja, goeie hardcore. Al ben ik zelf al heel lang geen fan meer van die vader jacob melodie riedeltjes... Maar dat is (en ik hoef het waarschijnlijk niet eens te zeggen) geheel persoonlijk.
 
Origineel geplaatst door Huib
ok bedankt he

compressen dus

Er gaat niets boven een snelle, pompende compressor bovenop je kickdrums 8D. En nogmaals, de kick raakt inderdaad een soort verzadigd als je de bass teveel doorvoert. Veel van de snelle punchy attack zit ook in het midden en zelfs in het hoog, en dat druk je op die manier allemaal weg.
 
Origineel geplaatst door Huib
ok bedankt he

compressen dus

Volgens mee heb ik gelezen dat je alles met software gemaakt hebt. Als je software gaat gebruiken om het meer te laten pompen dan kan je het vergeten. Dat gaat je met software niet lukken. Dan kan je er beter voor zorgen dat de basis kick goed is. Iets met samplen van een bestaande track ofzo...... Ook stapelen van de kick wil wel helpen.
 
Origineel geplaatst door dct
Als je software gaat gebruiken om het meer te laten pompen dan kan je het vergeten. Dat gaat je met software niet lukken.

zou dat?

Omdat je geen input singnal hebt en daardoor alleen nacompressie kunt toepassen?
 
Origineel geplaatst door DJ Freez
ik werk inderdaad met fruityloops, maar met cubase werkt predatohm natuurlijk ook (Y)

Ja dat zou heel goed kunne waarom niet maar dan heb ik het ffect nog niet.

Veel mensen werken met fruityloops merk ik.

Vaak hoor ik aan tracks dat ze in fruityloops gemaakt zijn en dat vin dik een minpunt.

Ligt niet aan fruityloops denk ik maar ik denk dat daar bepaalde kicks standaard in zitten die door veel mensen gebruikt worden.

Ik vind dat dit vaak wat minder klinken.

Gr Huib
 
Origineel geplaatst door Huib
Ja dat zou heel goed kunne waarom niet maar dan heb ik het ffect nog niet.

Veel mensen werken met fruityloops merk ik.

Vaak hoor ik aan tracks dat ze in fruityloops gemaakt zijn en dat vin dik een minpunt.

Ligt niet aan fruityloops denk ik maar ik denk dat daar bepaalde kicks standaard in zitten die door veel mensen gebruikt worden.

Ik vind dat dit vaak wat minder klinken.

Gr Huib

^^ ik denk juist dat bijna niemand standaard FL samples gebruikt, en toch kun je het vaak horen dat het in FL gemaakt is (een track) ik denk dat Cubase een betere output heeft, maarja

als je op mijn demo's doelt, dat je hoort dat ze in FL gemaakt zijn, kan, maar iemand die beter is als ik en die mensen ken ik ook, daar klinkt het toch wat beter bij :)

Ik kan je Predatohm wel mailen, als je je e mail even PM't ofzo :) np
 
Origineel geplaatst door Huib
zou dat?

Omdat je geen input singnal hebt en daardoor alleen nacompressie kunt toepassen?

Zo moet je het niet zien. Het is natuurlijk heel goed mogelijk om over individuele geluiden, drums bijvoorbeeld, gewoon softwarematige compressie te gooien. Het behaalde resultaat komt alleen bij lange na niet in de buurt van een hardware compressor zoals een dbx of beter nog een focusrite compounder. Daarvoor zei ik al dat je beter een goede basiskick kan gebruiken. Zeker als het gaat om een hardcorekick die bijna altijd met hardware gemaakt is.
 
Ok is dat zo

Dus een echte goeie hardcore kick is niet te maken softwarematig wil je zeggen?
 
Ik heb zoiezo erg weinig tot geen kaas gegeten van compressen.
Ik doe het ook helemaal nooit.

Mischien toch wel belangrijk dat ik me er in vediep?
 
Origineel geplaatst door DJ Freez
Ik kan je Predatohm wel mailen, als je je e mail even PM't ofzo :) np

Bericht door een moderator:
SVP uitwisseling van software buiten forum om of rechtstreeks bij aanbieders van betreffende software, middels link naar hun (officiële) site
 
Origineel geplaatst door Huib
Ok is dat zo

Dus een echte goeie hardcore kick is niet te maken softwarematig wil je zeggen?

Ik vind van niet, maar dat blijft natuurlijk mijn mening. Zeker als je stelt dat het een echte goede hardcorekick moet zijn. Het kom ter toch altijd weer op neer dat de kicks overstuurd worden en softwarematig gaat je dat niet lukken. De kick gaat dan clippen en dat is niet mooi.
 
Aha ok het is een mening

Maar ik wist het niet interssant dus.

Thanx for the info
 
Nou hier dan even een software kick ;)

Kick naar 3 kanalen:
1 kanaal overstuurt met guitar rig en veel laag uit gedraaid en een lichte reverb
1 kanaal origineel minder laag uit, compressor voor de punch
1 kanaal alleen maar laag met weinig oversturing voor het laag

Vinden jullie hem gelukt?
Ben alleen bang dat hij moeilijk te mixen is.
 

Attachments

  • kicker683.mp3
    534,3 KB · Bekeken: 51
Back
Top