Open Idee: krijg een muziekstijl toegewezen en maak een track die je normaal niet zou maken

... Of laat elke deelnemer zelf een voorafbepaald aantal variabelen indienen bvb. een stijl, een inhoudelijk thema, een fictieve band- of tracknaam, foto/artwork, etc.
Daarna verloot je de pot variabelen onder de deelnemers op een manier dat de kans bestaat om ook je eigen k*t-variabelen uit te voeren.
 
... Of laat elke deelnemer zelf een voorafbepaald aantal variabelen indienen bvb. een stijl, een inhoudelijk thema, een fictieve band- of tracknaam, foto/artwork, etc.
Daarna verloot je de pot variabelen onder de deelnemers op een manier dat de kans bestaat om ook je eigen k*t-variabelen uit te voeren.
Hier zou ik dan bij afhaken. Ik hou het het liefst alleen bij muziek maken.
 
Ja goed idee, ik wil deze uitdaging wel aangaan. Houden we het bij elektronisch?
 
Leuk initiatief alleen voor mij zal het niet werken. Als ik iets maak moet ik er door gedreven zijn.
In het verleden heb ik al wel in verschillende muziekstijlen muziek gemaakt.
Het zou misschien wel werken als ik ergens mee vastgelopen ben want door iets anders te gaan maken kan je er ook weer door gedreven door raken maar op dit moment is het niet het geval bij mij
 
Heel goed idee voor de SF Songcontest. Dan kunnen alle tracks tenminste op gelijkwaardige basis beoordeeld worden.
Ik stel voor dat we met Death of Trash Metal beginnen !! (kwestie van helemaal van het geijkte spoor af te treden)
 
Hoop dat het ervan komt en niet dat het doodbloedt of verzandt door een eindeloze discussie over ‘ja maar waarom déze stijlen dan niet?’ .. :erm:
 
Ja goed idee, ik wil deze uitdaging wel aangaan. Houden we het bij elektronisch?
Wat mij betreft wel! Maar we kunnen ook de niet-electronische stijlen erbij doen, maar met de optie die weer in te mogen 'ruilen' met een andere stijl als je er echt niks mee kunt?
 
Ik zou normaal gesproken geen 'schlager' maken. Kunnen we dit toevoegen aan de opties?
 
Je kunt het ook aan de deelnemers zelf overlaten om een stijl te kiezen die zo veel als mogelijk van hun geijkte repertoire afwijkt. Dan hoeft er hier enkel een lijst van genres samengesteld te worden als bron van inspiratie, en vermijden we discussies over wat wel of niet mag. Als iemand dan toch met iets op de proppen komt dat niet duidelijk van zijn/haar gebruikelijke werk afwijkt dan heeft men daar enkel zichzelf mee.
 
Je kunt het ook aan de deelnemers zelf overlaten om een stijl te kiezen die zo veel als mogelijk van hun geijkte repertoire afwijkt. Dan hoeft er hier enkel een lijst van genres samengesteld te worden als bron van inspiratie, en vermijden we discussies over wat wel of niet mag. Als iemand dan toch met iets op de proppen komt dat niet duidelijk van zijn/haar gebruikelijke werk afwijkt dan heeft men daar enkel zichzelf mee.
Ook een goed idee, maar het 'nadeel' is dat je toch, misschien onbewust, iets kiest waar je denkt mee uit de voeten te kunnen, of waar je zin in hebt om eens te proberen. Het is denk ik leuker om het lot te laten bepalen en maar zien wat je toebedeeld krijgt (voor de extra uitdaging :P). Laten we gewoon een lijst maken met muziekstijlen, daaronder de namen van deelnemers. Dan maak ik wel een soort bingo-potje en haal daar naam + muziekstijl uit? Als iemand een nieuwe stijl wil geef je dat aan. Dat gewoon doen?
 
Ik heb net zoiets geprobeerd. het resultaat was iets wat ik niet meer wil horen of afwerken 😅
 
Ook een goed idee, maar het 'nadeel' is dat je toch, misschien onbewust, iets kiest waar je denkt mee uit de voeten te kunnen, of waar je zin in hebt om eens te proberen. Het is denk ik leuker om het lot te laten bepalen en maar zien wat je toebedeeld krijgt (voor de extra uitdaging :P). Laten we gewoon een lijst maken met muziekstijlen, daaronder de namen van deelnemers. Dan maak ik wel een soort bingo-potje en haal daar naam + muziekstijl uit? Als iemand een nieuwe stijl wil geef je dat aan. Dat gewoon doen?
Lijkt mij een prima idee, zolang er wat flexibiliteit is, men moet ook de middelen hebben voor een bepaalde stijl, denk dat flamenco lastig wordt voor iemand zonder gitaar, singer-songwriter voor iemand zonder stem bijv. Ik heb geen orkest geluiden voor klassiek. Hoewel daar ook wel weer wat uitdagingen liggen natuurlijk 😬
 
Er zijn met plugins allerlei manieren om geluiden voort te brengen van instrumenten waarover je niet beschikt, tot aan kerkorgels en menselijke zang aan toe...
 
Lijkt mij een prima idee, zolang er wat flexibiliteit is, men moet ook de middelen hebben voor een bepaalde stijl, denk dat flamenco lastig wordt voor iemand zonder gitaar, singer-songwriter voor iemand zonder stem bijv. Ik heb geen orkest geluiden voor klassiek. Hoewel daar ook wel weer wat uitdagingen liggen natuurlijk 😬
Er zijn dan wel weer (gratis) vst's of samples van veel instrumenten te vinden waar je al een eind mee kunt komen...op pianobook ofzo veel te vinden, voor zang is het lastiger maar je kunt het bij bijv. instrumentale flamenco houden of een electronische variant van flamenco proberen te maken.

Euh ja wat proghead zei dus ^^
 
Ik zou zeggen: niet de mods afwachten, gewoon lekker doen. Kan ook achteraf evt verplaatst worden naar het Hussel-gedeelte.

Startdatum en deadline bepalen, spelregels afronden (ook daar een deadline voor bepalen ghehe, als ze openstaan ter discussie), draadje aanmaken en go go go... niet?
 
Misschien al eens eerder voorbij gekomen, maar lijkt mij leuk om eens te proberen/op te zetten.

Stel, je maakt een lijst aan muziekstijlen, bijv.

-Electro
-Drum n Bass
-Techno
-Trance
-Happy Hardcore
-Minimal techno
-Ambient
-Italo House
-Tropical House
-Synth Pop
-Industrial

Je verzamelt vervolgens een aantal deelnemers die mee willlen doen en die koppel je dan aan een willekeurige muziekstijl (die ze normaliter niet zouden maken.)
Is dat leuk en is daar animo voor? Lijkt mij een geinige uitdaging in ieder geval om eens uit je eigen 'comfortzone' te stappen!

Zomaar een ideetje : )
Geweldig leuk idee!
 
Back
Top