Welke DSP kaart??

Mischien een domme vraag hoor, maar heb je perse een UAD kaart nodig om UAD plugins te kunnen draaien? Of zijn de plugins zo zwaar dat DSP gewenst is?
 
Origineel geplaatst door goran
Mischien een domme vraag hoor, maar heb je perse een UAD kaart nodig om UAD plugins te kunnen draaien? Of zijn de plugins zo zwaar dat DSP gewenst is?

Ja, je hebt een UAD kaart nodig om ze te kunnen draaien. Dit is overigens niet omdat ze zo veel cpu slurpen. De chip waar ze op draaien is een GPU van inmiddels 10 jaar oud of zo. Waarschijnlijk zou je 10, 20 x zo veel van die plugins kunnen gebruiken als ze de plugins als native zouden aanbieden. Die kaart is verworden tot een beperkende dongle...

De plugs zijn van zeer goede kwaliteit. Maar ja, als je er maar 1 of 2 van kan draaien omdat je kaart dan vol is...
 
Origineel geplaatst door mavn
Ja, je hebt een UAD kaart nodig om ze te kunnen draaien. Dit is overigens niet omdat ze zo veel cpu slurpen. De chip waar ze op draaien is een GPU van inmiddels 10 jaar oud of zo. Waarschijnlijk zou je 10, 20 x zo veel van die plugins kunnen gebruiken als ze de plugins als native zouden aanbieden. Die kaart is verworden tot een beperkende dongle...

De plugs zijn van zeer goede kwaliteit. Maar ja, als je er maar 1 of 2 van kan draaien omdat je kaart dan vol is...

Ja, de DSP van UAD valt tegen, maar dat is vnl. het geval met die nieuwe Neve-plugs. Ik heb 2 UAD-kaarten ik gebruik in elke track een aantal LA2A's, 1176LN, Fairchild, Plate Reverb, Dimension-D, Space Echo, Dreamverb en nog wat dingetjes en dat gaat prima.

Ik verwacht wel dat de UAD-1 binnen niet al te afzienbare tijd ge-upgrade wordt naar een UAD-2
 
powercore heb ik er drie van. voor mij is fabrik r geweldig en md3 ook. fabrik r is een room reverb met echt een hele makkelijke interface en desondanks een zalige sound. md3 is denk ik de enige plugin die ik ken die instant tape saturation biedt in tig verschillende smaken. als eindcompressor voor mij onverslaanbaar en langs geen kanten te vergelijken met pakweg finalisers of zo die ver onder doen voor deze. Ik bezit als alternatieve referentie ook L3 van Waves en waar L3 misschien heel netje je patroon opentrekt en je sound 2.8 a 3.1Db versterkt doet MD3 iets heel andere. het geeft je een soort ultimate controle over je mix tot pakweg 15Db, iets ondenkbaar in andere plugs zonder kraak en piep en verlies van helderheid. Ze claimen tot 24Db maar daar moet ik ofwel nog sterk voor oefenen of dat is pure onzin. lijkt me alvast erg sterk. maar 15Db netto winst en een expressie die sterker dan onaangetast vergroot wordt, dat wel.

edit: de virus powercore vooral niet vergeten als superdeplus voor de powercore. de beste synthplugin nog steeds in mijn optiek.
 
Tip:

Als je voor 31 maart 2008 een UAD-1, UAD-1e, of Xpander koopt en registreert op de uad website, krijg je bovenop de included voucher nog eens de UAD$150 Promotion extra.

Dus je kunt dan bijvoorbeeld de Dreamverb plugin (kost 149 dollar) gratis erbij krijgen...
 
hey allemaal. Ik ben dus ook aan het denken om een dsp kaartje te kopen. Ik zit nog met 1 vraagje. Om de plugins te "laden" in je DAW, gebruik je hierbij stereo inputs van je geluidskaart?

Ik neem aan dat je ze gewoon kunt laden als de rest van plugins right?

Daarlangs, hoe open ze je precies. stel in cubase, je kiest een vst effectplugin. De DSP plugins staan dan gewoon in je lijst?

merci beaucoup:peukie:
 
Ik heb gisteren mijn eerste UAD-1 kaart in mijn PC gehangen met de Ultra Pak.... 2de kaart komt asap..... en de VCA VU van hun is zekers een dikke aanrader!! :halleluja:

Had ik jaren eerder motte doen dit ;)
 
hey allemaal. Ik ben dus ook aan het denken om een dsp kaartje te kopen. Ik zit nog met 1 vraagje. Om de plugins te "laden" in je DAW, gebruik je hierbij stereo inputs van je geluidskaart?

Ik neem aan dat je ze gewoon kunt laden als de rest van plugins right?

Daarlangs, hoe open ze je precies. stel in cubase, je kiest een vst effectplugin. De DSP plugins staan dan gewoon in je lijst?

merci beaucoup:peukie:

Je gebruikt de dsp plugins inderdaad net als de andere (standaard daw) plugins. Het worden audio inserts op audio kanalen. Je kunt ze natuurlijk ook op een bus of groep zetten (insert) en dan een send van andere audio kanalen erheen routen. Dan kan je met bijv. 1x een reverb al een heel eind komen.
 
Ik zou even wachten totdat Scope 5 en de Xite-1 uitgekomen zijn om te zien wat dat met de prijs van de PCI kaarten gaat doen.
Ik verwacht eigenlijk ook dat ze naast de Xite-1 toch ook wel met iets van nieuwe PCIe kaarten zullen komen (of toegankelijker geprijste variaties op de Xite-1 hardware).

Voor de huidige nieuwprijzen is het momenteel denk ik niet echt aan te raden (door de komst van de nieuwe hardware en bijbehorende performance increase) maar op de 2e hands-markt zijn er wel goeie deals te doen.

Maar goed het ligt er ook aan wat je ermee wilt doen. Als een gewoon simpel recordingkaartje is een 2e hands Luna voor 100 euro of zo natuurlijk geen slechte koop, maar als DSP kaart heb je er niet zo veel aan.

Een Pulsar 2/Scope project kun je al voor tussen de 300 en 500 euro 2e hands krijgen en vaak zitten daar ook al een hoop plugins bij dus kan ook best leuk zijn. De oude pulsar 1 kaarten (die met 4 DSP's) zou ik links laten liggen door de verouderde hardware t.o.v. de latere kaarten.
 
Welke DSP-kaart raden jullie aan voor mastering op een nieuwe iMac.

LetOp" Op de iMac zit dus alleen FireWire en USB

Ben benieuwd????

Ik denk dat je dan kwa diversiteit al snel op de Powercore firewire komt (aangezien de liquidmix en duende alleen eqing en dynamics plugins hebben).
Als dynamics of EQing echter is wat je zoekt is kwa sound de Duende geen verkeerde keuze denk ik.

Lastig. Wat voor plugins zoek je?
 
Kan ik ook Powercore plugs/licenties voor Amerikaanse prijzen kopen? Ik overweeg namelijk een powercore express bundle met $500,- voucher.
De plugs zijn echter in Europa duurder dan in US.
 
Welke DSP-kaart raden jullie aan voor mastering op een nieuwe iMac.
LetOp" Op de iMac zit dus alleen FireWire en USB
Ben benieuwd????

Heeft de iMac geen pci-x dan? Afgelopen zaterdag een demo gehad van iemand van TC. Die had een mac met powercore x8 (firewire). Liep aardig snel vol in de bandbreedte zei hij.
 
Wat ik denk te gaan doen is dit.

Ik neem eerst mijn tracks op op de revox. (Tape)
Dan gooi ik ze in een Audioeditor en wil ik de tracks
gaan compresse, limiten, eq etc etc.

Thats it.
 
Voor mij is het de UAD bij uitstek alhoewel ik moet toegeven dat ze kwa ontwikkeling achterblijven! Processoren kosten tegenwoordig ook geen drol meer. Met bijvoorbeeld een goede neve plug zit het kaartje zo vol. Veel te makkelijk en is bovendien geldklopperij, des te meer omdat ze op deze manier meer kaarten verkopen.
 
Wat ik denk te gaan doen is dit.

Ik neem eerst mijn tracks op op de revox. (Tape)
Dan gooi ik ze in een Audioeditor en wil ik de tracks
gaan compresse, limiten, eq etc etc.

Thats it.

Weet je dat zeker?

En waarom denk je dan DSP kracht nodig te hebben?
 
Back
Top