"Je moet iets met social media!" // Social media-expert Allan Drent

"Je moet iets met social media!" // Social media-expert Allan Drent

Voor de mensen die echt wat moeten op social media
Het is allemaal al gedaan, 30 min knippen en plakken en je kan je nieuwe hit posten voor je besties.
Daarom is SM niet meer interessant wanneer je hetzelfde blijft doen als al die anderen.

Nexus heeft ook zo'n mooie, 5min EDM track
 
Social media is maar een tool.. een manier om mensen bij je werk te betrekken.. iets op te bouwen.. Je kan ook remixen maken van bekende tracks, tutorials gaan maken, synth reviews..... een podcast serie. Je vestigt gewoon de aandacht op jou als artiest en je werk...

Een voorbeeldje is bv de Zuid Koreaanse boy-band: BTS. Die gebruiken soclal media superslim en fans kopen dan ook ALLES wat die gasten uitbrengen. Ze betrekken hun doelgroep bij alles, hun vrije tijd, persmomentjes, dansroutines etc. Onwijs veel werk maar superslim opgezet allemaal..
 
Last edited by a moderator:
Ik ben en blijf van mening dat de waardering en eventueel inkomsten die je hoopt te verdienen voort 'moeten' komen uit de muziek zelf, de hele entertainment die je er omheen verzint is niks anders dan verkooptechniek om je omzet te vergroten.

Wil je waardering voor je muziek, maak dan steengoede of originele muziek, Wil je dat de kassa gaat rinkelen of 'geil' je op bekendheid, trek dan de sociale media trukendoos open en weet ik t wat meer en je wordt vast bekend, maar niet van je steengoede of originele muziek, maar meer van je constante aanwezigheid op alle kanalen die je maar bedenken kan.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien is er niet zo'n groot verschil tussen social media en de traditionele media voor het internettijdperk. Wat altijd al het geval was en waarschijnlijk nog steeds, het beste is dat anderen over je schrijven. :eureka:
 
het beste is dat anderen over je schrijven. :eureka:

Ja hoeveel bands hebben geen gimmmick die ze in de kijker speelt? Charmante stoeipoes als zangeres (Blondie), mannelijke zanger met dreads en make-up (Culture Club), altijd ruziende broers (Oasis), Androdgyne look van de zanger (Suede), robot maskers (Daft-Punk), weer een ander masker (Boris Brechja). Zanger die een leuk moonwalk-dansje kan (Michael Jackson). Die artiesten vallen op, journalisten schrijven daar over...
 
Ja hoeveel bands hebben geen gimmmick die ze in de kijker speelt?
Zeker waar.
Social media is maar een tool.. een manier om mensen bij je werk te betrekken.. Je vestigt gewoon de aandacht op jou als artiest en je werk...
Jou als artiest. Of via een andere kustenmaker of BN`er. Waar hij een liedje voor schreef.
Johan Derksen-fanclub gemaakt door Arie van Spronsen.
Fanatieke muziek vriend de nog niet zo lang met muziek begonnen is.
`Likt zich op die manier omhoog` Hij is zelfs ooit een keer naar zijn huis geweest.
Ik zou het zelf niet kunnen.
niet dat ik me zo hoog verheven voel.
Helemaal niet.
Maar dat gekwijl . . .
 
Ik ben net een tijdje aan het chatten me iemand via FB. Iemand reageerde spontaan op een video die ik postte met de sax en vroeg of ik ook saxofoonles gaf.. Ik heb haar gezegd dat ik zelf niet eens weet of het goed is wat ik doe.. :D maar heb haar wel tips gegeven hoe ik geleerd heb wat ik nu kan. :)

Ze vertelde me dat ze ook op TikTok zit en speelt verschillende instrumenten en dit vond ik toch wel interessant.. via TikTok kun je dan simpel een duet doen met iemand ergens in de wereld.. je vult dan een bestaande opname aan en de schermen worden gesplitst.. super gaaf en helemaal during die saaie lockdown periode..

Maar ieder z'n social media.. ik vind dit soort gebruik ook meer mijn ding. Facebook of andere social media als uithangbord voor de artiest die je probeert te zijn gebruiken is zo.. ik weet nie... anti-social..??
 
En iets met koekjes die soms prima smaken.. - @MacGyverGear zie screenshot :)
 

Attachments

  • Screenshot 2022-03-21 at 12.50.42.png
    Screenshot 2022-03-21 at 12.50.42.png
    259,6 KB · Bekeken: 117
En iets met koekjes die soms prima smaken.. - @MacGyverGear zie screenshot :)
Ey!! dat ben ik!! hahaha :okdan: Ik kan aan mijn shirt ook zien welke opname het was.. :D
Maar idd.. sommige dingen komen in een soort voorgestelde speellijst terecht en worden vaker bekeken.. anderen verdwijnen in het grote geheel en komen niet verder dan 'n paar eigen plays..

Ik heb 'n tijdje terug 'n keer wat korte kattenfilmpjes op TikTok gezet en dat ging wel als 'n malle.. binnen 'n paar dagen 500 plays dacht ik.. maar ik merkte dat ik met helemaal niks anders meer bezig was.. en dan ga je ook weer reageren op reacties.. elk moment kijken, en andere uploads checken.. dan ben je hooked zeg maar.. :D
Ik heb het er later afgegooid.. YT is wat dat betreft wel rustiger.. maar voor muziek maken en samen jammen lijkt dat TikTok 'duets' me weleens leuk om een poging mee te wagen.. (als ik er wat meer tijd voor heb..)
 
Ik heb 'n tijdje terug 'n keer wat korte kattenfilmpjes op TikTok gezet en dat ging wel als 'n malle.. binnen 'n paar dagen 500 plays dacht ik.. maar ik merkte dat ik met helemaal niks anders meer bezig was.. en dan ga je ook weer reageren op reacties.. elk moment kijken, en andere uploads checken.. dan ben je hooked zeg maar.. :D
Ik heb het er later afgegooid.. YT is wat dat betreft wel rustiger.. maar voor muziek maken en samen jammen lijkt dat TikTok 'duets' me weleens leuk om een poging mee te wagen.. (als ik er wat meer tijd voor heb..)
Haha, ja je kan beter een kattenpension beginnen of zo dan dat je muzikant wordt, dat tikt veel sneller aan in ieder geval.
Misschien kan je proberen de katten te laten dansen terwijl je een track afspeelt, vinden mensen prachtig en ga je helemaal hard met clicks, wellicht dat je op die manier je muziek toch nog aan de man brengt. :D
 
Back
Top