UDO Gemini midi channel

Vic

Soldeerprofeet
Wanneer de Gemini een performance patch staat is automatisch de upper layer ch1 en de lower layer ch2
Hoe zet ik beiden op midi channel 1 ?

Ik kan dus een midi channel opnemen in de Daw, tijdens spelen op ket keyboard hoor ik beide layers, speel je Midi track terug hoor je enkel de upper layer.

Iemand tips?

Heb je deze al gezien: Question on MIDI and how to address layers independently

The lower layer responds to Base channel + 1 so for example if the MIDI channel is set to 1, the Upper layer is on channel 1 and the lower layer is on channel 2. When in Dual mode, the keyboard sends MIDI data (keys) on both channels. When in split mode, the upper layer sends on Base and the lower layer sends on Base+1. The way DAWs route MIDI inputs to different output channels can differ. There are settings such as “All midi inputs” or “Omni” that can actually change the channel of the incoming MIDI data, this is not what you want. From memory the way to setup MIDI in Ableton for two layers is to make two midi tracks. One has input AND output channel on Base channel. The other has input AND output channel set to Base+1. Enabling record on both should route 1-1 and 2-2 and give you what you need.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
"The lower layer responds to Base channel + 1"

Dit is wat juist vervelend is, ik wil graag dat alles reageerd op ch1

Vannuit mn Daw kan ik nu met een workaround 2 channels tegelijk opnemen.

Een ander keyboard gebruiken naar de Gemini kan niet want die zend geen 2 midichannels tegelijk uit als je speeld.

Jupiter 6 en MKS 80 werken ook op deze manier. Als je alle stemmen voor 1 patch gebruikt, heb je 1 kanaal nodig. Als je gaat splitten, ontkom je er niet aan dat je 2 kanalen moet gebruiken. Ik weet niet wat je workaround is maar ik zou na het opnemen kanaal 1 dupliceren en er kanaal 2 van maken. Op deze manier speelt hij alles tegelijk af. Ik vraag me alleen af waarom je tijdens het spelen wel beide kanalen hoort. Staat je 'local on' aan?

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Die gouden ouwetjes mogen wat Midi beperkingen hebben toch 😄

Back