Hoe vaak hebben jullie een verkeerde keuze gemaakt?

De meest verkeerde keus is dat niet degene waar je van te voren al voelt en weet dat het niet juist is maar dan toch doet?
Ja, die stroeve interface gaat me deze keer, in tegenstelling tot de vorige 10 keer, niet in de weg zitten hoor...
 
Gelukkig niet vaak meegemaakt, dat gevoel. Kan me eigenlijk maar 2 gevallen herinneren (kan ook iets zeggen over mijn geheugen capaciteit...).
Verkeerde keuze qua aankoop: Doepfer A-101-1 vactrol filter. Kon geen vrienden met 'm worden en dus weer verkocht.
Verkeerde keuze qua verkoop: Doepfer vocoder systeem. Echt stom om dat te verkopen, wordt niet meer gemaakt en is tweede hands ook (begrijpelijk) best duur.
 
Werkend in de Nederpop en de meeste klassiekers zijn gemaakt op de Juno 60, Helaas heb ik hem nooit gebruikt.Sorry. De bandleider houdt niet van Over de Muur. Dat is nou net Juno-60 terrein.
 
Bieden lag helemaal niet maar voor 2k zie ik t door de vingers als ie mint is en helemaal werkt.
grapje natuurlijk. Ik hoef geen 2 j60’s
 
Heb heb tijdje 2 juno106 gehad in de studio, is wel suppervet hoor.
Nu 2 @Juno's nog vetter door de redelijk goede midi implementatie.
2 Juno60's lijkt me veel minder handig.

Ik heb wel spijt dat ik de extra juno106's niet meer heb. het waren onderdelen bakken voor voice modules.
Toen analoguerenaissance een vervanger voor de 80017A chip uitbracht heb ik ze alle hersteld en verkocht voor €400 per stuk.
 
Het 'niet' kopen van de Sirin. (toen hij nieuw verkrijgbaar was ipv alleen als belachelijk duur collectors item).
Verder een aantal keren wat gekocht zonder realistisch te zijn wat 'ik' moest doen om ermee te werken.
Met als gevolg frustratie en de schuld afschuiven op 'het ding'.
'Verkeerd' in de zin dat ik beter had moeten bedenken of het GAS was waardoor ik iets wilde of een echt doordachte keuze.
 
Laats nog toen ik voor 6500 een Moog one 16 voice kon kopen, ik reageerde net iets later dan ik had belooft... en verkocht... gek he?
 
intiutief is voor mij: hup, hup, hup en klaar
Kan me daar niets bij voorstellen bij een Octatrack, Quantum of Moog One.
Bij die instrumenten moet je her en der menuutjes in etc. Moog one met letterlijk honderd knoppen en switches.
Maar goed dat zijn ook wel sounddesign beesten waar je lekker voor gaat zitten en diep kan tunen.
niet helemaal eens met het commentaar dat de quantum niet intuitief werkt.
ik heb m als noob aangeschaft en kon er heel snel mee uit de voeten. is juist super intuitief.
wel is het denk ik een easy-to-learn, hard-to-master.

om er alles uit te halen moet je er wel echt een studie van maken, maar voor basic patches is het supermakkelijk (zonder menu diving!).
Wellicht overkill voor de beginner, maar zeker niet te moeilijk of onintuitief naar mijn bescheiden mening,.
 
Ik hoef hem zelf niet te gebruiken, omdat er in mijn Fantom7 al een Juno en Jupiter zit.
Dan ga ik niet voor die speciale klanken een extra synth meeslepen op het podium. Toen ik de Fantom nog niet had, had ik het idee om de Juno-60 te samplen in de Kronos. Maar de Kronos was helaas niet het instrument dat bruikbaar was in de praktijk.
 
Ik hoef hem zelf niet te gebruiken, omdat er in mijn Fantom7 al een Juno en Jupiter zit.
Dan ga ik niet voor die speciale klanken een extra synth meeslepen op het podium. Toen ik de Fantom nog niet had, had ik het idee om de Juno-60 te samplen in de Kronos. Maar de Kronos was helaas niet het instrument dat bruikbaar was in de praktijk.
er is nog niks veranderd zie ik :D
er zit geen juno in je fantom, maar een gelikte soundalike.
prima als jij daarmee op t podium los kan natuurlijk
er is wel een hele grote wereld naast het podium
en overigens vind ik t altijd wel nice als er een dikke bak on stage tussendoor prikt, dat brengt wat extra's
 
er is nog niks veranderd zie ik :D
er zit geen juno in je fantom, maar een gelikte soundalike.
prima als jij daarmee op t podium los kan natuurlijk
er is wel een hele grote wereld naast het podium
en overigens vind ik t altijd wel nice als er een dikke bak on stage tussendoor prikt, dat brengt wat extra's
Ik ga geen Juno-60 meebrengen als de Fantom 90% van het geluid kan nadoen. Tuurlijk is een echte Juno een trekpleister, maar alleen voor puristen, en laat het publiek nou zeer niet uit puristen bestaan...
 
Live op het podium zou ik toch ook maar iets recent en vervangbaar meenemen tenzij je echt een Kebu met bijhorend publiek bent. De Juno mag lekker beschermd in de studio wonen.
 
Dat vind ik ook. De Juno hoeft het podium niet op mag een verdiend pensioen bij een een nieuwe eigenaar verdienen.
 
Back
Top