Cold Mac

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
6.530
Locatie
Zeist
Binnenkort wordt de Cold Mac van Mannequins (Whimsical Raps) weer in productie genomen. De berichtjes over de Cold Mac staan op ons Synthforum nu verspreid over diverse topics, dus nu maar even een specifiek topic over de module. Weet iemand bij welke dealer in Nederland de Cold Mac binnenkort weer te koop zal zijn?
 
Heb een paar Nederlandse dealers gemaild, maar zonder succes. En Mannequins is gevestigd in de US. Dat gaat nog lastig worden om die module daar te bestellen...
 
Midi Amsterdam geprobeerd?

Ik twijfel nog..
 
Heb gevraagd bij MIDI Amsterdam en Modularsynthesizers.nl. Zijn er nog andere Nederlandse dealers die de module zouden kunnen gaan verkopen?
 
Nou niet dat ik weet. Ik koop ook wel eens bij Schneidersladen in Berlijn. Gewoon bank overschrijving mogelijk. Daarnaast kun je een aanbetaling doen en als je rekening volledig betaald is sturen ze het op. Soms handig om je mandje vol te krijgen eerst met wat obscuurdere dingen en dan afbetalen en ze sturen het op. Leuk bedrijf.
 
Ik denk dat ze de verkoop in eigen hand houden. Vroeger verkochten ze hun modules onder meer via Schneidersladen in Berlijn maar daar zijn de nieuwe uitgaven van hun andere modules ook niet meer terecht gekomen.
 
Dat is niet best. Ik heb geen mogelijkheden om iets in de US te kopen, en ik zou ook niet weten hoe dat werkt. Ik zal voor de zekerheid nog even bij Schneidersladen navragen.
 
Misschien kun je meteen vragen of het wellicht goedkoper wordt bij 3 of meer stuks.. misschien een soort synthforum inkoop actie?
 
Net antwoord gekregen van Schneidersladen, en Warius heeft gelijk! Mannequins verkoopt nu alleen nog via hun eigen website. Dat betekent dat je als Europese klant als je al over de benodigde betaalopties zou beschikken ook nog rekening moet houden met "shipping and customs fees". Heel fijn. :(
 
Heel goed! Houd er wel rekening mee dat er volgens Schneidersladen voor Europese klanten extra kosten bij komen.
 
Ja en de 2e hands markt ook in de gaten houden.. vind 200,- eigenlijk beter :D
 
Ik had even de hoop dat die tweedehands nu veel goedkoper zou worden, maar gezien er kennelijk vanuit Europa ook nieuw nog steeds lastig aan te komen is betwijfel ik of die tweedehands veel in prijs gaat dalen...
 
Hier een grafiekje:

grafiek.png
 
Hi, @MPCman heb jij ook interesse in de Cold Mac? Er komt een nieuwe batch aan namelijk voor onder de 280,-
 
Je kunt ook overwegen eindelijk eens uit die zelfopgelegde jaren '80 bubble te stappen en gebruik te maken van de technieken die we inmiddels al meer dan 20 jaar hebben om eenvoudig internationale betalingen te doen.
 
Back
Top