Afgehandeld Haperend forum?

Zou wel eens kunnen dat het een Ziggo-issue is.. sinds ik nu tijdelijk op een andere provider zit geen problemen meer gehad .. 🤔
 
Hier op wifi (zit bij ziggo) ook veel haperingen bij laden van synthforum. Via 4G werkt alles prima.
 
De afgelopen 30 minuten heb ik het Synthforum prima kunnen bekijken via 4G. Schakel ik echter over op Wifi van Ziggo, dan heb ik direct problemen. Aan de andere kant is het wel zo dat ik alleen problemen heb met het Synthforum (op wifi), alle overige websites gaan als een trein. Ik blijf het vreemd vinden.
 
Ja, het is een vreemd probleem. Inmiddels zijn er deze week door ons allerlei zaken ondernomen. Zowel wat betreft de forumsoftware en addons als de server zelf. Ook logfiles zijn geanalyseerd. We hebben daarbij ook hulp van onze provider gekregen. Ook zij hebben tests gedraaid en nog meer server-optimalisaties doorgevoerd. Tot nu toe helaas zonder het gewenste resultaat, maak ik tenminste op uit jullie feedback. Ik zie wel de naam "Ziggo" opvallend vaak terugkomen en dat is natuurlijk toch wel interessant. Al blijft het curieus dat alleen Synthforum daarbij een probleem blijkt te zijn.

Vanaf nu is het handig dat wanneer je problemen meldt, er in ieder geval je provider bij te vermelden. Mocht er echt iets in die richting wijzen, dan kunnen we heel specifiek de Ziggo-optie verder gaan onderzoeken..
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb er soms ook last van, maar zit bij KPN zowel voor mobiel als thuis.
Afgelopen weken zat ik in Frankrijk (geen KPN dus meer voor mobiel) en had ik het probleem met de zelfde regelmaat. (Af en toe dus)
 
Overigens, jullie spreken van een server, dit is waarschijnlijk een VPS, deze draait waarschijnlijk met meerdere andere VPS'en op een server tegelijk. Als het goed is worden processor capaciteit en RAM toegewezen maar in de praktijk kan RAM wel eens flexibel zijn (Memory Ballooning). Nu heeft jullie provider ook al gekeken lees ik maar het is dus goed mogelijk dat het probleem zich buiten de forumsoftware of jullie VPS bevindt.

 
De afgelopen 30 minuten heb ik het Synthforum prima kunnen bekijken via 4G. Schakel ik echter over op Wifi van Ziggo, dan heb ik direct problemen. Aan de andere kant is het wel zo dat ik alleen problemen heb met het Synthforum (op wifi), alle overige websites gaan als een trein. Ik blijf het vreemd vinden.
Precies dit heb ik ook.
 
Ik zit nu op bij mijn schoonouders met een iPad op hun KPN netwerk en dat loopt als een tierelier.
 
Thuis bekijk ik SF (via Ziggo), op de iPad via Wifi en op de computer (iMac) bedraad. Het gaat even goed en daarna zit je heel lang naar het oranje balkje te kijken en op de iPad lijkt het net of Safari dan vastgelopen is en gebeurt er helemaal niks. Op mijn iPhone 13 Pro met 5G van Vodafone flitst alles door het beeld en gaat het super snel.
Op het werk kan ik SF bekijken via KPN en dat gaat super snel. En als het een keer hapert, ligt dat niet aan SF of KPN, maar aan het netwerk op het werk.
Het kijkt dus inderdaad wel een Ziggo issue te zijn.
 
Sinds gisteravond geen contact te krijgen met het forum. Ook vanmorgen niet of nauwelijks.
 
Zou Ziggo hebben meegelezen?
Op dit moment ben ik al enkele minuten aan het bladeren door het forum en het loopt allemaal zoals het hoort.
Fingers crossed :okdan::doei:
 
Gisteren werkte het forum hier prima, zowel wifi (ziggo) als 4g. Zojuist werkte het op wifi weer niet helaas.
 
Ik heb er nu al een tijdje geen last meer van, maar ik heb er tot 2 weken geleden wel regelmatig last van gehad, toch zit ik niet bij ziggo en ik had het ook met mijn mobiele kpn verbinding.
 
Probeer het zojuist op mijn macbook met safari over wifi (ziggo) en kom er niet op. Krijg foutmelding ‘Fetch event is destroyed.’
 
Maar even op 4G gaan zitten om te melden dat er bij mij nog weinig is veranderd. Met wifi, maar ook met ethernet (Ziggo) kom ik er niet of soms heel even op. Het enige moment dat ik een beetje verschil merk is later op de avond of na middernacht, dan lukt het soms om wat meer pagina’s te bekijken voordat de boel hangt. Ziggo heeft volgens mij dus nog weinig doorgevoerd in Drenthe (mochten ze meegelezen hebben).
 
Back
Top