Oplichter op Marktplaats.nl

Interessant gesprekje met de aanbieder van deze SH-01a:


Hij ging wel heel erg snel akkoord met mijn laag ingezette €200, was kortaf in zijn antwoorden ("goed voor 200 mag je het hebben"), en zijn locatie was uiteraard ergens waar geen mens het komt ophalen. Vraag ik hem om een foto te maken van een specifieke patch, krijg ik dit geweldige Photoshop-broddelwerkje toegestuurd:

mp-yams-893467dd386845e7b084ad7d08dbb1f5-photo_2024-07-24_19-39-41.jpg


Los nog van het display waar het me om te doen was, check vooral ook de LED onderaan, die hier op 6 had moeten staan. :dubbel:

Leuk om hem even aan het werk te hebben gezet, hopelijk heeft het hem moeite gekost, maar deze ga ik melden bij MP.
 
Misschien een idee voor iemand hier om als pseudo oplichter een tijdje undercover te gaan op mp en dan kijken of je de perfecte fake kunt repliceren waar zelfs doorgewinterde SF leden op reageren ?
Zou ik dan zelf wellicht ook in trappen.
Misschien kunnen we met de casussen uit deze draad alvast een AI model voeden?
 
Hier de volgende Roland..aangeboden voor €155. Aangeboden in Vlaardingen.
Toen ik vroeg of ie er nog was,, "ja hoor, als nieuw" . Maar toen ik vertelde dat ik in Vlaardingen woonde en hem direct kwam ophalen,, ging dat niet, want ze zijn verhuisd naar Drachten in Friesland.. gelijk aangegeven.
Helaas al 159 keer bekeken en 17 x als favoriet neergezet. Er zullen wat mensen geld overgemaakt hebben.
1000020551.jpg
 
Denken jullie dat dit soort fraude in vakantietijd vaker plaatsvindt, omdat mensen thuis zitten en nu extra geld nodig hebben voor een vliegticket plus all in resort ?
Is mijn subjectieve indruk over de afgelopen dagen.
Of zitten deze fraudeurs zich het hele jaar al thuis te vervelen?
 
Sinds de oorlog in de Ukraine stuit ik op extreem veel Russische oplichters op Kleinanzeigen, maar ook op MP. Waarschijnlijk voelt men zich door die ellende nog meer onschendbaar en wordt 'het Westen' gezien als je vijand die je financieel mag strippen. Ik claim bij deze: de Rus is de nieuwe Nigeriaan.
 
Yamaha TG33
€ 180,00

"Super. Ik wil graag betaald worden via paypal of mijn bankrekening".
Ik schreef, ik kom er wel om, is niet ver.
Gaf mij een adres. Blijkt van een fysiotherapeute. Die van niets weet (*telefonisch nagevraagd).

Gemeld en uitgelegd bij MP.
Reactie: we doen er niets mee. Niets verdachts aangetroffen.

Kansloze club.
 
Ja, zonder nog een reactie in de trant van "excuus, u had toch gelijk" ..
 
Yamaha TG33
€ 180,00

"Super. Ik wil graag betaald worden via paypal of mijn bankrekening".
Ik schreef, ik kom er wel om, is niet ver.
Gaf mij een adres. Blijkt van een fysiotherapeute. Die van niets weet (*telefonisch nagevraagd).

Gemeld en uitgelegd bij MP.
Reactie: we doen er niets mee. Niets verdachts aangetroffen.

Kansloze club.
Stond er eerder deze week ook al op en was toen ook snel verdwenen.
 
Ik kreeg net nog een paypal adres van deze treurwilg. Would you believe it.
 
Back
Top