MP gebruikers be like.

Ik ken mensen die hier niets meer te koop zetten omdat het niet verkocht geraakt… 850 euro voor een klasieker helemaal top en geen verkoop.
Ging uiteindelijk naar een dealer die m voor pak meer verkocht. En ik was te laat want die verkocht vlot. Zoveel verschillende ervaringen…
Op FB is het haantjesgedrag inderdaad enorm. Maar dan denk ik, ga wat testosteron lozen man. Last vd hormonen. Als mensen ouder worden probleem voorbij.
 
Als het over geld gaat, is de enige correcte manier die vanuit je eigen standpunt natuurlijk.
 
Wow wat een vijandigheid!
Soms is iets niet "waard" wat het lijkt. Soms is een een bubbel. Een Yamaha FS1R verkopen en dan 1200 euro vragen vind ik echt niet normaal om even een voorbeeld uit de losse pols te noemen. Dan zou een bod van 600 nog hoog zijn trouwens naar mijn mening. Toch zijn er gekken die wel 1200 betalen. Bijvoorbeeld.
Ik heb weleens een FS1R voor zoń bedrag weggedaan. Ik had hem voor 300 gekocht toen. Hoe, wel; ik kijk bijv altijd naar de laatste verkochte exemplaren op ebay (en mp) voor een gangbare 2e hands prijs.Dat kan weleens heel erg schommelen, dan doe ik iets minder omdat er geen ebay-fees zijn.En dan raakt ie wel of niet verkocht. Gewoon marktwerking dus.

Mensen die heel erg onderbieden denken slim te zijn, maar ze lopen gewoon goede gear mis. Bij mij wel althans, ik reageer er echt niet meer op na meer dan 30 jaar handelen.
En gek he, je weet al binnen 2 regels of iemand iets echt wil kopen of gewoon zit te hengelen. Bijna al mijn deals waren binnen 2 mails klaar. Je haalt de serieuze mensen er zo tussenuit. De rest is tijdverspilling en ik heb een andere hobby dan dromers te entertainen.
 
Ja dat "dromer" hoor ik ook wel eens, welnee, ik heb gewoon een andere kijk op dingen en ik vind het tof als ik gewoon met iemand in gesprek kan en niet word genegeerd of afgesnauwd.
 
Ja dat "dromer" hoor ik ook wel eens, welnee, ik heb gewoon een andere kijk op dingen en ik vind het tof als ik gewoon met iemand in gesprek kan en niet word genegeerd of afgesnauwd.
Dat kan, maar je hebt het dus zelf in de hand ofje wordt genegeerd of niet. Hoe je bijv de communicatie start is voor mij en hele grote indicator hoe de rest zal verlopen. Ik spreek met een berg ervaring. Ik heb tijden gehad dat de pakjesman 2 maal daags kwam onderhand. En soms heb je een goede uitwisseling. Maar de kern is, wees realistisch, vriendelijk en beleefd en dan kom je een heel eind. Is al een paar keer gezegd btw. Iemand mailen en alleen maar laagste prijs, of een 3e van de prijs als enige communicatie droppen, tja dat mag, maar dan wordt het wel een heel eenzijdig gesprek, als in, met maar 1persoon en dat is niet ik :D

Je moet niet vergeten dat als iemand iets te koop aanbiedt, dat ie puur van een item afwilt. Het is geen sociale kring uitbreidingsuitnodiging ofzo van de verkoper. daar zijn andere instrumenten voor, zoals bijv dit forum :)
 
Ik sluit niks uit. Als n koper nabij woont en dezelfde smaak heeft. Collab kan altijd. Is trouwens nog nooit gelukt. Ben dan ook maar n prutser haha
 
Wow wat een vijandigheid!
Soms is iets niet "waard" wat het lijkt. Soms is een een bubbel. Een Yamaha FS1R verkopen en dan 1200 euro vragen vind ik echt niet normaal om even een voorbeeld uit de losse pols te noemen. Dan zou een bod van 600 nog hoog zijn trouwens naar mijn mening. Toch zijn er gekken die wel 1200 betalen. Bijvoorbeeld.
Wederom ga je alleen uit van jezelf. Dat is een beetje het probleem hier denk ik. De verkoper weet wat het ding waard is en heeft geen zin om in discussie te gaan met iemand die daar anders over denkt. Dus bied dan gewoon niet.
 
Wow wat een vijandigheid!
Soms is iets niet "waard" wat het lijkt. Soms is een een bubbel. Een Yamaha FS1R verkopen en dan 1200 euro vragen vind ik echt niet normaal om even een voorbeeld uit de losse pols te noemen. Dan zou een bod van 600 nog hoog zijn trouwens naar mijn mening. Toch zijn er gekken die wel 1200 betalen. Bijvoorbeeld.

De marktwaarde van een Yamaha FS1R is meer als 1200euro. (maar dit kan snel nog gaan veranderen...)
 
Ik heb het nu even over Marktplaats, niet Synthforum. Het zou tof zijn als de houdbaarheidsdatum van iemand zijn bod langer dan een dag of zelfs een uur zou zijn. Kandidaat 1 haakt af, kandidaat 2 moet hem steevast ook al niet meer hebben. Je wou hem gisteren of daarnet, maar nu dus al niet meer?
 
tja, als ik vandaag afspreek om morgen een monitor te komen halen voor x euro, maar ik zie over een uurtje een set ondergoed voor -50% snap je dat ik morgen niet kom voor die monitor, toch, want geld = op
Nu mag je daarmee lachen maar zulke dingen gebeuren. Nu niet persé met ondergoed kortingen, maar vast wel met 2 kopen 1 gratis wasmiddel deals enz
 
Gerelateerd aan dit onderwerp: kwam een keer iemand via mp langs om een pianomodulente proberen. Was ruim 20 minuten pianostukken aan het spelen en werkte nogal op mijn zenuwen.

“Klinkt erg goed. Ik laat wat weten.”

Nooit meer iets gehoord. Heb nog wel gevraagd of ie hem wilde overnemen na uitvoerig testen, maar geen reactie.

Brrr.
 
“Klinkt erg goed. Ik laat wat weten.”

M'n kat is telepatisch, ik heb je echt geprobeerd te bereiken. Hij zei dat je er niet voor open stond.

(rete-irritant dat soort gasten die niets meer laten horen)
 
O, ik laat wat weten betekent toch altijd ’ik ga passen maar durf het niet te zeggen’
ga ik altijd vanuit, ik wacht er niet op.
 
Misschien wel. Het ging me meer over het lange uitproberen, gevolgd door geen reactie. Vermoedde zelf dat ie hem gewoon nieuw heeft gekocht, maar eerst even wilde uitproberen.
 
Iemand mailen en alleen maar laagste prijs, of een 3e van de prijs als enige communicatie droppen, tja dat mag, maar dan wordt het wel een heel eenzijdig gesprek, als in, met maar 1persoon en dat is niet ik :D
Nee dat is ook zo, maar dat doe ik ook nooit. Ik geef er altijd netjes uitleg bij en dan nog krijg je gewoon geen antwoord.
Nee is ook een antwoord he ;-)
 
Back
Top