Afgehandeld Haperend forum?

Ik heb nergens last meer van, lijkt er toch op dat alleen ziggo gebruikers dit probleem hebben.
Ik zat vanmiddag te googlen even naar Ziggo gebruikers die bepaalde sites niet kunnen benaderen af en toe,
kan aan modem liggen, of virusscanner (McAffee), DNS instellingen. Misschien is het niet gerelateerd, maar misschien toch ook wel en is modem opnieuw opstarten een oplossing of Virusscanner er afgooien, of andere DNS instellingen kiezen.
 
Sinds vandaag gaat het hier ook weer op en af (Ziggo). Op de iPad zijn de problemen groter dan via het bedrade netwerk.

IMG-1561.jpg
 
Aan je screenshot te zien is je wifi signaal niet al te sterk, het lijkt me dat het probleem dan toch in de modem zit, misschien dat ziggo een update op het modem heeft uitgevoerd waardoor een en ander niet zo lekker werkt? Ik kan me niet voorstellen dat dit probleem op te lossen is aan de SF kant, het lijkt nu toch echt wel een Ziggo probleem te zijn. Misschien eens de helpdesk aldaar raadplegen ?
 
Aan je screenshot te zien is je wifi signaal niet al te sterk, het lijkt me dat het probleem dan toch in de modem zit, misschien dat ziggo een update op het modem heeft uitgevoerd waardoor een en ander niet zo lekker werkt? Ik kan me niet voorstellen dat dit probleem op te lossen is aan de SF kant, het lijkt nu toch echt wel een Ziggo probleem te zijn. Misschien eens de helpdesk aldaar raadplegen ?
Ik verwacht dat Ziggo het probleem al vrij snel weer bij de consument of het Synthforum legt, want ik heb met geen enkel ander forum of website deze connectie problemen en dat maakt het lastig. Ik ben het ermee eens dat het iets in de configuratie moet zijn waardoor (voornamelijk) Ziggo klanten hier last van hebben, dus in de forum software, webserver of inderdaad het modem van gebruikers, maar wat? Een aantal dagen geleden heb ik verschillende instellingen in het modem aangepast, maar dat maakte geen verschil.
 
Ik verwacht dat Ziggo het probleem al vrij snel weer bij de consument of het Synthforum legt
Klopt, de 'fout' ligt nooit bij Ziggo. Het ligt altijd aan niet goede kabels of een foute instelling (die 'spontaan' gewijzigd zou zijn).

Het wifi signaal is prima. Over het algemeen het ik altijd volle bak in de woonkamer (daar zat ik ook toen ik het screenshot maakte).
In de slapkamer is de ontvangst veel beroerder en daar lukt het soms wel om er door te komen :?.
Zou KPN dan toch beter zijn dan Ziggo? Wellicht wel goedkoper :D
 
Hier wordt Ziggo gebruikt en het is al een tijdje af en aan m.b.t. Synthforum.
DNS lijkt me stug, die staat op mijn router ingesteld op Google's primary en secondary DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4)
Behalve de standaard Windows meuk heb ik geen virussscanners lopen. Een ping laat wel packet drops zien.
Packet drops krijg ik ook op m'n mobiel (WiFi uitgeschakeld dus alleen Vodafone verbinding)
 

Attachments

  • Screenshot_20230830_155009_Ping & Net.jpg
    Screenshot_20230830_155009_Ping & Net.jpg
    103,6 KB · Bekeken: 75
  • ping.JPG
    ping.JPG
    206,1 KB · Bekeken: 79
Op de iPad werkt het forum weer als van ouds en lekker snel.
Ik juich niet te vroeg dit keer, maar ben (als Ziggo gebruiker) positief over de ontwikkelingen :D
 
Het is volgens mij inderdaad afgelopen met haperingen.
Alles gaat weer lekker soepel en snel.
Dit draadje kan :slotje:
 
Ik heb ook al een tijdje geen haperingen meer. Ben wel benieuwd wat / of er iets is veranderd op technisch vlak!
 
Back
Top