Welke modular moet ik kiezen?

Nou ik heb eigenlijk een vraagje :

heb ik voor sowieso minder dan 1000 euro een modulair (basis)systeem?? of sowieso iets patchables... en nee geen MS20 dan
of kom ik dan uit bij een 2e hands Doepfer?

Ik heb binnen dat budget een mooie Formant modular kunnen scoren: 3 VCO's, 12dB VCF (LP/BP/HP), drievoudig formant filter, 2 ADSR's, dubbele VCA, 3 LFO's, ring mod, noise met random, en een leuke CV sequencer (die met een TR te syncen valt). Daarmee kom je toch alvast een heel eind! Als je een beetje kan solderen maak je zelf een paar leuke extra functies (slope generatortje, matrix mixer ofzo). Stereo panning dingen gaan er niet zomaar mee lukken, daarvoor zit je te beperkt op VCA gebied. Maar binnen mono kan je er erg veel mee. Natuurlijk kan je met een duurder systeem nog meer, het zou anders al erg zijn.
 
mja ALS ik iets modulairs koop wil ik wel klaar zijn zegmaar ik ben absoluut geen knutselaar, gewoon inpluggen en experimenteren... en liefst wel gewoon betrouwbaar...

maar ik hoor van monopoly dat Doepfer niet echt aan te raden is?
 
Mijn redenen om iet voor Doepfer gaan zijn dat:

Doepfer zomaar klakkeloos van anderen jat.
Doepfer kwaliteit gewoon niet ok is (slechte ontwerpen)
Je voor niet veel meer bv een Wiard heb zoals ik al in een andere tread gepost heb.
 
nou ik heb even gegoogled naar Wiard, maar das toch erg duur zag ik?
ik geloof niet dat je voor 1000 een Wiard basissysteem hebt met een aantal basismodules, VCO, VCF, VCA, LFO, ENV enz...
of heb ik t verkeerd? :confused:
 
mja, doepfer is best handig hoor. zeker wanneer je niet al te veel geld tegelijk wilt uitgeven.

ik zag ergens een vergelijk wiard vs doepfer van mono.

550 euro VS 900 USD.

laten we uitgaan dat 900 mss 800 euro kan worden met handig shippen en inklaren
dan is doepfer toch nog 250 euro goedkoper.

mocht je beperkt budget hebben is het toch mooi dat je doepfer kan kopen.
iedereen kan toch zelf die keuze maken.

Dat dieter designs jat zou best zo kunnen zijn maar kennelijk vinden de originele designers dat niet ZO erg want er gebeurd niks mee.
 
Voor 900 dollar heb je een wavetable module wat bv al een hele synth voice is.
VCO,Wavetable,VCA,Envelope (hier heb je geen filter nodig)

250 euro goedkoper ja maar je moet vooral niet naar kwaliteits verschil etc kijken.
En trouwens volgens mij is het iets van 600 euro hoor 900 dollar.

En Dieter is gewoon een slime dief want het meeste in de synthesizer wereld is toch niet met een patent beschermd.
 
Gaan we weer.......

Doepfer is helemaal niet zo slecht als dat sommige beweren..........maar het kan altijd stukken beter.............en dat is dan helaas wel duurder.

De sounds die ik uit m'n Serge paneel haal, zullen nooit uit een Doepfer kunnen komen.

Maar ja een Golf ga je ook niet met een Austin Martin vergelijken.
 
200 kan voor mensen veel geld zijn, mocht je kinders,dieren en andere bezigheden hebben bv ;)

gewoon wat jena_mu6 schrijft.....

heb je geld dan laat je het rollen maar voor elk budget zijn dingetje toch?
er wordt echt niet gezegd dat de kwaliteit hetzelfde is.
 
Nee maar Alex vergeet niet dat je bij Doepfer ook eigenlijk nog wel in een goede behuizing moet inversteren.
Iedere Wiard module bv zit al in een behuizing en is dus al helemaal magnetisch afgeschermd van de omgeving.
Ik denk als je geen geld voor een modular heb er gewoon helemaal niet aan moet beginnen.
 
Ik heb deze hele thread niet in m'n hoofd zitten maareh als je van vriendelijke basjes en lyrische leads houdt kun je dan wel wat met Serge en Wiards? Ik hoor doorgaans een hoop geruis en gestressed geknetter in de mp3's van gebruikers van laatstgenoemden. Voor alle duidelijkheid, ik vind die herrie wel interessant en inspirerend hoor en ik ben zelf niet op zoek naar vanilleklankjes.
 
Maar ja een Golf ga je ook niet met een Austin Martin vergelijken.

waarom niet? vergelijken mag toch altijd. uiteindelijk gaat het er om welk criterium het zwaarst voor je weegt.
(ik denk trouwens dat je aston martin bedoelt. austin martin lijkt me linke soep; dat ze dan bijvoorbeeld wel de schietstoel hebben ingebouwd, maar niet het openslaande dak.)
 
Ik heb deze hele thread niet in m'n hoofd zitten maareh als je van vriendelijke basjes en lyrische leads houdt kun je dan wel wat met Serge en Wiards? Ik hoor doorgaans een hoop geruis en gestressed geknetter in de mp3's van gebruikers van laatstgenoemden. Voor alle duidelijkheid, ik vind die herrie wel interessant en inspirerend hoor en ik ben zelf niet op zoek naar vanilleklankjes.

Als je wilt, kun je er uiteraard ook mooie lieve strings mee maken hoor.
 
Daarvoor ga je toch geen modulair voor aanschaffen voor lieve stringetjes&basjes en padjes dan pak je toch gewoon een analoog virtueel frikadelletje effe in 't menuutje bladeren.
Modulair is 't zelfde als lego vroeger lekker creatief zijn uit je zelf lekker patchen luisteren wat er gebeurd en fuck the rules.

grt Gert-Jan
 
Ik heb deze hele thread niet in m'n hoofd zitten maareh als je van vriendelijke basjes en lyrische leads houdt kun je dan wel wat met Serge en Wiards? Ik hoor doorgaans een hoop geruis en gestressed geknetter in de mp3's van gebruikers van laatstgenoemden. Voor alle duidelijkheid, ik vind die herrie wel interessant en inspirerend hoor en ik ben zelf niet op zoek naar vanilleklankjes.

Nee dat gaat niet met een Serge en Wiard.
Dat kan alleen met een Doepfer.

:mexico:
 
heeft het ook niet te maken dat mensen die van iets dromen, het zo snel mogelijk willen hebben en geen geduld hebben om lang te wachten, te sparen
kwantiteit vs kwaliteit
ik zelf heb ook niet veel geld en toch ga ik sparen voor een serge creature, daarna voor een andere m module, groot zal dat systeem nooit worden, maar wel de moeite waard denk ik.
gewoon om dat het meest aanspreekt en denk dat ik op lange termijn er veel meer plezier en verrast van zal blijven.
alsook ik geen zin heb als ik in een blijkbaar goedkoper systeem van 1 functie per module om dan constant bezig te zijn modules bij te kopen en zot te worden omdat het in eerste opzicht niet zo duur lijkt.

bovenal gaat erom dat je er plezier aan beleefd, je creativiteit te goede komt en buiten te frullen, ook eens op te nemen he
 
Nee dat gaat niet met een Serge en Wiard.
Dat kan alleen met een Doepfer.

:mexico:
*D

Je hebt je punt al veel moeten bewijzen he en toch wantrouwen veel mensen die sergedingen vanwege de youtube videos. Maar zou je niet eens een melodieuzer stukje kunnen posten van je serge? Je weet zelf wat de mensen die wat raar kijken naar de sergelmodules vanwege die drones ed die er meestal uitkomen er wil zouden willen horen uitkomen. Zou je dit niet eens willen bevestigen aub. Ik weet dat het kan maar zou het toch ook eens willen horen, iets melodieuzer.
aub


Tenslotte een vraagje, hoe kan je een modulars met verschillende voltages combineren? Sanp dat niet goed, studeer nl iets helemaal anders.

Gagarin
 
Serge Drone
Donkere Noodle
Serge basloopje

Vergeet ook niet dat als je substractieve synthese wil doen dat een Serge mischien niet een hele goede keuze is.

Verder is dit een leuke demo:

http://www.rewiremusic.com/Audio/Demos/REwire_-_Serge_Creature_Demo.mp3

En verder is "michael stearns planetary unfolding" zo een beetje de mooiste serge plaat die ik ken.
Verder kan je ook de serge demo tape en cds wel downloaden ergens.
Een nieuwe demo is in de maak maar verwacht geen reguliere dingen maar dikke spees tot noise freak achtige zooi.


Ooow dit is ook wel een mooie http://www.simulacreant.com/media/audio/saturday night badger rock.mp3
 
Back
Top