nee nee nee... groot gelijk.... er word te weinig over synths geluld!
Ik zie dit als een mooie kans om nog eens even wat te spammen over mn favorieten!
Heb ik al eens wat verteld over mn waldorf quantum? Vast niet

. Wat een cool apparaat...
zo cool zelfs dat ik er een heel topic over gemaakt heb voor de liefhebbers van de quantum (en de iridium)
Ah interessant. Las ook in de manual dat samples 8 - 32 bit en float kunnen zijn. Ik neem dit gewoon aan :D mn drumlogue samples klinken ook insane als ik ze tune..maar wetenschappelijk kan ik het niet onderbouwen https://zoomcorp.com/en/us/news/32-bit-float-everything-you-need-to-know/
www.synthforum.nl
Het kon dus ook niet lang duren of de quantum had een vriendje nodig in de vorm van een drumbak.
Elektron analog rytm leek me supervet... niet te lang over nagedacht en dus gelijk gedaan!
ik zit er vaak op en heb vaker aangehaald als favo drumbak, zoals recent nog in
(Als eerst: kan een moderator mijn account DJ41 resetten? Ik weet mijn wachtwoord niet meer en mijn emailadres is inmiddels gewijzigd. Ik had een aantal dagen geleden een e-mail gestuurd, maar ik denk dat niemand er naar kijkt. 1000x dank! Zie ook DJ41 (niet nieuw, maar zonder wachtwoord..) )...
www.synthforum.nl
maar een eigen topic zoals de Quantum heb ik neit gemaakt... nog niet hahahahah!
Dat geld ook voor de TR8-s, die ik ook heb.... maar die werd al 1000x besrpoken in bijvoorbeeld:
De prijzen voor deze machines gaan al lang omhoog, maar ik heb het idee dat het de laatste tijd wel erg bizar hard omhoog gaat. 5000 voor een 909. 6000 voor een 808... wordt dit er serieus aan uit gegeven op dit moment of zijn dat alleen vraagprijzen en gaan ze voor minder van de hand? ik heb...
www.synthforum.nl
Doet er niet toe... dat zijn m'n drumbakken in elk geval.
Verder heb ik nog een paar synths die uitgebreid besproken worden in de "nieuws topics"
Een echte knaller hier is de Opsix
Een nieuwe FM bak van Korg. Meer info is nog niet bekend.
www.synthforum.nl
Hier is zoveel moois over te vertellen... dit apparaatje gaat wel wat verder dan je standaard FM synthje hoor... wat een mogelijkheden.... je moet soms ff de menu's in, maar dan heb je ook wat.
NEt zo mooi maar een stuk simpeler is de Bass Station II die ik na veel wikken en wegen (viel wel mee

) kocht na mijn vraag in
Ow, dan valt de Behrissey af want dat is een flinke jongedame die je niet op schoot wil hebben. 8 kilo lees ik... das fors, maar het formaat is redelijk compact toch?
www.synthforum.nl
dit is een device van een heel ander kaliber. simpel en snel subtractive synth patches maken zonder menu diven... wat een leuke aanvulling voor mn "collecctie".
En toen ik een keer een leuke bonus van werk had heb ik eens gek gedaan en een hele dure gekocht die wel een beetje niche was, namelijk:
https://youtu.be/qj9IV5bWTPQ Gamechanger Audio, the creators of PLUS and PLASMA concepts, present the MOTOR Synth! MOTOR Synth is the first electro-mechanical commercial desktop synthesizer. It combines the newest technology in flying drone and audio processing worlds. This is a completely...
www.synthforum.nl
en wel de MKII
Ik vond er een hele leuke easter egg op. zoals in dit topic beschreven en later nog in:
Zoals ik al in het topic Motorsynth beschreef vond ik een hele leuke easteregg op de Motorsynth mk II. Daar zit in de opties een scherm met een hangslotje. Dat hangslotje wiebelt als je geluid maakt, en als je maar genoeg herrie maakt dan unlocked ie (dat koste me best wat moeite om voor elkaar...
www.synthforum.nl
ik ben wel een beetje klaar met hardware want mn hok is vol, maar heb nog wel een plekje in mn hok gereserveerd voor de:
Er is al de GR-1, maar nu is er de stereo en uitgebreide versie van deze nederlandse synth fabrikant. En die krijgt hier niet zo veel aandacht, onterecht imo. Het beestje heet de GR-MEGA, in het zwart zal die er echt heel mooi uit gaan zien. GR-MEGA and Integral specs – Tasty Chips...
www.synthforum.nl
en ach.... muziek delen... dat zijn vaak dezelfde mischien, maar we maken het wel laagdrempeilig met topics als:
@MacGyverGear en dat heb ik dan ook gelijk gedaan. Beetje 80's eindbaas achtige tune geworden :D (Plogue chipsounds, chipcrusher met paar drum samples en plogue C64) Zo die kick!! :D Maar op de reverb na zeer authentiek.. die was er nog niet in de 80's.. hehe. Maar lekker hoor!! :mega:
www.synthforum.nl
(schaamteloos gejat van
Maak 's wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle trouwens)
maar ook in
Hi folks, Af en toe deel ik hier wat. Soms in de hoop op feedback, soms gewoon omdat ik trots ben op het resultaat. Maar het meeste wat ik maak ziet nooit het daglicht omdat het niet meer is dan 1 of 2 avondjes lol. Vaak is dat voor mij namelijk genoeg. dan heb ik mijn lol beleeft. Soms is...
www.synthforum.nl
en dankzij alle bijdragen hierin word ik langzamer hand een expert in al deze shit!
Ook audio FX (vaak toch wel een belangrijk onderdeel op veel synths) leer ik hier heel veel:
Net zoals mijn eerdere topic Reverb, alleen nu over een ander effect. Distortion! Deze post is me ingegeven omdat ik (en velen met mij) sinds kort toegang hebben tot 2 mooie nieuwe software distortions (ableton 12's roar en de ge-update Trash van izotope), dus dit leek me een mooi moment om...
www.synthforum.nl
Ik zag net in een ander topic een aandbieding van een reverb plugin voorbijkomen, en dat inspireerde me tot het aanmaken van dit topic. Ik denk dat reverb voor velen van ons een belangrijke plek inneemt in de muziek productie en in het sounddesign. Ik vraag me al een tijdje af in hoeverre het...
www.synthforum.nl
Ja ja, ik dacht ik maak er weer eens eentje in deze serie topics waar we proberen wat conversatie te genereren rondom een specifiek veel gebruikt effect. In deze serie hebben we inmiddels ook al: https://www.synthforum.nl/threads/3825120/ https://www.synthforum.nl/threads/3823581/...
www.synthforum.nl
in de effecten serie waarin ik de post Reverb en Distortion al eerder maakte nu de beurt aan Equalizers (eindelijk, he @MstrFX ! :D) Er komt af en toe al iets heel interresants voorbij zoals de recente post van @Patat Met: Ruimtelijkheid creëren met EQ. Dit is natuurlijk ook een van de grote...
www.synthforum.nl
Weer een nieuw audio effect/tool topic om te bediscussieren (Dit na de vorige topics over Reverb, compressors, distortion en EQ. voel je vrij om die ook nog eens te bezoeken en je ervaringen, tips en trucs te delen). Dit keer aan de beurt is de gate! Ik vind het wel een leuk effect, maar...
www.synthforum.nl
maar goed, dat is wellicht teveel offtopic?
Laat ik vooral een beetje in topic blijven voor deze thread
Wist je dat ik gamen hield? Ik ben een echte FROM software fan!
.... ahhhhh KUT!!!! bijna de eindstreep gehaald... ben ik in de laatste zin toch nog af!!!