TR808 1900 euro op reverb in France

Mijne heeft keukenkast scharniertjes. Deurtje om de kabel op te bergen, zoals op de RE201. Zijn die 808 gen's ergens inzetbaar voor?
 
Je kan een 808 gebruiken als kleine aanbetaling op een 800DV.

2015-02-15_lif_6951018_I1.JPG
 
Ik beheers me al dagen… verbaas mezelf
 
Leuk ding hoor, maar ik heb hem ook een paar keer gehad. En verkocht, in de praktijk in een DAW anno22 erg onhandig in te passen. Kost je een berg inputs, midi to sync convertor. Daarmee heb je dan ook haperende midijitter/drift op je clock. Geen remote control, alleen start stop via de dinsync convertor, kleine pielknopjes. En dan er nog vanuit gegaan dat alle electronische componenten niet zijn verlopen of overleden, zodat ie klinkt als een drol. Er zit ernorm veel verschil in onderlinge exemplaren. Je moet een zwarte kast hebben voor miami bass en een bruine kast er omheen voor de rest. Opslagcapciteit van 12 patterns en 4 fills. Max aantal steps voor een pattern 32 steps (a+b). Maar staat leuk op je tafel hoor, met die jaren 70 kleurtjes. Als je de ruimte overhebt dan. Dan maar geen mixer voor je neus. Of een midicontroller. Ik zou hem niets eens mer aansluiten al kreeg ik er een gratis. :D
Er zijn verschillende batches 808-en met bruine en zwarte kasten? Ik leer iets nieuws hier.
 
Leuk ding hoor, maar ik heb hem ook een paar keer gehad. En verkocht, in de praktijk in een DAW anno22 erg onhandig in te passen. Kost je een berg inputs, midi to sync convertor. Daarmee heb je dan ook haperende midijitter/drift op je clock. Geen remote control, alleen start stop via de dinsync convertor, kleine pielknopjes. En dan er nog vanuit gegaan dat alle electronische componenten niet zijn verlopen of overleden, zodat ie klinkt als een drol. Er zit ernorm veel verschil in onderlinge exemplaren. Je moet een zwarte kast hebben voor miami bass en een bruine kast er omheen voor de rest. Opslagcapciteit van 12 patterns en 4 fills. Max aantal steps voor een pattern 32 steps (a+b). Maar staat leuk op je tafel hoor, met die jaren 70 kleurtjes. Als je de ruimte overhebt dan. Dan maar geen mixer voor je neus. Of een midicontroller. Ik zou hem niets eens mer aansluiten al kreeg ik er een gratis. :D
808 kan 64 steps: 1st Part A/B + 2nd Part A/B. :)
 
De zoveelste 808 thread op SF...
Ik vond deze treffende opmerking over de 808 vs Behringer RD8 MKII op het internet :

"Sweet Jesus. We've been listening to the original for forty years, you don't know it by now?
It's probably closer to the original than two originals are to each other."

Niets meer aan toe te voegen. Gewoon de Behringer kopen en 8080 € aan iets anders geven. Zonnepanelen bijvoorbeeld. :dubbel:
 
Vriend van me heeft ze naast elkaar gehoord. Hij kon mij overtuigen. Verder lekker je eigen idee volgen.
 
Ik vond deze treffende opmerking over de 808 vs Behringer RD8 MKII op het internet :

"Sweet Jesus. We've been listening to the original for forty years, you don't know it by now?
It's probably closer to the original than two originals are to each other."
Wat vind je er dan zo treffend aan ? ' een probability' ,haha..
 
Het is niet omdat er tussen de originelen verschillen zitten, dat de verschillen met een kloon/reissue in dezelfde range als tussen de originelen onderling zitten. Analogie: als alle originele ballen tussen lichtgroen en donkergroen zitten, dan hoort die roodgroene kloonbal toch niet thuis in dat rijtje. Daarom vind ik "tussen de originelen zit ook verschil" op zich geen sterk argument. Dat hebben we tijdens de Minimoog vergelijkdag gemerkt. Met 808 en 808 kloons heb ik te weinig ervaring om daar specifieke uitspraken over te doen. Met zonnepanelen evenmin. Die telemarketeers krijgen me maar niet uitgelegd hoe ik die installatie met mijn inieminie verbruik (400€ per jaar) en het Belgische fiscale systeem rond zonnepanelen ooit terugverdiend ga krijgen voordat ze versleten zijn. En als ik ze vraag of ik dan niet beter een 808 koop, blijft het stil aan de andere kant van de lijn...
 
Tr-808 op reverb …

Heel speciaal
 

Attachments

  • 8CD8CB9E-D28B-4DD7-9524-DB756731341E.png
    8CD8CB9E-D28B-4DD7-9524-DB756731341E.png
    391,4 KB · Bekeken: 141
  • FF51A5A9-19ED-490E-A640-0EFB35DAD14A.png
    FF51A5A9-19ED-490E-A640-0EFB35DAD14A.png
    357,5 KB · Bekeken: 139
Daarmee heb je dan ook haperende midijitter/drift op je clock.

Dit is nu juist het ding wat ik, en zoveel mensen op de dansvloer, zo vet vinden.
De 808 kan namelijk een geluid maken iets VOORDAT de masterclock hoog gaat.
Er kan dus in de toekomst mee gekeken worden!
Dit maakt dat de 808 zo hard grooved. Perfectie is zooo saai.

Andere machines die het ook kunnen zijn de tb303, tr606 en de korg monotribe.
(Ik heb nooit de 909/707/727/505 getest)
 
Andere machines die het ook kunnen zijn de tb303, tr606 en de korg monotribe.
(Ik heb nooit de 909/707/727/505 getest)

De MonoTribe wordt echt nog een cult classic. Een bakje met een zekere "je ne sais quoi".
 
Back
Top