Gast voor podcast: wie denkt even mee?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.770
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik maak al een poosje de Muziekproducer Podcast, die ik o.a. deel via Synthforum.nl. Nu heb ik het volgende.

Dutch Media Week 2022 organiseert tussen zaterdag 1 en zondag 9 oktober een bijzondere recordpoging podcasting. Vanuit Beeld & Geluid mogen podcasters een aflevering opnemen, met publiek. Ik werd hier ook voor benaderd en het lijkt mij leuk. Details heb ik nog niet, en al helemaal geen budget 😁 Maar heeft iemand een idee voor een goede gast? Of heb je zelf een goed verhaal en lijkt dit je leuk? Stuur me dan een DM en dan brainstrormen we.

Ik heb Rob Papen al meerdere malen benaderd, en die is te druk. Dat geldt eigenlijk voor alle zelfstandige software-makers. Maar misschien ken je wel een goede producer uit de omgeving van Hilversum? Alle genres mogen, de producer van Jan Smit vind ik ook prima 😀

Dank voor het meedenken,

Rutger
 
Ik zou die gast uitnodigen die onlangs een album heeft uitgebracht en nu zit te denken om z’n artiestennaam te wijzigen. Hoe heet is ook alweer? HD Torrent?…..oh nee, De Facto :D

Gekheid op een stokje. Jij hebt een verhaal maar misschien moet iemand anders jouw vragen aan jou stellen?

Of ken je Posy? Heeft een podcast en een Youtube kanaal en werkt met video en geluid en is helemaal maf(op een goede manier). Daar zou ik wel meer over willen horen. En wss doet ik ook wel mee aan de recordpoging?
 
Als het je zou lukken: Geert Huinink. Weten we niet veel van, is zelf niet heel bekend, maar sommige muziek van hem is dat wel. Past qua soort muziek (elektronisch, maar ook klassiek) ook wel wat in jouw straatje, denk ik.
 
Als het je zou lukken: Geert Huinink. Weten we niet veel van, is zelf niet heel bekend, maar sommige muziek van hem is dat wel. Past qua soort muziek (elektronisch, maar ook klassiek) ook wel wat in jouw straatje, denk ik.
Grappig dat je die noemt. Ik heb hem ooit gesproken in zijn studio in Amsterdam, heeeeeeeeel lang geleden. Toen stond hij aan het begin van zijn carrière, o.a. als Dawnseekers. Later deed hij veel met Tiësto, weet ik. Toen waren ze druk bezig met klassieke arrangementen en Gigasampler, kan ik me nog herinneren. Dat zou inderdaad leuk zijn, gaat ook op mijn lijstje 👍
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou wel eens een interview met zo'n Hollandse Hits producer willen lezen. Hoe deze tegen de verwachting in die hits produceert voor Zanger Rinus etc. met de laatste high tech apparatuur en software. Leuke weetjes als de inzet van de Alesis Andromeda voor Rinus' 'Verliefd op het meisje van de oliebollenkraam' en het gebruik van de laatste voice processing software bij de kraker van Zangeres Sharon's 'Hier in de Disco'.... Dat lijkt me leuk...
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou wel eens een interview met zo'n Hollandse Hits producer willen lezen. Dat lijkt me leuk...
Mij ook, goede! Die gaat zeker op mijn lijstje.

Las laatst een stukje over de producer van Nick & Simon. Die deed vroeger alleen maar rock en had er aanvankelijk geen zin in. Maar toch maar ja gezegd, en samen met 2 anderen de sound vanaf het begin helemaal bepaald. Echt interessant 👍
 
Als het je zou lukken: Geert Huinink. Weten we niet veel van, is zelf niet heel bekend, maar sommige muziek van hem is dat wel. Past qua soort muziek (elektronisch, maar ook klassiek) ook wel wat in jouw straatje, denk ik.
Die gast heeft meer platen geproduceerd meer dan je denkt. Volgens mij is een groot deel van de trance platen van het afgelopen decennium door hem gemaakt (o.a. alles wat van RAM is uitgekomen, die kan geen noot spelen zelf), en uitgebracht onder de namen van diverse DJs.
 
Mij ook, goede! Die gaat zeker op mijn lijstje.

Las laatst een stukje over de producer van Nick & Simon. Die deed vroeger alleen maar rock en had er aanvankelijk geen zin in. Maar toch maar ja gezegd, en samen met 2 anderen de sound vanaf het begin helemaal bepaald. Echt interessant 👍

Een tijd terug zag ik die docu van Andre Hazes.. en zag je hem met z'n hit team in de studio. Ze lijken dan misschien simpele muziek te maken, maar dat soort lui zijn ook vaklui die weten hoe je die hits moet schrijven en produceren in een professionele studio. Het zijn geen prutsers.... ze werken doelgericht naar een succesvolle track voor een bepaalde doelgroep...
 
Wat @Furious5 zegt, hetzelfde eigenlijk voor wat je zelf al zei als voorbeeld van de producer van Jan Smit. Even los van eigen smaak e.d., de muziek uit Volendam heeft iets heel eigens, het zou best interessant zijn om een ervaren producer daarover te interviewen.
 
Ik zou wel eens een interview met zo'n Hollandse Hits producer willen lezen. Hoe deze tegen de verwachting in die hits produceert voor Zanger Rinus etc. met de laatste high tech apparatuur en software. Leuke weetjes als de inzet van de Alesis Andromeda voor Rinus' 'Verliefd op het meisje van de oliebollenkraam' en het gebruik van de laatste voice processing software bij de kraker van Zangeres Sharon's 'Hier in de Disco'.... Dat lijkt me leuk...
Ben wel eens in de studio van de producer van "Met een toeter op mn waterscooter" (of iets in die trand) geweest. Die had een dikke professionele studio waar je u tegen zegt, en maakte allemaal dat soort heibel. Wat ik eigenlijk wil zeggen, vergis je niet 😉
 
Back
Top