Cursus Deals!

LupkeII

Quinquagenarian Pinhead
Ik had onderstaande eerst in het 'Plugin Deals' draadje gepost, omdat we nog geen 'Cursus Deals' draadje hadden. Bij deze! Net als plugins kunnen hier mooie (online) cursus deals worden gepost. Van beginners tot gevorderden cursussen op muziekgebied. Van muziektheorie tot hoe maak ik een bepaalde Synth patch voor mijn Prophet-6 cursus, zet ze hier.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Julian Pollack (J3PO) heeft een cursus 'reharmonization' uitgebracht. Een cursus waarin hij de kerntechnieken van hedendaagse reharmonisatie uitlegt: 'hoe je eenvoudige progressies kunt verrijken, akkoordstructuren kunt hervormen en je eigen 'harmonische stem' kunt vinden.'

De voorbeelden die ik heb gezien zijn heel interessant als je met harmonieleer bezig bent. Let op dat je dus wel over een bepaalde basiskennis op dit gebied moet beschikken. De cursus is zeker niet voor beginners, maar vooral voor mensen die in ieder geval snappen waar het over gaat als er bijvoorbeeld een G7(sus4) akkoord wordt genoemd, het verschil tussen majeur/mineur, melodisch/harmonisch en diatonisch/chromatisch kennen. Daarnaast is het uiteraard belangrijk dat je de kwintencirkel kent en begrijpt, met name als het gaat over de trappen waarop akkoorden zijn gebouwd, zoals Imaj7, vi9, IV et cetera (harmonische analyse zoals dat heet). Als je nu nog aan het lezen bent :-) zou ik zeker eens naar de video intro kijken. Echt interessant. De introprijs is met 50% korting nu 99 us dollar.

Niet genoeg kennis, maar wel meer dan gemiddeld? Kijk dan eens naar de Boeken van Mark Sarnecki. Goed verkrijgbaar via Bol en AmazonNL. Momenteel heeft hij 11 boeken, waarvan de laatste specifiek over harmonie en contrapunt gaat. De 1e 8 kun je al voor weinig (echt vanaf de basis, dus ook voor beginners) aanschaffen in 1 bundel (https://www.bol.com/nl/nl/p/essenti...fe21e200241.ProductList_Middle.2.ProductTitle)

• Duimpje
Zo, en dan deze ook meteen maar... er komen hier vaak vragen voorbij van mensen die meer willen leren over notenschrift en muziektheorie. Via Udemy.com is er een heel goede docent (dr. Jason Allen) die videocursussen geeft voor beginners tot gevorderden. Hij heeft tientallen cursussen (alleen Engels), daar moet je zelf maar eens op zoeken. Ik zet hier de cursussen over muziektheorie vanaf niveau 0 tot waar je interesse ligt. Verder kun je op Udemy.com cursussen vinden van Cubase tot Ableton, gehoortraining, drum programming, muziekgeschiedenis, songwriting et cetera et cetera et cetera.

onderstaande zijn in de aanbieding. Als de code niet automatisch werkt, gebruik SPOOKYTIME

En nee, ik heb geen affiliate band met Udemy of Jason Allen. Het zijn gewoon goede en interessante cursussen. Niet meer, niet minder. Voor de geïnteresseerde liefhebber.

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Goed initiatief! GASsen kunnen we hier allemaal als de beste, maar op het gebied van SASsen (Skill Acquisition Syndrome) valt er nog een hoop te halen. Ik denk dat ik die cursus van J3PO misschien wel ga doen.

-edit- Meteen daad bij het woord gevoegd. Komt uit op €89,97 bij afrekenen in Paypal.

Back