Cross-platform?

Nou zal het misschien niet je eerste insteek zijn maar als je best goed bent in programmeren en het lukt je om een keer een leuke muziek app te ontwikkelen die je dan voor een paar euro aanbiedt die een beetje aanslaat dan kan dan zomaar een leuke inkomstenbron zijn?
Al zou het alleen maar zijn om voor jezelf dan weer iets meer te kunnen besteden aan leuke gear of een hele goede audio pc.
 
@ProgHead : Ik zou in winecfg niet instellingen veranderen voor 1 specifieke applicatie maar in het algemeen. Ik zie dat je onder "Windows version" niets hebt gekozen. Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt maar ik zou Win 10 kiezen.
 

Requirements​


Microsoft Windows Windows 8 or better
Bron: Demo » SynthEdit

Maar ik heb dit al ingesteld:

settings.png


Wat ik nog niet zie is hoe je via dat progje SynthEdit kunt installeren...
 
Bij mijn speurtocht naar een cross-platform oplossing voor audio plugins (en/of apps) heb ik net nog wat met Juce geëxperimenteerd maar daarbij stootte ik voor VST-plugins al snel op gedoe met licenties voor VST SDK's van Steinberg. Dus dat wordt 'm ook niet. Maar Cardinal is ook online beschikbaar, dus als ik met Cardinal alles zou kunnen bouwen wat ik maar zou willen kan ik die patches gewoon hier of elders posten en klaar is Kees. Een goeie test voor de kracht van Cardinal lijkt mij of het eerder door mij met Csound berekende stuiter-effect met een Cardinal-patch is te reproduceren. Ik zal dat zelf ook wel proberen, maar misschien ziet een meer ervaren lezer hier de oplossing direct?
 
Het reproduceren van het eerder met Csound berekende stuiter-effect met behulp van een Cardinal-patch lukt me niet. Eerst dacht ik het met twee Golem modules als differentiators wel te kunnen, maar dat mislukt omdat de uitwijking x bij het stuiter-effect niet eenduidig als functie G van d2x/dt2 = F/m is te schrijven. Bijgevolg kun je geen loop x -> dx/dt -> d2x/dt2 -> G(d2x/dt2) = x patchen. Misschien zou een loop met twee integrators wel kunnen, maar ik heb geen idee hoe je die integrators in Cardinal kunt maken... :?

Niettemin ben ik zeer onder de indruk van de vele mogelijkheden tot experimenteren die Cardinal biedt. Dus die soft modular houden we erin. :)
 
Laatst gewijzigd:
Rack heeft sws geen interne DSP graph. De modules draaien in volgorde waarin je ze toevoegd. Dit is een beperking van de Rack engine zelf.
Je kunt dus ook geen echte loops patchen.

Btw @ Cardinal, je kunt met de webassembly versie nu ook een online text bestand linken om als patch te laden.
Bijvoorbeeld van pastebin: Cardinal
 
Back
Top