Hoe vaak hebben jullie een verkeerde keuze gemaakt?

....
prima als jij daarmee op t podium los kan natuurlijk
er is wel een hele grote wereld naast het podium
....
dus no worries, bij het tros muziekfeest op het plein heb je zeker geen juno nodig
 
Ik heb vaak dingen gekocht en verkocht, maar verkeerde keuzes waren het zelden. Nou ja 2x misschien... (of 4?). Mijn eerste synth was een Kawai K4. Nieuw 2.000 gulden! Hard voor gespaard. Maar ben er nooit echt vrienden mee geworden. Maar ja, m'n geld was toen op, dus zat er jaren aan vast. Had ik toen maar zo'n ouwe tweedehands Jupiter ofzo gekocht... Een Korg R3 -en trouwens ook een Little Phatty en een Yamaha AN-200- waren geen succes omdat ze niet 100% waren. Bij de R3 en AN200 doordraaiende encoders en bij de Phatty sticky rubbers. Les daarvan was dat als het niet goed voelt, je een synth beter kunt laten staan en onverrichterzake terug rijden. Doe ik sindsdien ook soms. Ooit 2u naar Limburg gereden voor een Korg Delta. Klonk veel slechter dan verwacht (en dan mijn andere strings), dus toen weer 2u teruggereden zonder synth. Mijn Roland Fantom 7 was trouwens ook geen succes. Te ingewikkeld voor mij en vooral de klank was voor mij te plastic, doods. Ach, leergeld houdt de economie ook draaiende ;-)
 
Nou ja 2x misschien... (of 4?). Mijn eerste synth was een Kawai K4. Nieuw 2.000 gulden! Hard voor gespaard. Maar ben er nooit echt vrienden mee geworden.
K4r ben ik altijd heel tevreden over geweest tot nu toe. 2e hands toen een paar honderd gulden. En dat voor een ding uit 1992 wat nog steeds werkt.
Die interne baterijen zijn nog nooit vervangen geweest hoe bestaat het.
 
OB6 en sub 37 te vroeg (en dus te goedkoop) verkocht
de minimoog reissue dan weer net op tijd (voor de verse reissue er aan kwam)
't is zoals met aandelen :D

En dan zijn er mensen hier die zeggen dat je geen meerprijs krijgt voor nieuwe gear. Wel dus. Net zoals aandelen: alles kan
Mocht t allemaal tof zijn geweest (in mijn smaak) had ik niks verkocht, eender wat de verkoopswaarde doet.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Toen ik de Syrinx verkocht (dat was een rood exemplaar trouwens) verklaarde een vriend van me mij letterlijk voor gek. Niet dat hij 'm zelf wilde kopen trouwens... Maar ja, ik ging verhuizen en kreeg minder ruimte. De Syrinx gebruikte ik, naar gelang mijn modulaire synth groeide, steeds minder. Vandaar dat ie in de verkoop ging. Aangezien ik de Syrinx had gekocht, toen Synton net failliet was gegaan, voor 750 gulden bleek dit een heel goede investering te zijn geweest (al was dat uiteraard nooit de opzet geweest). Het mooiste is natuurlijk dat ik 'm nooit een moment heb gemist. *D
 
Ik heb zoveel gekocht, geruild en verkocht.. wat mij betreft 1 grote reis waar ik met plezier aan terug denk.

Mijn grootste fout is het verkopen van een EMU emulator lll keys en de zeer zeldzame rack variant.. ik had ze beide, echt niet te geloven dat ik dat weg heb gedaan
 
synth groeide, steeds minder. Vandaar dat ie in de verkoop ging. Aangezien ik de Syrinx had gekocht, toen Synton net failliet was gegaan, voor 750 gulden bleek dit een heel goede investering te zijn geweest. *D
Wow prachtig Zo heb ik ooit zoiets mogen bespelen in 1983 Syrinx Synton bij een fanaat in Voorburg die hem te koop aanbood voor drieduizend het was een soort orgelachtig ding. Wat ik toch wel gauw onder controlle kreeg. Alleen de uitvoering van het Nederlandse fabricaat vond ik nog rammelachtig en ook was er geen sprake van garantie zodat ik het niet gedaan heb. Achteraf weet ik niet of dit een verkeerde keuze was daarna stortte ik me op de Formant die uit vele onderdelen bestond en zodoende meer repareer-baar.
Het liefst met zoveel mogelijk losse dingen zo gebruik ik ook het mixpaneel als `orgel -register` zoals in volgende filmpje.
 
Gaaf dat filmpje, en waanzinnig dat Fenix systeem!
Met dat "rammelachtige" van de Syrinx ben ik het wel eens. Eerlijk gezegd, zo vreselijk bijzonder klonk de Syrinx in mijn beleving nu ook weer niet. Je kunt zulke klanken gewoon prima maken met een modulaire synth. Dat touchpadje was wel een leuke truc. Zoals ik schreef heb ik 'm toentertijd (augustus 1985) rechtstreeks van de fabriek gekocht toen Synton failliet was gegaan. Voor die prijs wilde ik 'm wel hebben :D
 
verkeerd verkeerd..... ? Overhaast wellicht wel . Ik heb een clouds(eurorack module) kloon gekocht, paar jaar geleden. Nu blijkt dat een Supercell veel beter in mijn rek/ opzet past. Maar ach zo leer je.

fomo hier en fomo daar...

Ik wacht met wat duurdere aankopen wat langer en doe wat meer onderzoek.
 
Één fout die ik mij kan herinneren: De Alesis Micron. Menu-diving hield mij teveel tegen om er leuke dingen mee te doen. Gelukkig was ik er dankzij dit forum ook snel weer vanaf. En ach, heb er voor mezelf een goede les van geleerd.
 
Alles wat je verkoopt zijn toch verkeerde keuzes niet?
 
Mackie CR-1604. Wat een suf ding was dat. Waldorf MicroQ, ondanks 75 stemmen bleef -ie totaal in de schaduw van de MicroWave I en Pulse+ (die laatste ook een verkeerde keus om 'm weg te doen).
 
Alles wat je verkoopt zijn toch verkeerde keuzes niet?
Nou nee. kan ook iets zijn wat je na jaren niet meer wilt gebruiken of heb je iets dat hetzelde kan en meer.

Verkeerde keuzes?
Niet veel.
De meeste apparaten die ik koop houden het hier lang uit.


Maar:

- dure akkoestische gitaar van Reverb die niet lekker speelt
- Had een SY22 gekocht voor veel te veel, daarna nog een en daarna een TG33. 1 sy22 is er nog. De andere heb ik aan een vriending gegeven en de TG33 verkocht. het was verkeerd omdat ik veel te enthousiast werd.
- MS20 die ik had verkocht.

Nu zijn er een aantal dingen in mijn setup die zich nog niet bewezen hebben en waar ik tijd in moet stoppen.
Mocht ik die verkopen dan zijn het verkeerde keuzes.
Echter doe ik dat niet. Zoiets blijft dan een pending project.

\
 
Alles wat je verkoopt zijn toch verkeerde keuzes niet?
Nee, dat vind ik niet. Je koopt iets omdat je op een bepaald moment iets wilt hebben dat voldoet aan bepaalde wensen die je hebt en/of past binnen een bepaalde prijsklasse. Het kan zijn dat je wensen veranderen door voortschrijdend inzicht of verschuiving van interesses. Die Virus die je 20 jaar geleden MOEST hebben om trance te maken, moet dan misschien wijken voor een melancholische, warm klinkende analoge Prophet-10 omdat je tegenwoordig in plaats van zaterdagavond naar de club te gaan stampen liever rustig op de bank zit met een goed glas en chille muziekjes. Of misschien kocht je ooit een AN1x van je krantenwijkje omdat die lekker betaalbaar was maar klotst het geld nu als executive van middelbare leeftijd tegen de plinten omhoog en wordt het tijd die AN1x eens in te ruilen voor een echte vette analoge bak. Geen van beiden waren een 'verkeerde keuze' op het moment van aanschaf, maar hebben wellicht op enig moment hun tijd uitgediend en zijn toe aan vervanging.

Onder verkeerde keuze versta ik echt iets dat je koopt met bepaalde ideeën erbij die dan toch niet blijken te kloppen waardoor het instrument niet voldoet aan de hooggespannen verwachtingen en dus weer plaats moet maken voor iets anders. Dat is mij, ondanks dat ik zeer regelmatig spullen koop en later ook weer doorschuif, toch niet vaak overkomen.
 
- Had een SY22 gekocht voor veel te veel, daarna nog een en daarna een TG33. 1 sy22 is er nog. De andere heb ik aan een vriending gegeven en de TG33 verkocht.

Die doet hier nog altijd dienst, alhoewel hij idd beetje klem zit tussen de opsix en de tg77. Het blijft een buitenbeentje
 
Verkeerde keuzes op gebied van muziek maken…

DBX266XL die eigenlijk niks toevoegden, en er dan zelfs nog een tweede bijkopen (don’t ask me why). Het geloof hebben dat je hardware nodig hebt om goede muziek te maken (ben zo blij dat ik nu alles itb doe). Avonden vullen met films/series ipv muziek maken.

Uiteindelijk zijn het allemaal leer momenten, en dat neem je mee of je blijft de fout maken.
 
Back
Top