Muziek van modular opnemen

Ja ik denk dat een usb interface niet uit te sluiten is...
Die werkt ook direct met Audacity als 1 geheel.

Check eerst even welk type usb je hebt. En os compatibiliteit.

Uit welk jaar komt je labtop?
 
Laatst gewijzigd:
@Disharmonic nou das een stereo minjack naar L/R tulp.. moet ie wel iets met tulp hebben

Zie m'n eerdere post, de Behringer die ik noemde heeft tulp-ingangen. Vandaar, dus.


Zo'n Behringer is een goedkope oplossing die prima werkt. Heb er zelf ook eentje, doet het ook met een oude laptop die inmiddels bijna 15 jaar oud is en draait onder Windows 7.

Even als samenvatting: deze tips zijn er in dit topic al langs gekomen:

4ms Wav Recorder
Zoom L12
Zoom H2n
Zoom H4n
Tascam DR-05X
Tascam dr100 Direct naar laptop via op mixer aangesloten geluidskaart
Percussa SSP
AKAI MPC via USB of ingebouwde inputs
Disting MK4
Swissonic UA-2x2
Field recorder Sony D100
Behringer UCA202
Je hebt voor de Pico output module een stereo minijack kabel nodig die naar de inputs van je interface gaat (bv stereo minijack naar 2x mono jack).
De interface sluit je meestal inderdaad met USB aan op je PC

Zou dit niet te ingewikkeld maken, en gewoon gaan voor een werkende oplossing waarbij je voor enkele tientjes klaar bent...
 
Ik bedenk me ineens dat ik nog een Windows XP laptopje heb liggen, en dat heeft een microfoon ingang! Moet er dan nog wel Audacity op zetten. Eens kijken of dat lukt - gebruik ik dat laptopje ook weer eens. ;)
 
Ik bedenk me ineens dat ik nog een Windows XP laptopje heb liggen, en dat heeft een microfoon ingang! Moet er dan nog wel Audacity op zetten. Eens kijken of dat lukt - gebruik ik dat laptopje ook weer eens. ;)
oh oh hilarisch..
 
Ik bedenk me ineens dat ik nog een Windows XP laptopje heb liggen, en dat heeft een microfoon ingang! Moet er dan nog wel Audacity op zetten. Eens kijken of dat lukt - gebruik ik dat laptopje ook weer eens. ;)
En dan ga je weer terug naar XP, da's een beetje terug naar het stenen tijdperk, enigste wat je nodig hebt is een externe geluidskaart/interface die usb gevoed wordt.

Zou dit niet te ingewikkeld maken, en gewoon gaan voor een werkende oplossing waarbij je voor enkele tientjes klaar bent...
Die Behringer kan natuurlik maar als je een oplossing wil waarmee je voorlopig echt klaar bent dan is het beter iets meer uit te geven, bijv zo'n Presonus van 89 euro en je hebt meteen ook midi in en out, dan kan je jaren door.
 
Laatst gewijzigd:
Heb je de correctie (oude) versie gevonden?

Het zou de goeie versie voor XP moeten zijn, hoe dan ook Windows XP heeft ook een eigen recorder en die heb ik ook maar even uitgeprobeerd. Ook dat was geen succes, je moest vrij veel lawaai maken voordat er iets werd opgenomen. Maar wat wel goed werd opgenomen was de ventilator van het laptopje zelf. :D

Ik laat het nu even bezinken. Op onze eigen Marktplaats staat ook nog een field recorder, dat is ook nog een optie.
 
Die Behringer kan natuurlik maar als je een oplossing wil waarmee je voorlopig echt klaar bent dan is het beter iets meer uit te geven, bijv zo'n Presonus van 89 euro en je hebt meteen ook midi in en out, dan kan je jaren door.


Ja, als je nu al ziet aankomen dat je dit inderdaad gaat gebruiken, dan lijkt me dat ook geen gek idee.
 
Ja, als je nu al ziet aankomen dat je dit inderdaad gaat gebruiken, dan lijkt me dat ook geen gek idee.
Niet iedereen kan even makkelijk 9 tientjes uitgeven misschien maar wellicht kan je zo'n presonus of een andere tweedehands voor 5 tientjes oppikken en dan kan je alle kanten op, ik zou in zo'n geval dan even doorsparen en 2 maanden later iets kopen dat je in één keer klaar bent.
 
Als je een DC coupled geluidskaart kunt vinden is dat wel een extra leuke optie ivm je modular
 
Ik neem alles op in Ableton via een ES9, ik hoef alleen op de computer te kijken om op REC te drukken. Verder heb ik pas weer met het apparaat te maken als ik ga editten of wat finetuning moet doen.
 
Fieldrecorder lijkt me goede keuze, maar voor de volledigheid: De TB-03 die je op het oog hebt/had, heeft net als alle(?) moderne Rolands ook een ingebouwde audio interface.
 
Fieldrecorder lijkt me goede keuze, maar voor de volledigheid: De TB-03 die je op het oog hebt/had, heeft net als alle(?) moderne Rolands ook een ingebouwde audio interface.

De TB-03 gaat waarschijnlijk niet door, ik heb daar ook al een heel goede emulatie-plugin van en ik houd niet eens van Acid House. :D
Het is een grappig, historisch belangrijk en iconisch ding (of althans zijn voorganger), dat is de voornaamste reden dat ik 'm wou hebben. Als sequencer koop ik nu de Korg SQ-1.

Maar wat bedoel je precies met de "ingebouwde audio interface" van de TB-03? Kan ik in de TB-03 een microfoon prikken, en dan vanuit die TB-03 met een USB kabeltje naar mijn computer?
 
De meeste Rolands van de afgelopen 10 jaar hebben inderdaad een ingebouwde interface waardoor je de analoge inputs (indien aanwezig) en interne sounds/sporen die erop zitten via USB naar je computer kunt leiden en geluid uit je computer ook weer naar naar de analoge outputs van het instrument kunt sturen (en daarvandaan naar mixer/speakers bijvoorbeeld). Hangt er uiteraard wel vanaf wat voor inouts/outputs er aanwezig zijn op het instrument, maar de basisfunctionaliteit is geloof ik altijd min of meer hetzelfde. Google maar eens.
 
Dan is het misschien toch weer interessant. Ik wacht wel even af wat de bezitters hier erover te melden hebben of de TB-03 dat ook heeft.
 
En vergeet niet dat de 303 ontwikkeld was als bas begeleiding, en dat doet -ie best goed. Als dat acid gebliep en gescheur was een onbedoeld kadootje.
 
Het is vooral om het verhaal erachter dat ik het ding leuk vind, de Acid House zelf kan me gestolen worden. ;):D
 
Back
Top