x0xb0x - 303 kloon

@Natural_Demon: is dat niet allemaal een beetje off-topic voor deze x0xb0x thread? Misschien moet je even in de afdeling Zelfbouw een thread starten :D

Anyway, de tweede run x0xb0x'en wordt dit weekend gestart volgens het forum.
 
So, I'm back from vacation. We've sold all 100 kits of the first run and have ordered parts for the second run. Don't forget to put yourself on the waiting list! Second run should be ready to ship late sept/early oct. and we're going to try and push them all through in a month. Right now it looks like everyone on the waiting list will get one (assuming the same list/order ratio as before)

Ik hoop dat ik er nog op sta.
 
Omdat ik 'm toch open moest maken om de BA6110 te vervangen door een echte BA662 heb ik gelijk maar wat foto's gemaakt.

x0xb0x1.jpg


x0xb0x2.jpg


x0xb0x3.jpg
 
Origineel geplaatst door etaoin
Omdat ik 'm toch open moest maken om de BA6110 te vervangen door een echte BA662 heb ik gelijk maar wat foto's gemaakt.


waar heb jij die ba662 vandaan 8). had ergens gelezen dat ze ook in oude gitaar versterkers o.i.d. hebben gezeten.
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Ik hoop dat ik er nog op sta.

ik hoop ook ooit nog iets te horen, ik heb nooit meer niets van d'r gehoord terwijl ik wel op de eerste lijst stond...

:( :( :(
 
Wat voegt die BA662 toe ?

Het is vooral voor 't idee :D De 303 heeft een BA662, maar daar konden ze er voor de x0xb0x kit niet genoeg van krijgen, dus die hebben ze in de kit vervangen door de BA6110 plus vier torren. Hij schijnt "snappier" te klinken met een 662 (en dan bedoel ik niet die krokodil). Ik heb zelf ook wel het idee dat hij ietsje anders klinkt nu, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik hoop ook ooit nog iets te horen, ik heb nooit meer niets van d'r gehoord terwijl ik wel op de eerste lijst stond...

:( :( :(

umm, i sent you an invitation to purchase on May 10th AND 19th. your mail client is broken, dont blame me.
 
Origineel geplaatst door ladyada
umm, i sent you an invitation to purchase on May 10th AND 19th. your mail client is broken, dont blame me.

Lol :D
 
Ik heb ook een mailtje gekregen! YES!
Is het slim om de USB te laten installeren door die jongens? Of is het goed zelf te doen (als je wat soldeer ervaring hebt)?
 
Hangt ervan af wat voor soldeerervaring het is en of je de juiste spullen in huis hebt. Ik heb heel veel soldeerervaring, maar 0,0 met SMD. En wel een klein boutje (12 watt Weller), maar die is nog veel te groot om deze pinnetjes te solderen. Dus voor die $20 heb ik geen risico willen lopen :D
 

Attachments

  • usb.jpg
    usb.jpg
    52 KB · Bekeken: 82
Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb heel veel soldeerervaring, maar 0,0 met SMD.
Het is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt, als je ervaring hebt met solderen is het goed te doen. Je hebt een beetje extra soldeerflux nodig zodat de tin heel makkelijk vloeit. Dan het IC netjes uitlijnen en twee hoekpunten vastzetten. Vervolgens kun je door de tin te slepen in 1 keer alle pinnetjes solderen. Als je dan ergens twee pinnen aan elkaar hebt zitten haal je de overtollige tin weg met soldeerlitze.
Op je foto zie ik dat je de print niet hebt schoongemaakt na het solderen, het is beter om dit wel te doen omdat de flux die in de tin zit agressief spul is(tenzij het no-clean is) en het ook nog vocht aantrekt.
 
Op je foto zie ik dat je de print niet hebt schoongemaakt na het solderen

Ik heb die USB-chip niet gesoldeerd, dat hebben ze in de VS gedaan. Dus geen idee wat ze gebruikt hebben.

Ik heb zelf de rest gesoldeerd met Ersin Multicore 60/40 (jaja, ik weet dat dat niet meer mag). Kan dat kwaad? En zo ja, helpt een generieke flux remover? Moet je eerlijk zeggen dat er nog nooit van gehoord had dat harskern soldeertin bijtend is.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top