Ableton Live 12

Ook een paar welkome verandering voor push 3. Organiseren van tracks en deafault projecten. Das alvast een klein beetje van mn wenslijstke voor P3

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen ^^
 
En wat ook erg fijn is "undo history" functie :
Voorbeeld undo history
 
Ik begrijp niet goed wat ze met de midi cc update bedoelen. Wat is het voordeel van zo'n midi cc rack?
Als ik het goed begrijp, kan je nu dus een een cc toewijzen aan een macro, en dus met je 8 encoders op bijv push of wat dan ook makkelijk kan toewijzen aan een hardware synth. Ipv dat je een externe midi monitor app nodig hebt om de cc’s van live te ontrafelen en het dan daar mee kan/moet doen.
 
Als ik het goed begrijp, kan je nu dus een een cc toewijzen aan een macro, en dus met je 8 encoders op bijv push of wat dan ook makkelijk kan toewijzen aan een hardware synth. Ipv dat je een externe midi monitor app nodig hebt om de cc’s van live te ontrafelen en het dan daar mee kan/moet doen.
Hier laat die het zien :
 
Ik gebruik het best veel die midi CC.

Superhandig om de hardware te moduleren met ableton modulators.

Cc toewijven aan een van de midiCC knoppen.
Modulator er in slepen en toewijzen aan die midi CC knop.
Of dat kun je dan idd mer de push encoders besturen... of met ableton (clip en/of track) automation enveloppen tekenen.

En omdat het nu allemaal helemaal ableton is kun je de hele zooi ook groepen in een instrumentrack groepen, en vervolgens meerdere knoppen samen knallen in 1 macroknop die meerdere dingen tegelijk moduleert (en die ook weer moduleren als je wilt... je kan het behoorlijk gek maken)

Harstikke leuk dus voor hybride workflows die hardware en DAW combineren.

(Voordat dit MidiCC device in ableton zat bestond er ook max4life device die dit deed dacht ik).
 
(Voordat dit MidiCC device in ableton zat bestond er ook max4life device die dit deed dacht ik).
Klopt ik had voorheen ook een max 4 live plug-in die ongeveer hetzelfde deed! Helaas kan ik daar de link niet meer vinden.
 
Back
Top