Welke DSP kaart??

Ik heb op dit moment een Emu 1212m kaart, maar ik wil meer outputs en ik vind PatchMix DSP een crime om mee te werken. Op zich ben ik wel tevreden over de geluidskwaliteit en de convertors op deze kaart, maar ik denk toch dat ik iets anders moet kopen binnenkort.

Als ik dan even ga dromen wil ik het volgende bereiken:
- Ik heb een aantal hardware synths/effectenunits ingeprikt in patchbays
- Ik heb een 24 kanaal analoge mengtafel
- Ik wil een aantal softsynths naar deze mengtafel kunnen routen zodat ik de mengtafel EQ en outboard effectchain kan gebruiken
- De output van het geheel wil ik dan weer in de PC kunnen opnemen dus goede A/D convertors zijn wel belangrijk
- Een prettig werkend stuk software erbij zou ook erg prettig zijn ipv PatchMix.

Ik denk dat 8 outputs een aardig begin is, maar misschien liever 16. Ik heb een dikke desktop PC dus PCI etc. is allemaal mogelijk.

Waar zou ik eens naar moeten kijken?
 
volgens mij wil je helemaal geen dsp kaart, maar gewoon een rme hdsp met een convertertje erbij, zoals de creamware/soniccore a16ultra.. dat hoeft helemaal niet duur te zijn.

als je wel een dsp systeem wilt waarmee je ook een mix kunt maken en alles intern routen is je enige echte optie de X-Cite van soniccore.. alleen zou ik even een paar maanden wachten voor ik die kocht om te kijken hoe het zich ontwikkeld..
 
Die Motu 828 lijkt me wel wat, al zou ik liever wat goedkopers willen.

De Motu 8PRE 16x12 Audio Interface misschien?
 
wat doen jullie dan dat die patchmix niet werkt?

ik heb dat ding 1x ingesteld en nooit meer aangeraakt (1820M)

Het is een vaag ding maar uit eindelijk komt het neer op routen van je outs naar een asio input, voor de rest kan je dan bv alles in live routen....
ik doe niks voor de rest met die patchmix. converters zijn best ok van die EMU.

ik lees dat je maar 8 ingangen nodig hebt, ik zou gewoon die mixer dumpen een daarmee een deftige kaart kopen(RME) maar dit is meer voor het pc/soundcard draad
 
Ik zoek op dit moment een USB audio interface.
Eigenlijk hoeft hij niet meer te bieden dan USB, Asio en line-out. Line-in, monitor en mic-in zijn niet nodig, maar ook niet onwenselijk.
Ik zag een Miditech interface op Thomann.de staan voor 19 euro. Wat kan dat zijn qua kwaliteit? Er wordt Asio genoemt als optie, maar ook weer Mac ipv. Windows. Dus werkt het ook onder Windows qua Asio en klinkt het ergens naar?
Ik zie ook diverse gitaar-interface-kabeltjes. Zolang ik alleen maar line-out nodig heb, in combinatie met Asio: zou ik daar wat aan kunnen hebben?
 
Ik zoek op dit moment een USB audio interface.
Eigenlijk hoeft hij niet meer te bieden dan USB, Asio en line-out. Line-in, monitor en mic-in zijn niet nodig, maar ook niet onwenselijk.
Ik zag een Miditech interface op Thomann.de staan voor 19 euro. Wat kan dat zijn qua kwaliteit? Er wordt Asio genoemt als optie, maar ook weer Mac ipv. Windows. Dus werkt het ook onder Windows qua Asio en klinkt het ergens naar?
Ik zie ook diverse gitaar-interface-kabeltjes. Zolang ik alleen maar line-out nodig heb, in combinatie met Asio: zou ik daar wat aan kunnen hebben?

Het kan zomaar zijn dat je bij zo'n goedkoop kaartje, gewoon een asio4all drivertje bijgelevert krijgt.
ben je eigenlijk net zogoed uit als je de onboard gedoe van je pc/laptop pakt
 
Ik ben op zoek naar een budget (ca. € 200) USB Audio Interface, maar kan niet helemaal vinden welke specs nu precies aansluiten bij wat ik wil, met name m.b.t. de hoeveelheid in- en outputs is het me niet helemaal duidelijk wanneer ik nu enkele (mono) of dubbele (stereo) in-/outputs nodig heb.
Wensen:
- Mogelijkheid minimaal 1 hardware synth aan te sluiten (moet dit stereo zijn? Heb ik dan dus 2 inputs nodig?)
- Mogelijkheid minimaal 1 extern effect aan te sluiten en toe te passen op zowel softsynths als hardware synth (dus extra in en out? Is dit altijd mono? Of 2 extra in/out voor stereo?)
- Mogelijkheid aansluiten microfoon voor opnemen van geluiden (wordt niet gebruikt voor zang, dus direct monitoring niet nodig)
- Midi in en uit
- Aansluiten van 1 set monitorspeakers en 1 koptelefoon (de signalen kan ik achteraf altijd splitsen indien nodig toch?)

Qua prijs-kwaliteitsverhouding ben ik wel gecharmeerd van de Focusrite Scarlett kaarten, zou de 6i6 aan mijn wensen voldoen? Of een gebruikte 8i6?
Ook leek de Akai EIE Pro mij wel wat, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Is het kopen van een gebruikt exemplaar aan of af te raden?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Laatst gewijzigd:
Chili, volgens mij doet de (tweede hands) Motu 828MK1 + de MK2 precies dat wat je vraagt + beetje extra.
Rond de 200 moet dat lukken tegenwoordig, zeker voor de MK1.

Anderen heb ik niet gehad / geprobeerd en kan ik ook niet aanbevelen. Maar de Motu zou aan je wensen moeten voldoen.

- 8x analoge Jack in en uit
- 2x Microfoon / DI in (kan niet op die naam komen van gecombineerde Jack+XLR input techniek dinges...)
- aparte sends voor externe FX, dit kost je geen output
- aparte out voor je monitors, ook dit kost je geen output

En als kers op de taart, is de unit in staat analoge apparatuur aan te sturen mbv speciale software (Zie: Motu Volta of Silentway)
 
Let er wel op dat bij de gemiddelde 828Mk2 op dit moment de front inputs rot zijn. De level pots waren niet van super kwaliteit en beginnen op een gegeven moment kraak en ruis te geven, en het zijn hele bijzondere pots die niet te vervangen zijn. De gebruikelijke fix is om ze te vervangen door wat vaste weerstanden. Als die mic inputs essentieel zijn zou ik geen oudere Mk2 nemen. Of de Mk1 dat euvel ook heeft weet ik niet.

Ik heb zelf een Mk2 maar gebruik die inputs niet dus die staan gewoon gemute. Maar ik zie de meters daarvan de hele dag willekeurig opspringen...
 
Na zeer lange tijd de armoedige student te zijn ben ik nu van plan om een audio interface te kopen. De grootste reden is dat ik geen geluid naast mijn DAW kan horen vanwege ASIO4ALL. Ik gebruik nog altijd mijn Inspire T7700 boxjes, dus ik zou dezen graag willen kunnen aansluiten.

In de toekomst ga ik ooit nog een keer monitoren kopen en die zou ik dan graag tegelijkertijd met mijn boxen willen aansluiten zodat ik op meerdere manieren naar mijn muziek kan luisteren. Ook wil ik niet uitsluiten dat ik ooit een synth erbij wil hebben, dus dat zijn dan in totaal 3 in en outs?

Mijn vraag is dus eigenlijk of er interfaces zijn waar 3.5mm jacks (denk ik?) aangesloten kunnen worden en daarnaast nog wat in en outs om later aan te vullen?
 
Dees heeft gewoon alles wat je zoekt.. 3 in 3 out..(met tevens de 3,5mm mini-jacks als out). 2 x 16 kanalen midi en is tweedehands redelijk te betalen. De "M" versie is erg oke maar zelfs met de standaard 1616 kun je prima uit de voeten. :)

EMU_1616M_PCI_main.jpg
 
Tja wat is veel. De tweedehandsprijzen van de standaard 1616 zitten ongeveer op 75-100. De 1616m versie 125-150. Heb zelf mijn 1616 ooit gekocht voor 75 :) of check je de nieuwprijs misschien?

Je zou ook nog kunnen kijken voor de EMU 1820 met of zonder M. Heb laatst een 1820m gescoord voor 75 euro. De phantom (48+) was kapot.. was trouwens ook al met mijn andere 1820m zo :D
De 1820 heeft overigens niet 3,5 mini jacks die de 1616 wel heeft.. maar de converters schijnen hetzelfde te zijn.

De 1820(M) heeft 8 analoge in en uitgangen.. 2 meer dus als de 1616. En daarnaast heb je een aparte headphone uitgang,
Samen met de digitale uitgang (spdif) en de adat kom je dan dus op 20 uitgangen ;)
De mic pre-amps schijnen iets minder te zijn maar heb met beiden best goeie microfoon opnames kunnen maken. :)
Gebruik ze overigens nog steeds met erg grote tevredenheid.. alleen voor de mic pre-amp heb ik wat anders aangeschaft :)
 
Hmm ja, waarschijnlijk wel. Maar ik zie hem uberhaupt niet zo veel tweedehands staan.
Vervolgens pak ik die 1820 en die staat er dan weer voor 350 euro op ebay.
Zijn er geen wat recentere uitgekomen die ik gewoon simpel kan bestellen en laten bezorgen :P?
 
Nieuw ga je met 6 analoge ins en outs al snel richting de 2 á 300 euro denk ik.

Zag wel iets met 8 ins en 2 outs bij Bax 139 euro.
Is wel rond 2004 al op de markt gekomen.. kwaliteit ben ik niet bekend mee.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/lexicon-omega-studio-usb-interface/product-details.html

Behringer blijft een gok maar dit ding biedt wel veel voor weinig.. iig 8 analoge in en uitgangen. Hoe het kwalitatief is?? geen idee :)
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/lexicon-omega-studio-usb-interface/product-details.html

In de link hieronder staat nog 'n 1616m. Is tot nu toe 85 euro op geboden.. doe 'n bod zou ik zeggen :)
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Laatst gewijzigd:
Gewoon een roland of presonus ding bij bax kopen voor €200 nieuw

SKB zocht naar iets met 3 paartjes in en out.. Welk interface was dat dan?? zie alleen maar dingen met 2 in en out voor die prijs :?

In de toekomst ga ik ooit nog een keer monitoren kopen en die zou ik dan graag tegelijkertijd met mijn boxen willen aansluiten zodat ik op meerdere manieren naar mijn muziek kan luisteren. Ook wil ik niet uitsluiten dat ik ooit een synth erbij wil hebben, dus dat zijn dan in totaal 3 in en outs?

Mijn vraag is dus eigenlijk of er interfaces zijn waar 3.5mm jacks (denk ik?) aangesloten kunnen worden en daarnaast nog wat in en outs om later aan te vullen?
 
waarom? een synth is maar één stereo of zelfs 2 mono ins
voor uit kan hij met 2 stereo outs af, of zelfs één en gewoon zo'n M audio switch boxje
de alle communicatie met de PC en DAW gaat via USB
dus 2x2 is al voldoende, zát keus rond de 100 pleuro
 
Back
Top