Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door DJ Freez
De vocals staan niet op de juiste plek, de snelheid is niet goed. daarnaast heeft happy hardcore geloof ik nooit zulke explicite teksten, maar meer over 'love' en 'xtc' en 'wonderland' etc.

Ik refer naar Dj Hixxy, dat is geloof ik de beste happy hardcore producer nowadays, al is het niet meer zo goed als eerst (vind ik).


Thanks voor je commentaar maar het was een stukje uit een HARDCORE remix van een happy hardcore track van me, het orgineel is dus wel happy hardcore ;) Ik had namelijk nooit gezegd dat het om een happy hardcore stukje ging.. :yamaha:
 
Origineel geplaatst door trancentral
Thanks voor je commentaar maar het was een stukje uit een HARDCORE remix van een happy hardcore track van me, het orgineel is dus wel happy hardcore ;) Ik had namelijk nooit gezegd dat het om een happy hardcore stukje ging.. :yamaha:

Ja.. je had inderdaad al gezegt dat het om een Hardcore remix, van een happy hardcore nummer ging, dus ook ik was stom :p
 
Origineel geplaatst door Bass
jezus krijgen we nou weer een hardcore thread :r

Hhm.

Hak niet verwacht van iemand met de nickname: 'Bass' :P


LSDeef - 1986


PS: tis een beetje een lang dradig nummer, maar had geen zin om de melo te
verfijnen. Swiiiiiiiiiiieppppppp

PS 2: En mensen blijf aub hardcore stukjes posten...... !!!! en geen ge-ouwehoer
 
Origineel geplaatst door DJ Freez
Zal m gelijk eff downloaden :p

[Edit] haha dude, die ken ik al lang, die is niet echt nieuw, maar wel lekker idd :), alleen zo iets als dat kan dat nummertje van mij nooit worden, dan gaat ie te happy klinken:p maar voor een ander soort nummer kan het zeker een soort voorbeeld zijn ja.

Volgensmij luister jij niet goed.. Dit is niet happy, en niet vals.. Dit klinkt meesterlijk.. En ik snap niet wat je bedoelt met al lang, want die is nog niet zo heel lang uit. Maar op feesten word meestal wat ingedraaid geloof ik. Voordat ie echt op vinyl uitkomt in de stores. Maar hij is nog niet zo heel lang uit..

Duss: "al lang" is een beetje overdreven.

:D
 
Origineel geplaatst door Leendert
Volgensmij luister jij niet goed.. Dit is niet happy, en niet vals.. Dit klinkt meesterlijk.. En ik snap niet wat je bedoelt met al lang, want die is nog niet zo heel lang uit. Maar op feesten word meestal wat ingedraaid geloof ik. Voordat ie echt op vinyl uitkomt in de stores. Maar hij is nog niet zo heel lang uit..

Duss: "al lang" is een beetje overdreven.

:D

ok... ik zei niet dat het vals is lol, en niet goed, maar mijn nummer kan niet zo gaan klinken, het moet een beetje duister klinken, niet zoals follow me.
 
Origineel geplaatst door DJ Freez
ok... ik zei niet dat het vals is lol, en niet goed, maar mijn nummer kan niet zo gaan klinken, het moet een beetje duister klinken, niet zoals follow me.

Ik zij dat 't juist niet valser moet, en 't klinkt niet happy. Meesterlijk klinkt 't. En ze hebben ook wat rag achtige nummers etc. maar dit is echt gewoon ffe een of ander strijdlied! :okdan:

Maar je hoeft niet persee een bepaald iets te maken, als 't maar jou sound is.

Dus kunnen verschillende thema achtige dingen zijn. En de een kan dus zelfe achtige sound heel anders klinken dan duister. :)
 
Origineel geplaatst door LSDeef



LSDeef - 1986


PS: tis een beetje een lang dradig nummer, maar had geen zin om de melo te
verfijnen. Swiiiiiiiiiiieppppppp

PS 2: En mensen blijf aub hardcore stukjes posten...... !!!! en geen ge-ouwehoer

Klinkt veel beter als dat eerste, het is net of er maar vaart in blijft komen sommige stukjes, dat is wel mooi altijd.
 
Origineel geplaatst door DJ Freez
Update.. en excuses voor dubbelpost, maar nu is het iig 'iets' :p

Deze heeft wel iets. Duistere sfeer enzo. Gelukkig niet echt een random deuntje. Moet je zeker mee verder gaan.

Bass is wel redelijk dof maar je kunt deze ook als een soort intro bass gebruiken. :biertje:
 
Origineel geplaatst door Terra Pee
Deze heeft wel iets. Duistere sfeer enzo. Gelukkig niet echt een random deuntje. Moet je zeker mee verder gaan.

Bass is wel redelijk dof maar je kunt deze ook als een soort intro bass gebruiken. :biertje:

ok bedankt :D vind m zelf ook nog steeds goed, en me pc is beter geworden dus kan nu zeker dingen wat langer maken, dus hopelijk gaat het me lukken er iets van te maken.

btw, de melodie = vanguard, met een gate, een presetje, dus trance eigenlijk, daarom klinkt het denk ik origineel, ik ken eigenlijk geen andere mensen die trance/hc combineren.
 
dat laatste nummer is erg lekker LSDeef !! :{ de aantal minuten tot en met de break vind ik super! beetje kil, maar dan op een goede manier
 
Bericht door een moderator:
De oude "maak een stukje hardcore" thread is wat opgeschoond, de "alternatieve" thread is er aan toegevoegd. Om het nog even duidelijk te maken: tracks posten + discussie over de tracks ja, slowchat over zaken die hier niet direkt betrekking op hebben nee. Even opletten dus voordat je op "plaats antwoord" drukt.
 
Yo,

Had een vraagje over een kick. Ik zat een beetje te stoeien met m'n Virus en kreeg eigenlijk perongeluk deze kick er uit. Zou ik al een tijdje naar zo'n grom kick maar kan hem niet meer herprodiceren (heb de preset nu wel maar wil graag weten wat ik gedaan heb). Heb hem overigens kaal uit de virus en dus geen EQ compressie en der gelijke gebruikt.

Zie overigens dat er ook een faser opzit??? Nog nooit gedaan op een kick!!
 

Attachments

  • kick_test2.mp3
    165,5 KB · Bekeken: 58
Laatst gewijzigd:
klinkt wel lekker jah!
de eerste kick moet je samplen
die loopt lekkerder in het ritme volgens mij...
 
Origineel geplaatst door 4tune
Yo,

eerste kick is zoals LSDeef al zei het lekkerst.

hoe je m in dat stukje hebt gemaakt weet ik niet.
oscillators maakt vlg mij niet zoveel uit. filter stukje dicht, saturation aan, evt nog onboard distortion eroverheen dan kom je heel eind.
 
Origineel geplaatst door Malzowski
KHeb hier 1 avondje aan gewerkt...biertje erbij en een keer hardcore maken :kimono:
ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie me tips kunnen geven...
http://www.speedyshare.com/922301780.html

grtz
Malzowski

Klinkt zeker wel vet!

Melodie vink kei gaaf. lekkere constructie van het nummer.

Die zwaai synth in het begin, daar zou ik even een dikke lfo overheen laten scheuren,
en deze moet je in het nummer ook af en toe niet precies op de maat doen.
Dit maakt hem op den duur saai.

De zachte kick in het begin zou ik als hoofd kick gebruiken! Deze loopt veel lekkerder
dan de main bassdrum die je nu hebt gebruikt. ook de clap mag wel wat meer
" snoei " hebben.
 
Back
Top