synth

andreos

Ouwe rot
Hola musicfriends.
Ik ben nieuwsgierig naar het gebruik van synthesisers.
Een hoop gepraat erover.
Word het als speeltje gebruikt.
Ik zie weinig plaatsingen hier.
En dan met zoveel leden.
Wat gebeurd er.

Groeten van andreos.

Behoorlijk actieve boel, lijkt me.

Hola.
Dat zijn meestal dezelfde mensen.
Je zou denken waar blijft de rest.

Groeten van andreos.

Niet iedereen plaats zijn muziek online.
Ook niet iedereen maakt muziek.
Er zijn zat mensen die meer over synths praten dan er mee spelen.
Ieder zijn eigen ding toch?

Hola vato, que pasa!?

Ik begin aan meer dingen dan ik af afmaak ;)

Als ik dan al de tijd en energie vind om iets af te maken is het vaak niet helemaal naar m’n zin, dus post ik t niet. Hoop in de komende donkere dagen wat meer met m’n speelgoed te kunnen doen en wat meer af te kunnen maken.

nee nee nee... groot gelijk.... er word te weinig over synths geluld! :D

Ik zie dit als een mooie kans om nog eens even wat te spammen over mn favorieten!
Heb ik al eens wat verteld over mn waldorf quantum? Vast niet 😁. Wat een cool apparaat...
zo cool zelfs dat ik er een heel topic over gemaakt heb voor de liefhebbers van de quantum (en de iridium)

Het kon dus ook niet lang duren of de quantum had een vriendje nodig in de vorm van een drumbak.
Elektron analog rytm leek me supervet... niet te lang over nagedacht en dus gelijk gedaan!
ik zit er vaak op en heb vaker aangehaald als favo drumbak, zoals recent nog in

maar een eigen topic zoals de Quantum heb ik neit gemaakt... nog niet hahahahah!
Dat geld ook voor de TR8-s, die ik ook heb.... maar die werd al 1000x besrpoken in bijvoorbeeld:

Doet er niet toe... dat zijn m'n drumbakken in elk geval.

Verder heb ik nog een paar synths die uitgebreid besproken worden in de "nieuws topics"
Een echte knaller hier is de Opsix

Hier is zoveel moois over te vertellen... dit apparaatje gaat wel wat verder dan je standaard FM synthje hoor... wat een mogelijkheden.... je moet soms ff de menu's in, maar dan heb je ook wat.
NEt zo mooi maar een stuk simpeler is de Bass Station II die ik na veel wikken en wegen (viel wel mee :P) kocht na mijn vraag in

dit is een device van een heel ander kaliber. simpel en snel subtractive synth patches maken zonder menu diven... wat een leuke aanvulling voor mn "collecctie".

En toen ik een keer een leuke bonus van werk had heb ik eens gek gedaan en een hele dure gekocht die wel een beetje niche was, namelijk:
en wel de MKII
Ik vond er een hele leuke easter egg op. zoals in dit topic beschreven en later nog in:

ik ben wel een beetje klaar met hardware want mn hok is vol, maar heb nog wel een plekje in mn hok gereserveerd voor de:

en ach.... muziek delen... dat zijn vaak dezelfde mischien, maar we maken het wel laagdrempeilig met topics als:

(schaamteloos gejat van Maak 's wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle trouwens)

maar ook in

en dankzij alle bijdragen hierin word ik langzamer hand een expert in al deze shit!
Ook audio FX (vaak toch wel een belangrijk onderdeel op veel synths) leer ik hier heel veel:

maar goed, dat is wellicht teveel offtopic?

Laat ik vooral een beetje in topic blijven voor deze thread :D

Wist je dat ik gamen hield? Ik ben een echte FROM software fan!

.... ahhhhh KUT!!!! bijna de eindstreep gehaald... ben ik in de laatste zin toch nog af!!!

:D :D :D

Hola,
Ik schrijf
Graag gedichten
In compacte strofen
Deze ruime marges
Veroorloven mij
Anderen
De maat te nemen

Groeten van Nap

PS Ja, ik maak te weinig tracks. Blame de gitaarles.

Hola vato, que pasa!?

Ik begin aan meer dingen dan ik af afmaak ;)

Als ik dan al de tijd en energie vind om iets af te maken i:dubbel:s het vaak niet helemaal naar m’n zin, dus post ik t niet. Hoop in de komende donkere dagen wat meer met m’n speelgoed te kunnen doen en wat meer af te kunnen maken.
Oke Rubah,

Geen verwijt hoor,
Ik wacht het af wel niewsgierig:)

Groeten van Andreos

Hola Rvanommen,

Ja jij plaatst regelmatig hier,en mooi spul :dubbel:
Maar het gaat ook om anderenleden die dat niet doen.
En dat zij hun spul alleen gebruiken om te spelen zonder tot iets te komen of het niet weten
hoe dat te doen.

Groeten van Andreos.

Hola,
Ik schrijf
Graag gedichten
In compacte strofen
Deze ruime marges:)
Veroorloven mij
Anderen
De maat te nemen

Groeten van Nap

PS Ja, ik maak te weinig tracks. Blame de gitaarles.
Daar kan je dan mooi muziek van maken.
Of anderen dat laten doen,toch ook weer een gave:okdan:

Groeten van Andreos:)

Niet iedereen plaats zijn muziek online.
Ook niet iedereen maakt muziek.
Er zijn zat mensen die meer over synths praten dan er mee spelen.
Ieder zijn eigen ding toch?
Hola Flyweight,

Dat is zo maar toch vraag ik mij dat af.
Lijkt mij als je de stuff hebt er toch een resultaat uit wil halen.dan alleen geluidjes.

Groeten van Andreos:):)

Back