Behringer RD - 78

Klassieke analoge drumcomputer met 15 drumgeluiden, 34 iconische ritmepresets en 16-stappensequencer

199 euro.

* authentieke reproductie van de originele Roland CR-78-schakeling uit de jaren 70
* 14 originele drumgeluiden met mixparameters en globale accentmogelijkheid + een toegevoegd clap-geluid
* 34 iconische ritmepatronen met fill-in-, rolling- en breakvariaties
* 10 onafhankelijke analoge uitgangen voor externe verwerking of het opnemen van uw ritmes als multi-track audio
* gebruiksvriendelijke 16-stappen drumsequencer met realtime schakelen tussen 32 afzonderlijke patronen
* patronen kunnen worden gekoppeld tot volledige nummers met maximaal 250 maten
* 16 authentieke stapknoppen met led-indicatoren voor eenvoudige patrooncreatie
* 18 bedieningselementen en 29 schakelaars om u directe en realtime toegang te geven tot alle belangrijke parameters
* MIDI- en USB-implementatie voor synchronisatie en verbinding met externe apparaten

475890093_1188495726196838_7571337652074767051_n.jpg

Last edited by a moderator:
Een CR78 klinkt altijd lekker maar ik vind het jammer dat ze niet wat verder zijn gegaan door direct een paar leuke mods toe te voegen om de sounds wat meer te kunnen tweaken,

Dat vind ik ook. Ik heb wel een zwak voor de CR-78, maar om hem als standalone drumcomputer te gebruiken schiet hij vaak te kort. Zou fijn zijn als je alle instrumenten kon tunen. Vooral de snare en conga’s.

Ik vind de Cherry Audio CR78 eigenlijk veel interessanter. Meer tweak mogelijkheden en integratie in je DAW, i.p.v. klooien met die output kabels en de Behringer zien te midi syncen met je DAW etc. Dan is een vst toch veel praktischer voor opnames.

Laatst gewijzigd:
Bakje ziet er verder leuk uit qua workflow enzo, maar ben niet echt een CR78 fan dat ik per se een dedicated ding voor wil.
Heb ik ook en ik houd het wel bij de CR78 sounds van de Dance card voor de Roland R8.
Leuk om een keer te gebruiken, maar geen sounds die ik nou zo speciaal vind om ze in een eigen doosje te willen hebben.
Dit zou nou typisch zo'n ding zijn die na een paar keer gebruikt te hebben alleen maar stof loopt te vangen.

Ja, hier hetzelfde. Heb ik overigens met alle x0x clones wel. Daarom vind ik de TR-6S ook fijn, voor €250 heb ik gewoon alle klassieke Roland drum sounds die er toe doen in goede kwaliteit in een doosje zitten. Met een leuke sequencer etc. erbij.

Ik heb de originele XOX'es nog uit de vroege jaren 90, maar toen ik destijds een sampler had gekocht gebruik ik sindsdien eigenlijk voornamelijk samples. Zo af en toe pak ik zo'n oude drumdoos nog wel eens uit gevoel van nostalgie om even mee te pielen. Als ik die niet gehad en die geluiden in een hardware unit zou willen hebben zou ik misschien een TR-8S overwegen.

Hup en weer een goedkope prul die weer lekker wordt gehyped, en niemand eigenlijk echt nodig heeft.
Nee, tuurlijk heeft niemand het echt nodig, maar dat geld voor bijna alle synths en plugins die we allemaal hebben. Als iemand er plezier van kan beleven en iets creatiefs uit kan halen voor zichzelf is dat leuk toch.

Toevallig ben ik een track aan het bouwen die zwaar leunt op de CR78 sounds, ik gebruik de standaard samples die in Ableton zitten, misschien niet de beste. Daar ben ik nog niet uit.

De voornaamste toegevoegde waarde bij deze kloon zijn de individuele outputs, helaas heb je bij drums altijd veel kanalen nodig om die goed te kunnen mixen. Een analoge mixer erbij zou uitkomst kunnen bieden, maar, daar wilde ik nu net vanaf.

Hoe dan ook, toch wel leuk, maar ik hou 't bij samples. Denk ik..

Leuk, maar zelfs voor die prijs geen verleiding voor me.
Zoals anderen ook al opmerkten beschikken de TR's van Roland over deze klanken vind ik de kracht van de TR-8S juist dat je de klanken van al die drumbakken
naar eigen goeddunken kunt gebruiken in samengestelde kits.

Bij een Minipops zou er misschien wat twijfel zijn.

Ik heb de originele XOX'es nog uit de vroege jaren 90, maar toen ik destijds een sampler had gekocht gebruik ik sindsdien eigenlijk voornamelijk samples. Zo af en toe pak ik zo'n oude drumdoos nog wel eens uit gevoel van nostalgie om even mee te pielen. Als ik die niet gehad en die geluiden in een hardware unit zou willen hebben zou ik misschien een TR-8S overwegen.

ik heb een 808 en 606 kloon en vind het dan weer heerlijk om die te processen door outboard, compressors, mixer, eq ed..
Ben ooit met de MC303 begonnen en de 808, CR78 samples waren wel de meest gebruikte.
Daarna in Reason de 606 ondekt. Hoe die waanzinnig klinkt door distortion.

Snap dus wel dat een sample genoeg kan bieden.
Maar de droge analoge sounds processen geeft toch veel meer unieke sound mogelijkheden.
Een 808 met negative feedback en dan aan de eq's draaien van het feedback kanaal geeft oneindig veel opties.

Maar ja als ik er over nadenk kun je natuurlijk ook weer je samples zo processen.

Nou ja als ik maar wat met mijn handen kan doen :)

Leuk apparaatje... nou nog een houten frame erom en kan het zo op het orgel :D
Bij Oxygène Twijfelde ik altijd of die krrrr geluid uit de Korg mini pops kwam of uit de CR78...

Ik heb zelf ook een 909 clone aangeschaft: Drumzon2 van D16 Group...
er is ook een 808 (Nepheton2) in de aanschaf...

Leuk apparaatje... nou nog een houten frame erom en kan het zo op het orgel :D
Bij Oxygène Twijfelde ik altijd of die krrrr geluid uit de Korg mini pops kwam of uit de CR78...

Ik heb zelf ook een 909 clone aangeschaft: Drumzon2 van D16 Group...
er is ook een 808 (Nepheton2) in de aanschaf...

Briljante marketing bij D16 dat ze elf 909 samples voor 119 euro weten te verkopen:)

Afgeprijsd (tijdelijk) naar 60 euro...
Plus de bediening en functies zijn meer dan het orgineel. Qua geluiden kun je het niet meer horen dan alleen slijtage... (hardware)
Digitaal kun je de slijtage toevoegen...wat natuurlijk ironisch is.😄👍

Je wordt al gauw moe van enkel een soundsetje ophoesten...
Gewoon beng! een 909/808 plugin laden en beginnen...

Laatst gewijzigd:
Afgeprijsd (tijdelijk) naar 60 euro...
Plus de bediening en functies zijn meer dan het orgineel. Qua geluiden kun je het niet meer horen dan alleen slijtage... (hardware)
Digitaal kun je de slijtage toevoegen...wat natuurlijk ironisch is.😄👍

Je wordt al gauw moe van enkel een soundsetje ophoesten...
Gewoon beng! een 909/808 plugin laden en beginnen...
Zit gewoon standaard in de basisversie van elke DAW:)

Zit gewoon standaard in de basisversie van elke DAW
Dat klopt, dus een tekort hebben aan 909/808 sounds is een leugen.:o::P
Ik betaal dan ook graag voor de layout dan voor de sample's...

Ik heb ook gratis de minipops (Fullbucket)
Nu nog een plugin CR78:eureka:

Hoe vergelijkt ie zich tot de tt78?
Gebaseerd op youtube filmpje en mijn gsm speaker: de tt78 klinkt beter

;)

Ik vind de TT78 (eigenlijk alles uit die pennendoos reeks) een serieus ondergewaardeerd pareltje. Hun tijd moet nog komen zeker?

Ik vind die hats/cymbal/metallic sounds ook vrij naar klinken, erg schel. De CR78 sounds in de TR-6S klinken wat vriendelijker in mijn oren. Bakje ziet er verder leuk uit qua workflow enzo, maar ben niet echt een CR78 fan dat ik per se een dedicated ding voor wil.
'In the air tonight'

Ik vind de TT78 (eigenlijk alles uit die pennendoos reeks) een serieus ondergewaardeerd pareltje. Hun tijd moet nog komen zeker?
Hij mag dan beter klinken, als iets er als speelgoed uitziet is het de TT78 wel.

Back