bouwverslag diy 808-clone

Origineel geplaatst door GeeEs
Zoals gezegd. Als het om 1 stuk gaat (of 2)
Dan kan ik dat wat mij betreft wel tegen verzendkosten doen.

:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

ga ik zéker aan denken als ik een volgend project begin. :biertje:
 
ik heb nu alle draadjes aan de pcb's gesoldeerd, dat was wel effe een klusje zeg, en morgen ga ik ze aan de pots en schakelaars op het frontpaneel vastmaken. Met een beetje geluk kan ik morgen de eerste tests draaien. Met een beetje pech ben ik nog daaaagen bezig :)
Want er kan echt ziek veel fout gaan met zo'n project 8D

plaatje:
 

Attachments

  • wiring.jpg
    wiring.jpg
    171,9 KB · Bekeken: 87
het schiet lekker op :)

Ik ben over de helft met het solderen van de draadjes naar het frontpaneel, en daarna moeten nog de triggers van de midigate naar de leds op het front en naar de pcb's, en de voedingskabels, en de audio outputs. Moet lukken vandaag :walker:

plaatje:
 

Attachments

  • wiring 1.jpg
    wiring 1.jpg
    156,1 KB · Bekeken: 89
Respect!
 
Hmm... moeten die oranje en die paarse niet andersom zitten?
Ik zou 't maar checken, want je kan 't nu nog veranderen...


8o)
 
Origineel geplaatst door AxiMaxi
Hmm... moeten die oranje en die paarse niet andersom zitten?
Ik zou 't maar checken, want je kan 't nu nog veranderen...


8o)

shit man, je hebt gelijk!! was het toch bijna een tr000 geworden ;)
 
ik ben nu overigens bijna klaar; alleen nog de outputs op het achterpaneel, en de voedingkabel, en dan gaan we testen =) bibberrrr
 
:) Wow... misschien hoor je nu de eerste klanken uit de kast komen man! Ik ben benieuwd...

Zeer zeker respect!

ToiToiToi !




:{
 
damn.

de midi interface doet het niet. Helemaal niks. Ik heb nog geen tijd gehqad voor een uitgebreide test, maar op het eerste gezicht... zo dood als een pier. Als ik een instrument op mijn mengpaneel aansluit en de 808 aansluit hoor ik dat instrument wel bij het aangaan. De 808 leeft dus :).

Gelukkig.

Dit weekend heb ik geen tijd, dus het zal volgende week worden dat ik er weer aan ga werken. Wel balen zeg, maar ik geef de hoop niet op. U hoort van mij.
 
Origineel geplaatst door the red eye
damn.

de midi interface doet het niet. Helemaal niks. Ik heb nog geen tijd gehqad voor een uitgebreide test, maar op het eerste gezicht... zo dood als een pier. Als ik een instrument op mijn mengpaneel aansluit en de 808 aansluit hoor ik dat instrument wel bij het aangaan. De 808 leeft dus :).

Gelukkig.

Dit weekend heb ik geen tijd, dus het zal volgende week worden dat ik er weer aan ga werken. Wel balen zeg, maar ik geef de hoop niet op. U hoort van mij.

Elektronica werkt zelden de eerste keer, zelfs als je zelf schakelingen ontwerpt zie je al snel dingen over het hoofd :stupid. Ik zou zeggen begin met het controlleren van de voedingsspanningen van je midi interface, en kijk daarna eens naar de optocoupler om te zien of je binnenkomend MIDI signaal er door komt.

Verder een super project :okdan:, weer eens wat anders dan een midibox. Ik ben beneiuwd hoe hij klinkt :)
 
Origineel geplaatst door the red eye
om dan met zo'n center punch

Fuller_Center_Punch_Shop_Tools-resized200.jpg

putjes te maken voor de boor. Dat heb ik gistermiddag gedaan, en morgen ga ik de gaten boren en snijden....wish me luck :maffia:

als alles goed gaat heb ik dan een mooie aluminium plaat me de gaten op precies de goede plek, en dan ga ik daarna de prints van het frontpaneel erop plakken. De 808 moet nu binnen 2 weken wel af zijn.... ik kan niet wachten:{ :{ :{ :{ :)

plaatje:

ik zal straks een bedrijf de opdracht geven om mijn frontplaat met laser te laten snijden.
ik heb zo'n debrijf om de hoek en een ander bedrijf voor de paint, die zitten bij ons in het gebouw.

wel eel leuk verhaal trouwens en weer mooi meegenomen als ik straks ook het idee krijg om mee eigen 808 kloon te bouwen.

maar eerst mijn 909 kloon afmaken.
ik heb platen van trevor page, maar er zitten fouten in de voeding, die mogelijk brand kunnen veroorzaken
en nu bezig ben mijn eigen platen te maken.
maar ik ben nu op jacht naar de orgineele componenten.
 
Origineel geplaatst door the red eye
De midigate was een heeeel ander verhaal. Ik was begonnen met solderen aan de hand van de handleiding die op de site van efm stond, maar kwam er al snel achter dat er geen zak van klopte. De nummering van onderdelen op de printplaat klopte niet, en er waren onderdelen op de printplaat aangegeven zonder nummer erbij, dus geen flauw idee wat daar moest, maar wel het idee dat er íets moest komen.
Maar effe een mailtje gestuurd naar efm met vragen daarover, maar geen reactie. Toen heb ik de manual wat nauwkeuriger bekenen, en de stroonschema's naast de printplaat gehouden, en het bleek echt voor geen meter te kloppen. Met name de nummering van de onderdelen op de printplaat kwam niet overeen, maar een weesratnd zat ook gewoon verkeerd op de printplaat.

Nog maar een mailtje gestuurd naar efm, en weer geen reactie. Na een paar mailtjes van mijn kant kreeg ik een bericht, dat ik de verkeerde manual had; ik moet die van het oude model midigate hebben (terwijl ik het nieuwe model printplaat heb0 en dan zou het wel kloppen.

Dat bleek iinderdaad te kloppen, maar dan nog zat die weerstand verkeerd, en misten er onderdelen... Die dingen heb ik maar zelf verholpen, en ik hoop nu echt dat hij werkt, want de service bij efm is niet om over naar huis te schrijven (in mijn geval iig) dus die hoop ik niet meer nodig te hebben. De achterkant van mijn midigate is nu echt een zooi, want het verwijderen van verkeerd gesoldeerde onderdelen werd niet gewaardeerd door de koperbanen. Maar ik heb alles doorgemeten, en als het goed is klopt alles.
Inmiddels is de handleiding van de nieuwe versie van de midigate van de efm-site verdwenen, maar ik vind het wel lauw dat ze daar geen enkele moeite doen om mijn problemen met de kit te verhelpen, en niet eens hun excuses aanbieden.

Maargoed, al met al hoop ik dat het ding werkt, want hij lijkt me super, maar met efm ga ik niet meer in zee.

plaatje;

even een tip voor het verwijderen van onderdelen van een print. Je moet het verwijderen met tin doen! klinkt raar maar zo beschadig je de banen niet zo snel. De overtollige tin kun je daarna met een tinzuiger prima weghalen;). Ik heb al heel wat onderdelen op die manier verwijdert zonder de print te slopen :D
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
even een tip voor het verwijderen van onderdelen van een print. Je moet het verwijderen met tin doen! klinkt raar maar zo beschadig je de banen niet zo snel. De overtollige tin kun je daarna met een tinzuiger prima weghalen;). Ik heb al heel wat onderdelen op die manier verwijdert zonder de print te slopen :D

Goede tip!
Dit zorgt ervoor dat het hele soldeereiland en draadje van component goed zijn verhit en ALLE soldeer goed smelt, dan hoof je niet te wrikken omdat het component nog gedeeltelijk vast zit aan je print.
 
en en en ? al iets meer ?
ben erg benieuwd vooral naar de mods .. daar moet je toch wel de huidige 808 tom hype voorbij moeten kunnen zeilen .. ;)
 
Ik hoop binnenkort tijd te hebben om hem een grote checkup te geven. De knoppen zijn iig binnen, en die ga ik er snel op zetten; dan krijg ik waarschijnlijk snel genoeg zin om het ding te fixen, om aan die mooie knoppies te kunnen draaien 8~ ;)
 
Plaatjes van de EFM kit:

Je heb een van de laatste kits vermoed ik...

October 03 ,2005

I've recieved a lot of email from people wanting to buy pcboards and kits. I'm not going to sell anymore kits but the boards are still available at slightly higher prices.

En dat was voor de midigate wel lastig geweest, want zo te zien is de firmware niet beschikbaar.
 
Back
Top