Behringer RD - 78

Klassieke analoge drumcomputer met 15 drumgeluiden, 34 iconische ritmepresets en 16-stappensequencer

199 euro.

* authentieke reproductie van de originele Roland CR-78-schakeling uit de jaren 70
* 14 originele drumgeluiden met mixparameters en globale accentmogelijkheid + een toegevoegd clap-geluid
* 34 iconische ritmepatronen met fill-in-, rolling- en breakvariaties
* 10 onafhankelijke analoge uitgangen voor externe verwerking of het opnemen van uw ritmes als multi-track audio
* gebruiksvriendelijke 16-stappen drumsequencer met realtime schakelen tussen 32 afzonderlijke patronen
* patronen kunnen worden gekoppeld tot volledige nummers met maximaal 250 maten
* 16 authentieke stapknoppen met led-indicatoren voor eenvoudige patrooncreatie
* 18 bedieningselementen en 29 schakelaars om u directe en realtime toegang te geven tot alle belangrijke parameters
* MIDI- en USB-implementatie voor synchronisatie en verbinding met externe apparaten

475890093_1188495726196838_7571337652074767051_n.jpg

Last edited by a moderator:
Dit! Daarom dat ik ook zo'n haat-liefde relatie heb met mijn TR-8S. Ik ben de uitgebreide mogelijkheden nog maar pas beter gaan benutten in een nieuw live project - hierbij ook enkel met 707 en 909 kit...
In de studio blijft die eerder links liggen omdat hij zo moeizaam werkt. Soms heb ik spijt van mijn originele TR-8 te verkopen :)
Ik vind de TR8-S relatief makkelijk qua bediening. Lekker hands-on, weinig menu diving. Makkelijker dan een Digitakt of een Octatrack.

Op die oude orgeldrumdozen kon je soms met de preset-ritmes spelen door twee of meer stijlknoppen tegelijk in te drukken. Dan speelde hij twee of meer van die ritmes door elkaar.
Het zou wel tof zijn als Behringer dit ook zou implementeren — niet alleen op de RD-78, maar op al hun drumbakken.

Op die oude orgeldrumdozen kon je soms met de preset-ritmes spelen door twee of meer stijlknoppen tegelijk in te drukken. Dan speelde hij twee of meer van die ritmes door elkaar.
Het zou wel tof zijn als Behringer dit ook zou implementeren — niet alleen op de RD-78, maar op al hun drumbakken.
Dat is idd nog de grote missing feature die ze hopelijk nog fixen een met firmware update.

Ben ik de enige bij wie de hihat/cymbal en maracas vreselijke distortion vertonen als er een accent op zit?
Klinkt echt vreselijk en maakt het ding onbruikbaar! Daar is iets behoorlijk mis gegaan bij ontwerp of productie.

Back