Nuccer - Weltraum Space

Nuccer

Ingeburgerd
Lid sinds
20 juni 2017
Berichten
80
Locatie
Tilburg
Na een jaartje afwezigheid ben ik er weer bij met een elektronische bijdrage. Het is een knip en plak stukje uit een jamsessie met mijn grote synthfreund Andre 'NGNS' Laurijssen. Het enige nummer met tekst dat ik ooit heb gemaakt. Het viel dan ook echt niet mee om een goeie tekst voor dit nummer te vinden. Happy Synthforum Contest 2023 en op naar 2024!

 
Last edited by a moderator:
welkom terug! interesante compositie, ik ben zelf een beetje uit die wat donkerdere vibe maar hoor wel een muzikaal stuk!!. Mis wel beetje dynamiek.
 
Wilde net schrijven of er een rede was dat de reverb van het eerste geluid in mono is, maar nadat de andere geluiden er in komen is dit een logische keuze. Zoals MstrFX opmerkt, mist het wel war dynamiek. Voor de rest geen slechte track.
 
Als jamsessie met je kameraad een geslaagd resultaat :okdan:. Vooral de vocoder vocals liggen erg prettig in het gehoor, zeker wanneer deze dan door het basritme extra voortgestuwd worden. Het geheel klinkt wel een beetje LOFI. Als dit de bedoeling is/was, geen probleem. Maar het valt me wel op.

:doei:
 
Lekker minimalistische klanken van vroeger, die eery sound vibe op de achtergrond icm met vocoder vocals vind ik super! Wat minder reverb zou de track denk ik veel goed doen.
 
zeer beeldend, zwoegende mensen die 'dingen' voorttrekken. de vocoder doet mij opeens aan tangerine dream denken. is helemaal geen lang nummer, maar toch duurt het mij iets te lang, gek genoeg. dus iets meer afwisseling of wat 'flyweight' schrijft een melodie/hook was welkom geweest.
 
Mooie duistere sounds, en originele compositie; ik had wat meer afwisseling en betere spanningsboog prettig gevonden.
 
Aparte track.
Zoals al vaker benoemd zijn de vocals erg lekker inderdaad.
Het trage monotome ritme en de begelijdende bass sounds en sferische geluiden geven het geheel een 'drassig' gevoel. Ik weet zelf ook niet precies wat ik daarmee bedoel, maar er schoot me wel gelijk een andere track te binnen die me dat gevoel ook gaf. Namelijk:



Is echt een andere track maar ik hoor... ik voel... overlap.

Eigenzinnig, aangenaam, origineel, goede inzending!
 
Een fijne duistere groove en leuke vocals, ik mis een beetje spanning op het einde.
 
Ik hou van de noisy percussie :) Het geheel klinkt voor mij iets teveel verdronken in FX. Had graag wat meer dingen "up front" of directer gehoord, want aanwezige de klanken zijn super interessant!
 
Het zit allemaal een beetje teveel in het midden voor mij qua eq
Qua sfeer zou jij misschien een bruggetje met Vink kunnen slaan :geslaagd:
 
Back
Top