Cold Mac

Ik vind het wel cool dat Proghead klassiek bankiert. We hebben onlangs handel bedreven en zijn overschrijving was er sneller dan het pakket.
 
Ik acht het heel waarschijnlijk dat men er uiteindelijk van terug gaat komen om (bijna) alles maar aan het internet te koppelen. Het is altijd dom om al je eieren in het zelfde mandje te leggen. En dat geldt dubbelop waar het vitale infrastructuur betreft. Er zijn genoeg hufters op het politieke wereldtoneel die onze samenleving graag zouden willen kunnen ontwrichten als dat hun dat zo uitkomt, en als (bijna) alles aan het internet gekoppeld is wordt dat een koud kunstje. Maar de kuddegeest is oppermachtig en men zal wel weer wachten tot het kalf verdronken is...
 
Dat zal allemaal wel, maar jouw papieren overschrijvingen gaan nadat ze door een OCR scanner zijn getrokken alsnog door precies dezelfde infrastructuur als alle elektronische betalingen, dus jouw halstarrigheid is geheel en al om des keizers baard.
 
Ik doe wat ik kan, maar ik kan (en zou dat ook niet willen) niet het hele systeem naar mijn eigen smaak omvormen. Niettemin zolang er nog mensen zijn zoals ik zal men hopelijk contante betalingen en overschrijvingen met overschrijvingskaarten blijven toestaan. Een deel van de robuuste oude infrastructuur blijft zo nog intact voor als men de onnozelheid van de huidige gang van zaken door schade en schande heeft leren inzien. En dat zal nog wel even duren want men vertrouwt over het algemeen meer op het meehobbelen met de meute dan op het zelf kiezen van wat verstandig lijkt.
 
Je kunt het natuurlijk ook allebei doen. Best of both worlds. Analoog als het kan, digitaal als het moet. Heb je toch nog je module én het gelijk aan jouw kant.
 
IMG_5635.jpeg
:doei:
 
Je kunt het natuurlijk ook allebei doen. Best of both worlds. Analoog als het kan, digitaal als het moet. Heb je toch nog je module én het gelijk aan jouw kant.

Goede kans dat het daar op uitdraait. Ik hou zolang mogelijk de boot af, maar als het me al te lastig wordt geef ik toe. Het martelaarschap trekt me niet.
 
Nog even over de cold Mac, ik zit op bericht te wachten van ze ivm eventuele import belasting:/

En of het slim is vanaf de zender direct naar twee adressen te sturen op basis van 1 bestelling.
 
Je kunt verrassingen voor zijn door alle verplichtingen vooraf te voldoen bij de aankoop, al weet ik niet of iedere verkopende partij dat aanbiedt. Ik heb afgelopen week 2x bij DJTechtools (US, California) besteld en daar heb ik direct de EU BTW en invoer betaald, en die pakketjes had ik ook binnen 2 dagen binnen. Je kunt ook gokken dat je door de douane glipt en niets of heel weinig hoeft bij te betalen. Is me ook wel een paar keer overkomen. Sommige verkopers zijn ook bereid om een lagere waarde op de vrachtbrieven te zetten, maar dit is een risico en eigenlijk een vorm van fraude. Maar het gebeurt best veel.

Maar als je rekent op ongeveer +25% bovenop de aankoopprijs + verzendkosten dan zit je meestal wel goed en kan het alleen maar meevallen (tenzij de koeriersdienst debiele inklaringskosten rekent, maar meestal valt dit wel mee).
 
Hi, @MPCman heb jij ook interesse in de Cold Mac? Er komt een nieuwe batch aan namelijk voor onder de 280,-
Nee, maar had dit topic gezien en zag toen de advertentie. Wie weet een goed excuus voor mensen in dit topic om eens op reis te gaan naar Vancouver :P Of Wie weet ken je iemand daar die over een paar maanden naar NL komt ofzo.
 
Ik begrijp dat jij er woont, altijd een keer heen gewild, heb ooit tegen het nationale jeugdteam geijshockeyd.. verloren uiteraard 🙄
 
Back
Top