Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

Lijkt mij sowieso de omgekeerde volgorde; eerst betalen en dan vragen of je het kunt afhalen. Maar hoe weet jij zo zeker dat het hier iemand met verkeerde intenties betreft? Ok, de prijs maakt dat je mag vermoeden dat het te mooi is om waar te zijn maar om iemand nu bij voorbaat aan de schandpaal te nagelen…
Ik zeg nergens eerst betalen.

Als je de vraagprijs biedt, dan reageert ie meteen. Vraag je; kan ik t komen afhalen, reageert ie met ja, en houdt ie vervolgens de boot af en hoor je niks.

Hij is aan het vissen naar een betaalverzoek.
 
“Opletten dat je zo’n Guy niet meteen betaald mensen! Haakt af als je wil afhalen!“
 
;)

Precies, dus niet meteen betalen! Andere Guy op mp is erin gestonken.
 
Ja, maar gelukkig wel voor veel minder.

Toen ik werd bedot was t erg laat en was ik half bezopen. Heb toen letterlijk na 8 letters conversatie op betalen geramd ;)

Dus nee, was niet echt slim nee 🤣
 
wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is niet; eerst betalen, en dan vervolgens vragen of je het kunt afhalen….

Maar; niet meteen betalen om te laten verzenden, maar vraag even na of je hem kan afhalen, dan zul Je zien dat de verkoper ineens stukken minder geïnteresseerd (of überhaupt reageert).
ik ben soms ook moe savonds, en lui. Ben de jongste ook niet meer. En dan komen er wat beknoptere zinnen uit, die wellicht een beetje wazig overkomen. Zo beter te bevatten ro9?! 😳👊🥰
 
En nu weer een push, en hij heeft z’n naam weer gewijzigd in Thomas…
 
Ik ben er laatst ook ingetrapt. Ook een gebruiker die zich Michel noemde. Kwam zogenaamd uit Den Haag. Melding gedaan bij de politie en na maanden bericht gekregen dat er niets met mijn aangifte gedaan wordt.

Marktplaats biedt "Veilig betalen" aan, maar dit is bij bedragen onder de 250 euro een stuk onveiliger dan gewoon via bankoverschrijving.

Betalingen via marktplaats gaan namelijk via een tussenpartij "Online Payment Platform BV". Gebruikers die transacties doen onder de 250 euro hoeven zich niet met paspoort of id bewijs te verifiëren. Oplichters kunnen dus gewoon een account aanmaken en hun privacy is volledig beschermd. Alleen op verzoek van de politie geven zij het gekoppelde bankrekeningnummer vrij, en de politie doet niks.

Je kan als gedupeerde dus helemaal niks. Echt bizar dat oplichters op deze manier vrij spel hebben.
 
Maar als je zo’n gast helemaal de kolere in timmert doet de politie er we iets mee. Dat dan weer wel.

Die fuckers weten precies hoe het werkt. Eentje ontdekt een loophole, en vertelt t al z’n tokkie gappies, die het vervolgens ook allemaal gaan doen. Lekker makkelijk centjes verdienen. Ik ben blij dat ik verzadigd ben met m’n gear, maar mocht ik nog iets willen dan haal ik t echt alleen nog maar op. Tis echt te schofterig voor woorden dat dit gewoon kan allemaal.

#friedepiepel!
 
Maar als je zo’n gast helemaal de kolere in timmert...

al z’n tokkie gappies,
Je kan zeggen wat je wil.. maar er werd in huize tokkie wel met de harde vuist geregeerd.. alleen zo breng je fatsoen bij.. bam!!



Ik geloof eerder dat de adverteerder uit een ander milieu komt.. afsluiten met: "Ik verkoop het goede stuk."?? google translate??
 
Laatst gewijzigd:
het is niet zo moeilijk om tokkies te detecteren.
bij grote aankopen ook ff bellen en aanvoelen.
bij twijfel niet doen.

jeetje die tokkies zijn erger tokkie dan ik dacht.
 
Je kan zeggen wat je wil.. maar er werd in huize tokkie wel met de harde vuist geregeerd.. alleen zo breng je fatsoen bij.. bam!!



Ik geloof eerder dat de adverteerder uit een ander milieu komt.. afsluiten met: "Ik verkoop het goede stuk."?? google translate??

Whayoooooo! Hahaha hele tafel om! Blijft wel een lekker wijf die Hanna tokkie, ben blij dat ik een vrouw heb die er op lijkt! 😍😍😍
 
Natuurlijk was ik een beetje melig toen ik het postte.. haha.. maar ik heb een tijd in Osdorp gewoond.. nooit geen problemen gehad.. Leven en laten leven.. Ik heb ook de indruk dat het allemaal behoorlijk uitvergroot is.. het moet toch kijkers trekken he?

Check de eerste comment in deze video..



Over temperament gesproken.. ik zou haar hieronder dan eerder vrezen als buurvrouw..

 
0 dagen lid, vaag verhaal, 90 eur voor een BigSky, woon in Londen, betalen met Paypal...zou er iemand blind genoeg zijn om er in te trappen?

 
Back
Top