[Nova Aurora] Remake van deze track... Unic Aurora

Origineel geplaatst door Freakydile
Een doodgewone ochtend, je rijdt over
de autosnelweg, je gaat naar de apotheek,
.....

Ik vind het prachtig dat je de sound waarvoor
je geboren lijkt te zijn weer in een liedje hebt
.....

Op 1:15... de sound is nog eigen, maar dat
snaretje laat al horen wat er te wachten staat.
...

Er zit een kleine "vlinder" in de melodie die fladdert.
Dat is een stukje Unic vingerzwaai die ik overal in
.....

Ik denk dat Aurora voor velen onder ons het
eerste melodietje is wat we spelen konden.
....

Groot was dan ook mijn verdriet toen mijn
kindervoetjes deze plaat perongeluk stuktrapten
......

Op 4:25 laat je je strings zo scheller worden... Hoe
doe je dat en waarmee doe je dat?

Misschien moet ik maar eens een masterclass
Unicologie gaan volgen, door omstandigeheden
.......

Prachtig werk, het origineel zowel als de Unic-versie,

Bedankt voor dit stukje muziek, waarin je een heel
eigen wendig geeft aan het "oer-verhaal"...

Axel

Hey Freak,

ik dacht al dat jij je hier wel in kon gaan vinden. Je hebt het trouwens ook weer op geheel eigen wijze verteld. prachtig:halleluja

Tja, het is inderdaad wel mijn sound...IK denk dat iedereen wel een eigen idee heeft hoe muziek moet klinken, komt nog bij dat de apparatuur die je hebt ook bij draagt aan de sound. Dus voor een deel is het toeval.:)

Voor een masterclass ben je altijd een keer welkom.:D:D waarschijnlijk kan je lachen om de manier waarop ik werk...Ik denk dat menig proffesioneel iemand er om kan lachen... ;) maar goed. het resultaat is wat geld. toch?

op 4:25 doe ik niks anders dan ik al in het nummer deed. Ik denk dat je doelt op het soort wind achtig geluid wat erdoor heen gaat. Dat is de TS404 uit FL, die beschrijft een wel haast onhoorbare arpeggio structuur, met een heerlijke fx erover. (mijn mening :P )

Ik hopo dus echt dat jij weer muziek kan gaan maken, blijf er gecharmeerd van.

Greetz Unic
 
Tja ... alles is eigenlijk al wel aan bod geweest :okdan: ... clean, mooi gearrangeerd, goed gemixed ... en als je dan een compliment van de meester zelve krijgt, wat kan je daar dan nog tegen in brengen ;) (mijn nummers zullen niet gauw door Vangelis op die manier ontvangen worden :dubbel: ).

Het typische aan je muziek moet je proberen behouden: de positieve klanken, je nummers doen iemand steeds goed voelen. Daar velen het onmiddellijk met jouw identificeren wijst erop dat je al een heel eigen stijl aan het opbouwen bent ... way to go :)

Chapeau

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Tja ... alles is eigenlijk al wel aan bod geweest :okdan: ... clean, mooi gearrangeerd, goed gemixed ... en als je dan een compliment van de meester zelve krijgt, wat kan je daar dan nog tegen in brengen ;) (mijn nummers zullen niet gauw door Vangelis op die manier ontvangen worden :dubbel: ).

Het typische aan je muziek moet je proberen behouden: de positieve klanken, je nummers doen iemand steeds goed voelen. Daar velen het onmiddellijk met jouw identificeren wijst erop dat je al een heel eigen stijl aan het opbouwen bent ... way to go :)

Chapeau

:doei:

tnxxx Danny,

Het blijkt maar weer. waar je hart ligt qua sound, dat gaat als bijna vanzelf. Ik ben namelijk ook nog bezig met een vangelis georieteerde sound. Maar echt lukken?...nee... zal ter zijner tijd wel eens posten. Maar dat is toch duidelijk niet mijn sterke puntt :D

trouwens, een complimet krijgen van Vangelis...... haha, daar noem je even iemand....8)

Hoe staat het met je cd trouwens? is deze al te bestellen? en zoja, hoe? en wat kost deze?;)

groeten Unic
 
:halleluja

mijn kinderlijke blijdschap bloeide hevig op toen je track door de huiskamer schalde...ik heb m keihard gezet. Je hebt echt het gevoel neergezet wat ik ook had bij de originele track die ik als kind van 5 ook draaide vanaf mn platenspeler.

Ik kreeg serieus kippenvel bij de 1:30 en rond de 4:00 goed werk.

meesterlijke 80's percussie is werkelijk fantasctisch neergezet!

Keep up the good work!:)
 
Origineel geplaatst door RezonatoR
:halleluja

mijn kinderlijke blijdschap bloeide hevig op toen je track door de huiskamer schalde...ik heb m keihard gezet. Je hebt echt het gevoel neergezet wat ik ook had bij de originele track die ik als kind van 5 ook draaide vanaf mn platenspeler.

Ik kreeg serieus kippenvel bij de 1:30 en rond de 4:00 goed werk.

meesterlijke 80's percussie is werkelijk fantasctisch neergezet!

Keep up the good work!:)

ttnxxx:)
Dit is inderdaad het gevoel wat ik erbij had. Eigenlijk is het een soort ode aan...;)

Ik heb jaren moeten wachten tot ik Aurora in bezit had....een zoektocht...dat wil je neit weten:)
 
Origineel geplaatst door Unic
Hoe staat het met je cd trouwens? is deze al te bestellen? en zoja, hoe? en wat kost deze?;)

Ik had al van Cheimoon gehoord dat je een trouwe fan wil wezen :dubbel: Voorlopig wacht ik nog op een definitieve master. Daarna is het nog effe doorsparen om de duplicatie te kunnen betalen en dan hoop ik tegen het einde van dit jaar de CD te hebben. Coverdesign is in ieder geval ook al volledig in orde.

Ik zal het wel op het forum gooien als het zover is ;)

Bedankt voor de interesse, in ieder geval :okdan:

:doei:
 
Man, het is halféén in de nacht en ik
sta nog met open ogen te kijken hoe je
gas geeft na een poosje op de rem te trappen
op 3:44...

:halleluja Axel :halleluja
 
Ik vind het echt super! :okdan:

Leuk om te horen dat er op het synthforum ook andere dingen kunnen bestaan dan altijd weer dance.
Ben daarom ook erg benieuwd naar verder nieuws over de cd van Danny, trouwens.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ik vind het echt super! :okdan:

Leuk om te horen dat er op het synthforum ook andere dingen kunnen bestaan dan altijd weer dance.
Ben daarom ook erg benieuwd naar verder nieuws over de cd van Danny, trouwens.

Hehe ... blijkbaar al een halve schare van fans ... zonder ook maar één CD uitgebracht te hebben :) .

De definitieve master is in aantocht. Ontwerp van de CD-cover en inlay zijn ook al klaar. Dan nog m'n weg zien te vinden tussen alle duplicatiefirma's, SABAM enz ... en dan maar uitkijken naar het eindresultaat.

Als het zo ver is, zal ik het hier zeker posten ... wees daar maar zeker van ;)

Bedankt voor de interesse in ieder geval :okdan:

:doei:
 
Laatst gewijzigd:
Leuk hoor. Ik vind 'm eerlijk gezegd niet zó bijzonder (heb ook niet zo'n band met Aurora, zal wel schelen), maar goed klinkt het zeker. :)

Groeten,
Danny's manager/PR-executive :dubbel:
 
Unic, je hebt me laten huilen..... :halleluja

Errug mooi, ook de manier waarop je een eigen draai aan het nummer hebt weten te geven zonder het origineel te "verkrachten".
 
godverdorie, ik had de naam nova hier al wel regelmatig zien vallen maar kon er niet direct een song aan vastknopen.
NU natuurlijk weer wel, en wat een knappe versie maak jij daarvan! :halleluja
Ik begin er aan te denken mijn composities naar jou op te sturen voor uitwerking en opname. 8)

jij de roem... ik de auteursrechten... :D
 
Erg mooi gedaan, gaat eigenlijk geen moment vervelen! Coole sounds.

En dan de hele stomme hamvraag: wat is het origneel? Ik kan hem zo niet voor de geest halen ;)
 
Complimenten man, goed gedaan! Op de een of andere manier heb je de melodie prachtig versierd en daarnaast gebruik je mooie klanken. Komt er in navolging van deze geslaagde remake dan ook nog een eigen compositie met Nova elementen? (wie heb ik dat laatst nou zien doen...ehhh...:))

:okdan:
 
unic-aurora

unic-aurora

:halleluja mooi gemaakt die blijft voorlopig ook op de harde schijf net als de verse cd die groove.nl mij heeft verzonden (nova best of) heerlijk eindelijk weer terug naar die mooie tijd.
 
hee wat leuk:)

De thread leeft nog:)

Ik kreeg er geen medlingen meer van wegens een foutje.

Ik vind het hartstikke leuk dat jullie er ook zoveel plezier aan beleven:)

laatste tijd draait ie hier ook eer regelmatig :)


@jgeers01:D hahaha
echt namaken doe ik niet, maar in elk nummer is wel wat te horen van NOVA. misschein dat feel the road er het dichtst bij komt?
 
Word er koud van

Word er koud van

Gewoonweg schitterend :okdan:
 
Back
Top