MATHS...?

ik onthoud allerlij concepten.
die herhaal ik dan maar op een bepaald punt patch ik verder op gevoel.
Dus geen patch is hetzelde. kabels eruit en de volgorde keer word het weer wat anders.
 
Ik begin gewoon en hopelijk kom ik dan interessante sounds tegen, ik begin elke keer opnieuw en een enkele keer onthou ik het als het echt leuk is om daar een andere keer weer wat mee te doen.
Natuurlijk weet je na verloop van tijd wel een beetje wat de leuke dingen zijn om te doen en wat je kan verwachten, een lfo op een oscillator is niet zo spannend uiteindelijk maar zodra je wat uitgebreidere patches gaat doen tussen verschillende modules dan kunnen er spannende dingen gebeuren.
Het is als een puzzel die elke keer weer anders gelegd wordt.
 
Is Maths niet eigenlijk een klein beetje geinspireerd op een module van buchla? Weet effe niet welke
 
ja Buchla 257 en dan de funtion generator ( loopabe AD) en voltage controlled slew van Serge.
 
de output loopt niet vooruit op de input. je hebt de input versterkt en later wordt het door het slewed signaal rechtgetrokken. dat kan je overshoot noemen, maar het is een vertraagde reactie op de input. maths kan niet in de toekomst kijken
 
Bestaat er ook ergens op het internet een speciaal aan de Maths module gewijd discussieforum, kon zelf niets vinden...
 
Nee hoor - alleen ben ik (en zijn met mij inmiddels ook veel andere leden van dit forum) klaar met de discussie over het "in de toekomst kijken". :P
 
maar je hebt met je patch juist bewezen dat maths het niet kan toch? je zegt "amen", maar de verandering van de richting op de input wordt juist vertraagd op de output meetbaar. dan kan je zeggen dat je klaar bent met de discussie, maar misschien moet je de kritische houding die je hebt tov zo'n regel uit de manual ook even toepassen op je eigen "oplossing".
 
Je kunt me eventueel een PB sturen als je er toch nog over verder wilt discussiëren. Het herstarten van de bedoelde discussie binnen dit topic zie ik niet zitten.
 
dit is toch de uitgelezen plek daarvoor? volgens mij is een discussie overigens niet meer echt nodig. er rest alleen nog erkenning van jouw kant dat je geen gelijk hebt en de manual wel. lastig te verkroppen natuurlijk
 
Dit soort dingen vind ik heel kinderachtig @fjoesz. Hij biedt aan om via pm dieper te gaan.

Ik vind dit soort in een hoek plaatsen geen gewenst gedrag aangezien we hier allemaal liefhebbers zijn. En meer met elkaar gemeen hebben dan je misschien denkt.
 
dat weet ik allemaal wel, maar ons wordt toch ook de maat genomen. man up denk ik dan
de hoek is volledig zelf gecreëerd. stevig erin, dan een niet kloppende "oplossing" en dan geen discussie meer mogelijk :D goed verhaal
 
Tja, wie heeft er gellijk? :)
Als je de rest afwijst die antwoorden geven die niet in je straatje passen en later blijkt dat het allemaal net wat anders is dan mag je er wel op terug komen.
Ik heb me ook wel 'ns vergist en kwam daar op terug om te zeggen dat ik te snel door de bocht ging.
We maken allemaal fouten en vergissen ons soms maar wees daar transparant over, dat komt het forum ten goede denk ik.
 
ja ik ben het ook niet eens met @ProgHead verhaal.
een voltage kan 3 kanten op... of wellicht 4.

- hetzelfde blijven
- omhoog gaan
- naar beneden gaan
- compleet verdwijnen.

Als je kijkt naar frequency to cv conversie of bv lookahead of wel apparaat dan ook dan zie je dat die altijd zichzelf achteraan lopen.
Iedere opamp heeft ook zijn eigen slew rate en kan dus ook niet oneindig snel het voltage veranderen. dus hoe kan jouw circuit dat dan wel terwijl je daarvoor ook opamps gebruikt?
zonder cap op de inverting input nog wel...
Analoog frequency to pitch werkt wel....bijna om precies dit probleem. de pitch die eruit komt is net te laat en dat hoor je.
een andere optie is om dit digitaal te doen.
Door met fft alle frequentie banden in de gaten te houden en snel naar de betreffende band te springen. dat kan zeer snel maar is nog altijd latency.
Je kan wel detecteren of een signaal stijgt of daalt en daarop een waarschijnlijkheid baseren of hij blijft stijgen of niet.

Het is ook best flauw de discussie af te doen maar dan zelf wel te antwoorden.
kun je een wat links delen wat je nou precies bedoelt en met voorbeelden?

Of is het allemaal een theoretisch idee wat nooit in de praktijk haalbaar is?

ik heb net een tweede doepfer - serge vc slew gekocht.
ik zou graag een back to the future patch willen kunnen maken.
 
Tja, wie heeft er gellijk? :)
Als je de rest afwijst die antwoorden geven die niet in je straatje passen en later blijkt dat het allemaal net wat anders is dan mag je er wel op terug komen.
Ik heb me ook wel 'ns vergist en kwam daar op terug om te zeggen dat ik te snel door de bocht ging.
We maken allemaal fouten en vergissen ons soms maar wees daar transparant over, dat komt het forum ten goede denk ik.

Zou jij je ongelijk toegeven als je in je eigen ogen gelijk had en ook niets had gehoord dat het tegendeel bewijst? Ik heb inmiddels van meerdere leden vernomen dat ze deze discussie spuugzat zijn, en ikzelf heb er ook weinig zin meer in omdat redeneringen, feiten, simulaties en argumenten hier nauwelijks effect blijken te sorteren. Een paar leden hebben mijn verhaal begrepen maar de rest niet. Ik zie dat niet veranderen door deze discussie nog bladzijden lang voort te zetten.
 
haha dude, sjeeszzzzzzzzzzzz. succes met alles!:doei:
 
Ah dank die heb ik niet meegekregen!
 
@ProgHead Als je het voor jezelf duidelijk hebt zo, zonder anderen (nog) te willen overtuigen - fair enough. Mooi geweest.

Wat nog wél gaaf zou zijn, als het nog blijft borrelen in je hoofd: simpelweg Make Noise erop wijzen. Wie weet snappen zij het wél, en heb je een punt, óf ze kunnen je uitleggen waar ze vandaan komen met die passages in de handleiding. Just saying. Scheelt je touwtrekken met forumleden, en je bent direct bij de bron.

technical@makenoisemusic.com
 
Back
Top