Wat doe je nooit meer weg.

1704837604746.png

"Als je negatieve feedback krijgt op je nieuwe track"

Word wel lastig om de platenspelers te tellen als ze in 1000 stukjes liggen....
En hij heeft zn vinger gebroken in al dat geweld.
En zn been...

Nee... volgens mij is hoj die inktvis van die 6 platenspelers eerder ... wtf...

Ik ga nachtmerries krijgen vanacht

Iets "nooit meer wegdoen" is een hunkering naar veiligheid, naar een wereld zonder veranderingen. Net als die gabbers met hun "Hardcore Never Dies", vond ik ook altijd zo mooi. Dan dacht ik: ja maar jullie hebben t NU toch naar je zin op je feestjes, dat is helemaal prima. Hoezo zou het een probleem zijn als hardcore over 20 jaar wel 'dood' is? Net zoals met synths.. hoezo zou t erg zijn als je over 5 jaar toch wel die Oberheim verkoopt? Maar zeggen dat je iets nooit weg gaat doen, geeft rust in je hoofd.

Zo heb ik zelf voor de 2e keer in mijn leven een Prophet 10 gekocht eergisteren, deze keer met keys. Die gaat nooit meer weg.
M'n piano trouwens ook. Die gaat ook nooit weg, maar dat is overigens wel écht zo :D

Het is een statement.How we move you.
AI kent het verschil tussen een synth en een platenspeler niet. Net zoals de rest van de wereld ook denkt dat als je met je synths op een podium gaat staan dat je een DJ bent 😅 , wat dat betreft is AI al net zo slim als 95% van de wereld...
Als je te scheiden vrouw t verschil nt kent tss een midi bak en een vintage synth, zit je gebeiteld. Plots staat je ruimte vol midi klavieren.

Net als die gabbers met hun "Hardcore Never Dies", vond ik ook altijd zo mooi. Dan dacht ik: ja maar jullie hebben t NU toch naar je zin op je feestjes, dat is helemaal prima. Hoezo zou het een probleem zijn als hardcore over 20 jaar wel 'dood' is?
Hoho, mag ik over twintig jaar niet meer naar een gabber feestje? Tegen die tijd in een rolstoel misschien maar toch... 🤣

Maar om de thread misschien weer een beetje op het spoor te krijgen.
Wat nooit meer weggaat zijn de twee custom walnoten-houten eurorack cases die ik heb laten bouwen. Allebei 3x168 groot, dus genoeg ruimte voorlopig. Ook omdat die cases tweedehands waarschijnlijk nog niet een tiende opbrengen van wat ik ervoor betaald heb.
Ik heb de afgelopen jaren flink uitgedund en heb nog maar drie gewone synths over. Een Pro 2, een Peak en een Pulse 2. De Pulse 2 gaat nog wel een keer weg denk ik. De Pro 2 en de Peak heb ik voorlopig wel genoeg aan.
Hmmm.. ik zie nu pas dat ik alleen nog synths met een P overheb. De 3 Ps heeft ook wel wat, dus misschien dat de Pulse wel blijft. Neemt toch weinig plek in.

Nooit meer weg is echt een statement.
We zullen zien of ik iets zat raak of niet.

De Twisted Electron Mega FM en TherapSID MKIII

gaan mee het graf in denk ik,

Wel gaaf om een 5din Midi aansluiting op mijn steen te knallen met een trage BPM, als een kloppend hart 💓

M'n verzameling oude tracker files, met mijn allereerste stukjes elektronische muziek, gemaakt met Fasttracker I zo'n 30 jaar geleden.
Cool om te hebben. Alleen voor mij heeft het waarde en het werk op de lachspieren. :)

Alles wat ik heb, daar krijg ik toch niets voor dus doe het maar niet weg. Ik gooit het wel eens weg. Ooit.

Dat precies ja. Ik gebruik hem momenteel niet, maar ik ga hem vast weer gebruiken. Dat hij even niet aangeraakt wordt komt met name door (te) veel nieuwe aankopen. Daar stop ik nu even een tijdje mee.
En ooit weer terugkopen zal alleen maar duurder worden ben ik bang. Ik vraag mij echt af wat de overname van moog voor de toekomst gaat beteken. Ik ben bang dat het een teloorgang wordt.
Ik vraag me dan toch af, Moog One is zo'n klapper. Zoveel mogelijkheden.. hoeveel synths heb je dan nog nodig. Hoeveel uitgangen heeft ie? Je kunt er toch ook paar Fx modules en what not achter hangen om de sound te veranderen? Wellicht de CP-251 geloof ik? Wellicht mogelijk om iets te doen kwa modulatie?

P.s. zolang klanten mails krijgen over te kopen Moog's lijkt het me eerder wat zeggen, dan dat ze uitverkocht zijn.

Back