[Track] Unic - World sounds

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Hallo allen:),

Na een aantal maanden werk hierbij mijn nieuwste track.

Een 6 minuten durend lang verhaal met trommels, stremmen, breakbeats, gevoel en van alles wat.
Een mix tussen precussie en synthesizer / orientaal en westers / oud en nieuw.

Gemaakt met:
D70
HS7
Eminent
Fruityloops
Cooledit
Samples
50+ aan kanalen gebruikt. Een nieuw record:D


Veel plezier ermee. Mocht je er wat over te vertellen hebben, schroom niet.

"Greetz Arnaud"

Unic - World sounds.mp3
 
Over die bas kan ik niet oordelen, luister op het werk met oortelefoons...
Ik denk dat ik eigenlijk meer dan 1 keer zal moeten luisteren om dit op de juiste waarde te schatten. Er zitten zoveel verschillende kleine onderdelen in dat ik niet echt nog een overzicht heb. Momenteel heb ik dus zo het gevoel van; er is vanalles gebeurd, maar ik weet niet goed meer wat... Zie dit eerder als een compliment, beter een stuk dat meer beluistering nodig heeft dan eentje dat je na 1 keer al hebt 'gehad'.
Wat ik ten zeerste apprecieer is het gebruik van al die percussie! De stemmen had ik iets meer op de achtergrond gezet, maar da's een kwestie van smaak.
Maar het is een zeer mooie productie! Knap werk. :okdan:
 
ja ik sta toch altijd wel weer versteld van het (schijnbare?) gemak waarmee jij dit soort dingen produceert.

ik vind de mix heel mooi helder en je kunt dan ook van alles horen gebeuren en aan fantasie ontbreekt het je in ieder geval niet. de opbouw van het nummer vind ik in het begin vh nummer goed vooral met de percussie die telkens uitgebreider wordt. ik moet wel zeggen dat ik die 2 dunne bekkentjes op 1.10 hier niet bij vind passen. na een minuut of 2 zit er wel een dipje moet ik zeggen. na ruim 3 minuten horen wij strijkers uit een eminent komen zonder phaser en wordt begint het weer spannend te worden.

ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het gebruik van dit soort etnische stemmen nogal afgezaagd vind maar ieder zijn smaak natuurlijk :)

hoedanook, knap gedaan.
 
bedankt voor de complies.;)

Natuurlijk zitten er wat elementen in die echt op smaak van doen heeft. Dat is bewust gedaan, zo vind ik het mooi. Ik heb nog nooit met stemmen en samples gewerkt op deze manier, dus misschien dat ze ook daarom zo "aanwezig" zijn.

Het nummer heeft als doel een grote verscheidenheid aan sfeerbeelden te geven. En zit dan ook vol met details...
Je moet daar wel van houden. In principe leent het nummer zich dan ook om meerdere malen beluisterd te worden.

groeten Arnaud
 
Zo te horen zit er veel werk in. Knap gedaan hoor.

Bassline mag idd wel wat dikker.

Heb me geen moment verveeld! Er zitten verrassende elementen in. Goed, man!

:halleluja
 
Yo Unic!

- de stemmen zouden voor mij ook wat meer in het geheel gemerged mogen worden (misschien is iets (meer?) reverb al voldoende);
- kippevel bij 1:48 :halleluja;
- de kick in het ritme mag misschien wat meer punch/attack hebben (compressor erbij);
- de vocoder stem kan ik jammer genoeg niet verstaan;
- het verveelt mij helemaal nooit, zeer afwisselend;
- t is een muziekale reis door allerlei sferen, daar heb je helemaal gelijk in;
- ik vind het een mix tussen vangelis en enigma;
- erg origineel;
- 50+ kanalen gebruikt? :smeris: (hoezo minder is meer... ik raak bij 20 al het overzicht kwijt LOL)

Zeer netjes gemaakt! :biertje:
 
tnxxx Alan:)

Misschien dat ik aankomend weekend er toch nog ff een andere mix van ga maken. bassdrum iets meer. baslijntje iets meer. stemmen iets meer inmengen etc...

De vocoder stemmen zeggen nogal wat typische "onzin" dingen die bij het nummer zouden passen.:D

Listen to the sound, the sound of the world.
Listen to the sound, the sound of the world. The Music, world

Breakbeat, Rythm, the world.
Breakbeat, Rythm, the world.


hehe:)

greetz Arnaud.


En we wachten nog ff op meneer 6:D
 
Back
Top