Welke modular moet ik kiezen?

Tenslotte een vraagje, hoe kan je een modulars met verschillende voltages combineren? Sanp dat niet goed, studeer nl iets helemaal anders.

Gagarin

Serge Drone
Donkere Noodle
Serge basloopje

Vergeet ook niet dat als je substractieve synthese wil doen dat een Serge mischien niet een hele goede keuze is.

Verder is dit een leuke demo:

http://www.rewiremusic.com/Audio/Demos/REwire_-_Serge_Creature_Demo.mp3

En verder is "michael stearns planetary unfolding" zo een beetje de mooiste serge plaat die ik ken.
Verder kan je ook de serge demo tape en cds wel downloaden ergens.
Een nieuwe demo is in de maak maar verwacht geen reguliere dingen maar dikke spees tot noise freak achtige zooi.


Ooow dit is ook wel een mooie http://www.simulacreant.com/media/audio/saturday night badger rock.mp3

Dank je! heb ze beluisterd en ... ja

Maar kan je mijn 2e vraag beantwoorden aub.

Gagarin
 
Welke voltage verschillen heb je het over?
Bijna iedere modular kan 10 volt cv signalen en +-5 volt als cv signalen aan.
Alleen met een oude Buchla moet je geen negatieve voltages geven.
 
Ik wil ook even een vraag stellen,

Mijn ex-synthi had ik voornamelijk gekocht vanwege de mogelijkheid om dat filter te moduleren met een oscillator met een zeer groot bereik.
De synthi oscillator liet zowel driehoek als pulse waves toe met instelbare diepte en vorm.

Als ik een Analog Solutions Synthi filter koop en zoiets wil benaderen, wat is dan voor mij de beste modulator voor dat filter?
 
En de een draait op 12V, de ander op 15V, of 18V spanning. De een kan een afwijkende spanning wel verdragen de ander niet. Die heeft stekkertje zus, de ander stekkertje zo. Patchen met 1/8", 1/4", Banana. Het is even uitzoeken maar eigenlijk nooit een probleem.
 
bedoelt ge ni analog systems ems filter?

lees ook veel over hoe slecht ontworpen de doepfer bus is enzo, dus zowat veel van de eurorack gebruikt deze
er zijn wel mensen die ermee bezig zijn dit te verbeteren,
ztt nog altijd te twijfelen over de verschillende opties, het lijkt toch dat frack in sommige opzichten een betere keus dan euro, alleen die scene is volledig amerikaans bijna

als je iets moogs zoekt lijkt moslab as basis toch heel haalbaar en goed en andere weer geschikt voor de specialere modules.

ga maar eerst ne creature binnen halen, misschien moet ik er maar overzwijgen tot dat ik hem heb (over een jaar zo)
 
Ik bedoel idd het Analog Systems EMS filter idd, maar welke (lfo?) module kan zowel driehoek als pulse met shape en diepte instelling en een bereik van 0,5 tot 20.000 hz?

Op de Synthi wordt een VCO gebruikt als LFO ik weet niet hoe ik dat moet zien in de vorm van een losse module met zulk een bereik.
 
waarom niet gewoon een vco gebruiken dan? die zijn er toch plenty, modulair, met een zelfde soort bereik en golfvormen?
 
Welke voltage verschillen heb je het over?
Bijna iedere modular kan 10 volt cv signalen en +-5 volt als cv signalen aan.
Alleen met een oude Buchla moet je geen negatieve voltages geven.

En de een draait op 12V, de ander op 15V, of 18V spanning. De een kan een afwijkende spanning wel verdragen de ander niet. Die heeft stekkertje zus, de ander stekkertje zo. Patchen met 1/8", 1/4", Banana. Het is even uitzoeken maar eigenlijk nooit een probleem.

Dank je, snap dat allemaal nog niet echt. Nooit iets op school gezien dat in de buurt kwam. Gewone geluidssynthese zoals fm en subtractieve lukt veel beter, na genoeg te lezen, te proberen en een basis over geluidsvormen in de lessen fysica.

Bedankt

Gagarin
 
ja joh, gewoon een osc pakken.een rs95e ofzo.
kan je ook van ramp naar tri naar saw wave gaan traploos.
alle outs zijn direct beschikbaar. en de klank is nog dik ook dus mocht je ergens nog cv van dan kunnen halen kan je ook nog een extra osc ergens inzetten....

die rs-95e is perfect te tunen van zeer traag tot supersnel.
(10 turn draaiknop)
 
Cool! Die rs-95e lijkt idd te kunnen wat ik wil, heb ik gelijk nog een vraagje, stel, ik wil de output van driehoek en pulse mergen/stapelen en dat naar de CV-in van het filter, kan ik die 2 signalen gewoon eerst door een mixer halen bijv?

En, wat zou een leuke 16 steps sequencer zijn om bijv een 2e rs-95e aan te sturen zodat ik de audio daarvan door het filter kan laten gaan? En dan bedoel ik iets waarmee ik eenvoudig maar effectief wat loopjes kan in programmeren waar makkelijk tussen te switchen valt?

En, nog een vraag, zou een Ems trapezoid generator van AS nog iets kunnen betekenen in dit verhaal?

Ik wil zeg maar bijv, de 'on the run patch' van Pink Floyd na kunnen bootsen, (http://www.thesynthi.de/data/ontherun_big.jpg)

En als we dan toch bezig zijn, wat zou een interessante ringmod zijn en noise generator? Ook iets van AS er bij zoeken?
 
Gewoon een vco pakken idd.
Gaat deze niet laag genoeg dan zet je een negatieve voltage op de cv input.
Zo kan je met een dc mixer vijf octaven lager komen dan de reguliere laagste pitch.
 
ik herken dit zo. toen de ems weg was, miste ik van alles. even los van het geluid etc etc was dit soort vragen voor mij juist aanleiding om weer op zoek te gaan naar een ems. dan ben je in 1 keer klaar (nouja) en heb je nog meer op de koop toe.
het is en blijft toh een fenomeen, die synthi.

Coo! Die rs-95e lijkt idd te kunnen wat ik wil, heb ik gelijk nog een vraagje, stel, ik wil de output van driehoek en pulse mergen/stapelen en dat naar de CV-in van het filter, kan ik die 2 signalen gewoon eerst door een mixer halen bijv?

En, wat zou een leuke 16 steps sequencer zijn om bijv een 2e rs-95e aan te sturen zodat ik de audio daarvan door het filter kan laten gaan? En dan bedoel ik iets waarmee ik eenvoudig maar effectief wat loopjes kan in programmeren waar makkelijk tussen te switchen valt?

En, nog een vraag, zou een Ems trapezoid generator van AS nog iets kunnen betekenen in dit verhaal?

Ik wil zeg maar bijv, de 'on the run patch' van Pink Floyd na kunnen bootsen, (http://www.thesynthi.de/data/ontherun_big.jpg)

En als we dan toch bezig zijn, wat zou een interessante ringmod zijn en noise generator? Ook iets van AS er bij zoeken?
 
Idd, ik mis de Synthi wel, het is niet alleen een leuke aparte geluiden doos, maar ook een zeer bruikbaar muzikaal apparaat, hij komt hier ook zeker ooit weer te staan omdat er idd niet echt een alternatief voor is, wel voor een enkele patch misschien, maar niet voor alles wat je er mee kan. :{
 
Laatst gewijzigd:
Ok, ik heb een soort van voorlopig idee van wat ik hebben moet.
Gaat dit werken als ik loopjes wil in proggen, en wil afspelen en moduleren dmw een vco?

1x Mobius Sequencer
1x RS510e Trapezoid Generator (Envelope)
2x RS95(e) VCO
1x RS500e Filter

En de aansluiting zou dan zijn :

Sequencer om trapezoid te triggeren
VCO 1 zit met CV-in achter de trapezoid, audio gaat naar filter
VCO 2 moduleert filter
Filter -> Audio gaat naar geluidskaart

Maar hoe wordt dan de toonhoogte bepaald van de aan te sturen noten voor VCO 1, lijkt me dat de sequencer dat bepaalt, maar hoe wordt dat dan verder gerouted, want volgens mij heb je, note on, off, (is dat gate?) en pitch, maar waar is de ingang voor pitchaansturing dan, of is gate in zowel voor het triggeren van een note en de pitch?

Mis ik nog wat?
 
1v/oct cv ingang = pitch
gate = note on/off
mss is een vca wel handig.
 
Ah mooi. :)

rs510e.jpg


Dit is de 'Trapezoid' module, dat is een VCA toch ook?

En signal in, daar komt de VCO dus binnen, en de OUT kan ik hiervan naar het filter routen.. toch?
 
ja klopt. en volgens mij gaat je vco naar je filter en die dan naar de trapezoid
 
Hehe, ik heb net deze routing bedacht, maar dat wordt dan nog een beetje zoeken, maar met deze modules + sequencer zou ik zeg maar voorruit moeten kunnen.

Maar volgens mij ga ik nog een CV mixer en audio mixer nodig hebben als ik 't zo wil gaan patchen.
 

Attachments

  • setup.jpg
    setup.jpg
    80,4 KB · Bekeken: 68
Laatst gewijzigd:
ik denk dat je de outs van de trapezoid moet gebruken om het signaal te versterken.
idd wat mixers. ik zou een polarizing mixer gebruiken voor je cv
 
Een polarizing mixer zie ik zo snel niet van AS, welke zou ik dan het best kunnen kiezen?

Ik geloof dat ik ook nog noise en ringmod er bij wil, is AS een goede keuze voor deze zaken?

Verder ben ik voor mezelf enkel aan AS gebonden vanwege het filter en de Trapezoid, maar verder staan alle opties open wat mij betreft (binnen het betaalbare en compatibiliteit met deze 2 modules natuurlijk)
 
Back
Top