Wat doe je nooit meer weg.

Van de dingen waarvan ik zei dat ze zouden moeten blijven in deze thread, is alleen de EX5r inmiddels vertrokken. Nette score.

Ik voeg mn Roland jv2080 toe aan mijn lijstje. Wat een rompler zeg..

M'n JP-4, TR-808 en RE-201.

De RE-201 is een heerlijke saus waar ik nooit genoeg van krijg,
en raar genoeg ook vaak een "geheim" ingredient, ten aanzien van
jongere soortgenoten, de square van de JP-4 is ronder en liever
dan enige square die ik ooit ontmoeten mocht, en de 808, dat is
een machine, die stiekem lacht als ik er een cha-cha-cha of rhumba
mee maak, want dat zijn voor hem toch stiekem zijn jeugdherinneringen.

Ik neem ze niet mee in mijn kist wegens plaatsgebrek, maar voor ik
de kaars uitga zoek ik een uitverkorene, net als Mr Miyagi, die er voor
zal zorgen in een post-apocalyptische tijd.

Mijn Yamaha HE8 multi-keyboard cq orgel, een heel fijn instrument met mooie strijkers op beide klavieren.

Mijn Korg Electribe ES-1 MK2, heb hem 3x terug gekocht, is nu wel mooi geweest :P

Niks is helemaal heilig maar mijn Voyager komt aardig in de buurt vanwege z’n sound, hands-on control en modular integratie. En de JX-8P en Matrix-1000 zie ik ook niet meer vertrekken.

Behringer spullen wegdoen,daar zou ik zeker geen spijt van hebben.(Moest ik ze gehad hebben)
Mijn JD-990 wegdoen, daar zou ik echt van onder lijden.

Phew….sowieso mijn flightcases. Sommige gaan al 20 jaar mee. En hoe meer butsen, hoe mooier ze worden. Qua synths: dat is moeilijk. De meeste synths zijn vervangbaar. Dus de enige die lang blijven zijn degenen met iets unieks. Ik kan mij nog goed herinneren dat de DX7 voor eeuwig ging blijven…..fantastische sound. Totdat er betere alternatieven op de markt kwamen. Idem met de Microwave. Maar de Prophet 12 is zo goed en uniek….die zie ik niet snel vertrekken.

Back