Oplichter op Marktplaats.nl

Ik heb letterlijk honderden dingen gekocht en verkocht via MP

Gaat prima als je weet wat je doet en een basis niveau intuïtie bezit...

Ik ook ... Al een kleine 20 jaar actief en in de letterlijk honderden transacties sindsdien welgeteld 1x opgelicht voor €150 (wat ik had kunnen voorkomen door beter op te letten).
 
ze zijn er al sinds 2022 op aan t bieden en die 13 jaar lange gebruiker heeft zero reviews. Wat doet vermoeden dat 't al n paar jaar gehacked is.
Hoog bieden (66666666 of zo) doe ik ook als ik weet dat t een scammer is, dat zien de andere kijkers en hopelijk denken ze dan na
 
Toch wel een beeetje vreend; zo'n lange tijd een advertentie actief houden kost je elke maand (of is het 3 maanden ? Zelf nooit voor betaald en zal ook nooit zo gek zijn om dat te doen) knaken..... en voor wat??? In dit geval?
 
Goed om te weten dat Marktplaats niet meewerkt aan vergroting van de betrouwbaarheid van hun advertenties.

Er staat een Mellotron Micro te koop. De kans dat de verkoper het instrument verkoopt is groter als hij de naam Meletron corrigeert in Mellotron, dus 'Mellotron Micro zo goed als nieuw', maar dit is van ondergechikt belang.
Punt 4 en 5 in de advertentie kloppen niet. "4. Veelzijdige Effecten: Ingebouwde effecten zoals reverb en delay geven je de mogelijkheid om je geluiden verder te vormgeven." De Mellotron heeft geen effecten, de Manikin Memotron wel. De Manikin Memotron is uiteraard een ander instrument van een ander merk.
"5. Uitbreidbaar Geluidsbank: Met 100 vooraf geladen geluiden en de mogelijkheid om extra geluiden toe te voegen, biedt de Meletron Micro veel flexibiliteit." De Micro is niet uitbreidbaar, omdat er geen externe opslag mogelijk is, bij de andere modellen wel. Die hebben een kaartsleuf. Zie Digital Comparison | Mellotron Factory

Marktplaats vindt de advertentie oké, omdat de verkoper geen regels overtreedt en dat is juist. Foute informatie staat niet in hun lijst van overtredingen. Ze doen daarom niks met een melding over foutieve advertentieteksten. Ik kan niet beoordelen of er opzet in het spel is, maar zo worden misleidende advertenties niet gecorrigeerd. Hun robot dreigt zelfs meldingen als deze niet meer in behandeling te nemen als ze die te vaak krijgen. Ook ik zou Markplaats bijna een kansloze club noemen, ware het niet dat ze me wel hebben gewaarschuwd voor een oplichter die adverteerde met een Bass Station 2.
 
Ik heb zojuist ook weer het antwoord van MP gekregen dat er niets verdachts aan een door mij gemelde advertentie is. Maar *alle* voorgaande meldingen van mij, die ze ook op deze manier afwimpelden, bleken een dag of minder daarna tóch frauduleus, getuige de verwijdering vd ad, en beeïndiging vh account, aldus de emails die ze dan sturen
(Uiteraard zònder excuus,rectificatie of iets dergelijks).

Dus, wat mij betreft; noem MP gerust een kansloze club.

Mijn laatste melding ging trouwens hierover :

Sakata DPM-48
€ 380,00
 
die biedingen op deze poly 61 :)
wat is hier gaande?

Schandalig hoge prijs voor zo`n kapot oud ding. Dat heb ik indertijd nog niet eens voor een Poly800 betaald. En die is nog beter.
En die deed ik zonder spijt weg.
 
400 is een prima prijs voor een p61 (die overigens een heeeeeellll stuk interessanter is dan een p800...) met genoemde aandachtspunten. Als je weet hoe en wat geen uitdagende zaken. Maar als je dat niet zelf kunt, dan is het een ander verhaal.
 
5 mei ‘23 komt na 12 mei ‘24. Eh?
Automstisch bieden dat eerder is ingesteld? Dus een bod van 400 plaatsen met automatisch doorbieden tot 425 als je wordt overboden. Weet niet zeker of dat op MP kan (daar gebruik ik de biedfunctie nooit maar zoek ik direct contact met de verkoper), op eBay in elk geval wel.
 
Ik heb zojuist ook weer het antwoord van MP gekregen dat er niets verdachts aan een door mij gemelde advertentie is. Maar *alle* voorgaande meldingen van mij, die ze ook op deze manier afwimpelden, bleken een dag of minder daarna tóch frauduleus, getuige de verwijdering vd ad, en beeïndiging vh account, aldus de emails die ze dan sturen
(Uiteraard zònder excuus,rectificatie of iets dergelijks).

Dus, wat mij betreft; noem MP gerust een kansloze club.

Mijn laatste melding ging trouwens hierover :

Sakata DPM-48
€ 380,00
Prijs van deze machine is toch best o.k ?
Op Reverb staan ze voor iets duurder, maar zonder mankementjes.
Of zie ik iets over het hoofd?
 
Ja, het is een uithoek van NL die vaker wordt "misbruikt" door oplichters. Nu woon ik dicht in de buurt. Mijn aanbod om voor de vraagprijs te komen ophalen wordt wel gelezen, maar niet beantwoord. Typisch.
 
Back
Top