fok!: rode wijn in mijn spirit F14!

raabje

Korg Gadget!
Lid sinds
6 november 2004
Berichten
980
Locatie
Amsterdam
de pleuris!

Mijn vriendin gooit zojuist een vol glas wijn over mijn spirit folio F14 mixer heen... omgestoten :(

De mixer staat tegen de muur, de wijn ging naar binnen door de fader openingen.

Mixer stond aan, ik heb meteen de stekker eruit getrokken, maar goed, paniek! dus dat duurde een seconde of 15. Ik was bezig met iets, het geluid viel uit nadat er rode wijn inzat en de lampjes sprongen op hol...

Ik heb de achterkant eraf geschroefd, en alles wat ik kan zien weggehaald, ik kan alleen niet aan de voorkant van de printplaat komen, ik ben bang dat dan alle faders en knopjes aan de buitenkant er af moeten.

Ik durf hem niet meer aan te zetten eigenlijk, ik wacht een weekje totdat hij helemaal droog is. Met de fohn is lastig, ik kan er niet goed bij.

Iemand nog tips? adres reparatie afdeling van Spirit/soundcraft?? =(


groet,

Jeroen
 
Ja EEN tip. Geen contactspray!!

Goed laten drogen en resten HEEL voorzichtig met alcohol verwijderen :D
 
De pech is dat ik de hele mixer moet demonteren om aan de voorkant van de printplaat te komen, daar zullen nog resten van de wijn zitten, en mogelijke oxidatie sporen, alhoewel er maar heel kort spanning/stroom (?) op heeft gestaan, 15-20 seconden. Ik weet niet hoe snel dat oxideren gaat.


De faders en draaiknoppen kan ik er gewoon simpel afhalen, maar er zitten ook nog wat schroeven aan de voorkant, en een hoop insert bussen, die moet ik los draaien. Iik ben bang dat ik iets kapot maak tijdens het demonteren of monteren.

Misschien zit er nog water/wijn in de PFL knopjes onder aan de mixer, dat kan niet zo makkelijk vedampen.

echt fuk dit.... =(

En ja, ze leeft nog, maar ik was er vooral gisteren echt goed ziek van.... Leuke zaterdagavond :(

Verzekeringswerk... misschien een idee, aansprakelijkheidsverzekering o.i.d. Of geldt dat niet voor ongelukken in huis?
 
Origineel geplaatst door raabje
Verzekeringswerk... misschien een idee, aansprakelijkheidsverzekering o.i.d. Of geldt dat niet voor ongelukken in huis?

Die keren meestal niet uit als het zaken betreft waarbij familieleden o.i.d. betrokken zijn (tsjek de kleine lettertjes !).

Als jullie niet samenwonen (en er dus op papier geen band bestaat tussen jullie), kun je het eens proberen.
 
Niet aanzetten goed laten drogen..openmaken ...kijken ...bij warmkopers van het kijken zeker nog niet aanzetten....helemaal gek worden en rondstuiteren en hem vervolgens aanzetten...het gaat goed of fout...tis kut maar wel spannend;) Succes
 
Is er niets doorgebrand ? Brandschade kent die uitsluiting toch niet ? Wanneer je het apparaat aanzet en er komt (na verloop van tijd) rook of een brandlucht uit is er toch echt sprake van brandschade :eureka:
 
Origineel geplaatst door renema
Is er niets doorgebrand ? Brandschade kent die uitsluiting toch niet ? Wanneer je het apparaat aanzet en er komt (na verloop van tijd) rook of een brandlucht uit is er toch echt sprake van brandschade :eureka:

Onzin, blijft gevolg van.
(btw...wat doet je vriendin met een glas wijn boven op je mixer???? kan ook een stille
hint zijn dat je iets te lang muziek aan het maken was8o) ).
 
Ik heb ooit bier in mijn workstation gehad, en het probleem daarbij was dat het de beschermende laag op de printplaat en stroom-adertjes aantaste. Ik heb hem in overleg ingeruild bij een muziekwinkel, en ze vertelde me dat ondanks dat ie het nog wel deed na het schoonmaken, de pintplaat wel was gaan oxideren en het na twee maanden alsnog begaf.

Hoe het zit met wijn weet ik niet, maar het is in ieder geval minder agressief. Succes. Schoonmaken met een lauw sopje met een heel klein beetje zeep is het beste.
 
Tip: zet je drinken op de grond, kan er nix fout gaan.
 
Origineel geplaatst door Bubbles
Beetje laat he...

Sorry, laat die tip maar, zet je fles bier voortaan maar lekker tussen je muis en toetsenbord neer.


Origineel geplaatst door Bubbles
Schoon laten maken misschien een idee?


Hoe kom je er op, knap denkwerk!
 
Origineel geplaatst door spdk
Sorry, laat die tip maar, zet je fles bier voortaan maar lekker tussen je muis en toetsenbord neer.
Hoe kom je er op, knap denkwerk!

:confused: waarom zo agressief? Zoiets kan hij nu toch zelf ook wel bedenken, wat heeft dat nu nog voor zin. Maar voordat ik nu een thread ga lopen verpesten met ruzie maken: Raabje Suc6 ermee, kan je niet nog proberen terug te gaan naar de dealer, misschien heeft die een adres voor je, of kan die het doen? Zou niet zelf gaan knutselen iig.

Suc6 ermee
 
nou, dat was spannend vanmiddag, bedankt voor de support!

Ik heb er nog eens over heen geföhnd (spelling?), waarbij ik alle PFL knoppies een aantal keer heb ingedrukt, en de faders heb bewogen (tsja... je moet wat...)

Als ik een beetje door de spleetjes van de faders kijk, dan ziet alles er wel aardig uit. Ik denk dat alle banen op de printplaat aan de achterkant lopen, en aan de voorkant zit alle electronika, de kleine dingetjes... :confused:

Dus, de stekker erin gestopt, en alles lijkt weer normaal te werken..... :okdan: ik ben blij!



Alleen dat berichtje van RedTitan is dan een kleine domper..., dat zo een printplaat 2 maanden later alsnog de geest geeft.... We wachten af, resultaat op dit forum.... ;)

Ik denk dat mijn vriendin al een paar glaasjes teveel op had, toen ze hem omstootte. oog-hand coordinatie niet meer helemaal 100%.
 

Attachments

  • red_red_wine.jpg
    red_red_wine.jpg
    98,6 KB · Bekeken: 52
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is... :D
 
Als je wijn laat opdrogen blijft er een plakkerig restant aan suikers/bezinksel achter. Grote kans dat dat tussen je faders en potmeters zit, waardoor ook stof zal blijven plakken en voor storing kan zorgen...
Niet gezegd dat je er ook last van zult hebben, maar ik zou het niet uitsluiten als je hem niet schoonmaakt.
 
Origineel geplaatst door Tom 32
wel een mooie foto....vooral met dat lege glas ervoor ;)


wat voor leeg glas ? er zit toch lucht in8o)


wel een mooi foto van een glas lucht en een mengpaneel
 
Back
Top