Behringer RD - 78

Klassieke analoge drumcomputer met 15 drumgeluiden, 34 iconische ritmepresets en 16-stappensequencer

199 euro.

* authentieke reproductie van de originele Roland CR-78-schakeling uit de jaren 70
* 14 originele drumgeluiden met mixparameters en globale accentmogelijkheid + een toegevoegd clap-geluid
* 34 iconische ritmepatronen met fill-in-, rolling- en breakvariaties
* 10 onafhankelijke analoge uitgangen voor externe verwerking of het opnemen van uw ritmes als multi-track audio
* gebruiksvriendelijke 16-stappen drumsequencer met realtime schakelen tussen 32 afzonderlijke patronen
* patronen kunnen worden gekoppeld tot volledige nummers met maximaal 250 maten
* 16 authentieke stapknoppen met led-indicatoren voor eenvoudige patrooncreatie
* 18 bedieningselementen en 29 schakelaars om u directe en realtime toegang te geven tot alle belangrijke parameters
* MIDI- en USB-implementatie voor synchronisatie en verbinding met externe apparaten

475890093_1188495726196838_7571337652074767051_n.jpg

Last edited by a moderator:
Nou, Behringer, ik hoop dat uw nieuwe clone net zo aan slaat als het origineel, want dan is het kassa!:mega:

200 euro voor de hardware en 40 euro voor een plugin...
Cherry Audio wil ook nogal wat oudjes clonen...
Cherry-Audio-CR-78_1.jpg

200 euro voor de hardware en 40 euro voor een plugin...
Cherry Audio wil ook nogal wat oudjes clonen...
Bekijk bijlage 3858557
Idd. Een beter deal wat mij betreft. Meer mogelijkheden met die Cherry Audio, praktischer en niet weer een kastje wat ruimte inneemt. Ik ben er over aan het denken om die Cherry Audio te kopen.

Het leuke van deze en ook de CR-78 was dat je ook twee van die preset knoppen tegelijk kon induwen waardoor je hele gekke ritmes kreeg.
Dat kan mijn Minipops Junior ook nog steeds.

Ik meen van wel...

Roland quote:
"Verbind en synchroniseer met andere AIRA Compacts zoals de J-6 Chord Synthesizer
en de E-4 Voice Tweaker. Of interface met computer-DAW'S, mobiele muziekapps
en hardware-instrumenten via USB-C of MIDI."
verder weet ik het niet.

Die Cherry Audio CR plugin zit bij mij in de aanschaf.
Zitten best wel veel functies in en hij is goedkoop.
Ook heb ik een Oberheim DMX van GForce aangeschaft.

Ik zit ook te denken aan een Linndrum van het zelfde merk.
Ik heb een 'Back to the '80' kick, denk ik... :o::mega:

Zolang je time flux capacitor blijft functioneren is dat geen probleem verder ;)

Air-analoog-digitaal and analoog again en weer air...

Wind, (blazers) strings(snaar), vel,(drums) en vocals...
Veel analoger kun je de waves niet hebben...:walker:
veel goedkoper ook niet...(analoog dan)...
Dus wordt het (voor mij dan) digitaal...

Dacht dat we hier op sf van de analoge gear waren, nu is het er willen we de vst🫣
Heb al de tt78 anders had ik m besteld
Als een echte synthslet doe ik het gewoon allemaal ... analoog, digitaal, plugin - als het maar tof is :D

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Nou, ik moet wel zeggen dat ik drumcomputer plugins echt GEEN REET aan vind (met uitzondering van drumsynths als Kick 3 of sample libs in Kontakt). :D

Iemand die drums kan programmeren in een DAW heeft geen drumcomputer plugins nodig.
Ik sequence mijn drumcomputers ook nog wel eens via de DAW, dan heb je het voordeel van een hardware drum synth maar niet de beperkingen van die standaard step sequencers die er meestal op zitten. Al vind ik het vaak ook wel leuk om gewoon 16 steps / pattern chain beatjes te bakken op de hardware zelf.

Back