Bax service

mogelijk is die van

zvezda42 nog te koop. Zijn modor DR2 prijs was onklopbaar en zijn gear is héél netjes!​

(er is geen zoekertje te vinden maar ik weet dat hij alles wegdeed qua drumdozen)
 
Dat zou ook nog interessant kunnen zijn als dat @zvezda42 is. Misschien sowieso contact mee opnemen, aangezien deze unit sowieso terug gaan. Een van de steps van de sequencer van voice 4 reageert niet goed. LEDje doet het niet en het lijkt ook invloed te hebben (soms) op andere stappen. Geen idee wat daar aan de hand is, maar die unit is dus niet goed helaas.
 
Pas op frustratie-alarm!

Ik denk altijd: we komen er wel uit, maar na een maand vruchteloos heen en weer met Bax heb ik het wel gehad. Simpele bestelling, wat racks en accessoires zodat ik het studiootje kan fatsoeneren. Leuke korting, alles direct beschikbaar. Dus kwam er helemaal niks, op zo'n robotmail na dat het later zou worden omdat 1 ding niet op voorraad was. Na 2 weken alsnog bezorgd, was het de helft van mijn bestelling. Terwijl vrolijk een complete pakbon en factuur wordt gemaild en DHL doodleuk mailt dat mijn bestelling is bezorgd.

Mail gestuurd en via die verschrikkelijke chatbot van Bax uiteindelijk een medewerker te pakken die na lang puzzelen doodleuk zegt: 'DHL heeft je pakket beschadigd en retour gestuurd. Dat wachten we af en daarna sturen we je spullen op.' Niet geaccepteerd natuurlijk, ik heb niets te maken met beschadigde spullen, dat is tussen Bax en DHL, ik heb een contract met Bax en die levert niet.

Na veel gedoe wordt een nieuwe bon gemaakt voor de ontbrekende spullen, na vijf dagen nog niks gehad. Weer chatten (want bellen duurt helemaal een eeuwigheid): wordt geregeld. Volgende dag weer zo'n automatisch mailtje. 4 dingen leverbaar 1tje (een simpele racklade) in week 10 van 2025 (!). En dan verwachten dat ik dus een half jaar op mijn hele bestelling zal wachten. Dus weer mailen en chatten; stuur me wat er is en - om de boel aan de gang te houden - die racklade vervangen door een duurdere variant (zonder korting natuurlijk, want die kon niet meer).

En raad eens wat ik vanochtend kreeg: 1 ding nog niet leverbaar en we gaan je bestelling pas over een week of 3 versturen. En nu al de hele ochtend 'geen medewerker beschikbaar', met daarnaast die banner '445 medewerkers staan voor je klaar'.

Bax is wss de boel aan het oprekken omdat ze dat retour van DHL nog niet hebben gehad (volgens de info bij de oorspronkelijke DHL-bestelling). Laat wmb zien waar hun prioriteiten liggen.
 
Dat zou ook nog interessant kunnen zijn als dat @zvezda42 is. Misschien sowieso contact mee opnemen, aangezien deze unit sowieso terug gaan. Een van de steps van de sequencer van voice 4 reageert niet goed. LEDje doet het niet en het lijkt ook invloed te hebben (soms) op andere stappen. Geen idee wat daar aan de hand is, maar die unit is dus niet goed helaas.
Ik wacht nog op mijn geld van deze.. was 31 juli in ontvangst genomen door Bax en gister daar pas bevestiging van gehad na een hoop gebel en gefacebook… ze hebben het er maar druk mee blijkbaar.
 
Naast een bijzonder matig personeelsbeleid, ontstaat er het gevoel dat er financieel wat druk aan het ontstaan is daar, moest 2 maand wachten op geld van een retour beschadig artikel.
 
Ik heb met de winkel wel prima ervaringen tot nu toe, maar al een aantal keren gedoe gehad met een online bestelling.

Afgelopen zaterdag reserveerde ik online de enige Opsix die nog voorradig was in Goes. Ik hoopte die zondag op te kunnen halen, maar maandag nog geen mail gehad dat hij klaar zou liggen.
Gemaild....geen reactie, dus dan dinsdag maar met een medewerker gesproken.
Die kon mij vertellen dat hij zaterdag al voor mij klaar lag in Goes en excuses.
Oké, kan gebeuren, maar voordat ik voor niks naar Goes rijdt weet ik graag zeker dat het niet voor niets is.
Nou, hij zou het navragen bij de winkel en die zouden me mailen.

De rest van de dag, geen mail.
Nog maar een keer contact zoeken. Gelukkig tref ik dezelfde medewerker en die zou het nog even nakijken.
Nou, er was iets raars met mijn bestelling. Hij was onvindbaar en niet beschikbaar in Goes.
Als ik niet had doorgevraagd was ik dus na zijn bevestiging voor niks naar Goes gereden.
Goes is een eindje rijden en dat vind ik op zichzelf niet zo erg, maar niet voor niets.

Ik heb meteen maar gemeld dat de reservering geannuleerd kan worden, maar tot op heden is de bestelstatus niet veranderd.
Nu is dat verder mijn probleem niet meer. Ik kom hem gewoon niet ophalen.
Communicatie is wel een ding blijkbaar.
 
Mijn MPC X SE komt bij Musikstore vandaan.
En kortgeleden een setje speakers via Amazon voor
een heel scherpe prijs, scheelde €45 met BAX.

Zeker bij vier bestellingen A-stock kreeg ik B-stock in mijn mik geduwd.
Daar heb ik natuurlijk niet voor betaald.
Moet dan gemeld worden, moet weer retour en dan weer wachten op een nieuw product.
Mag hopen dat die mongool in het magazijn inmiddels ontslagen is.
 
Laatst gewijzigd:
Kopen jullie dan niet meer bij Bax maar bij Thomann of Musikstore? Of zijn er nog andere goede alternatieven?
Tja… volgende keer als ik iets met een paar 100 euro korting kan kopen val ik er waars wel weer voor. Maar voor dezelfde prijs kijk ik eerst bij tonecontrol, daarna waars over de grens.
 
Bij mij is altijd goed gegaan bij Bax, altijd a-stock. Thomann is een keer iets fout gegaan,. waren ze vergeten in de doos te doen. Jaspers 170-4-150. Bestelde ook paar opties en kreeg alleen de opties geleverd. Volgende dag keken het na in magazijn en stond er een te veel, is meteen na gezonden. Nieuw spul is ook soms interessant geprijsd bij Turnlab, ook als je via reverb kijkt. Op Reverb zijn de turlab prijzen soms lagen dan op de Turnlab site. Tonecontrol is ook goed.

 
Laatst gewijzigd:
Thomann online.
Tone Control bestel ik online, maar haal ik meestal af.
Music Store af en toe ook weleens en MIDI Amsterdam, meestal ook de winkel.

Kreeg nu net de bevestiging van Bax dat mijn bestelling klaarstaat en na betaling wordt verzonden.
Ik ga er maar niet meer op in.

Toevoeging: Ik zie dat er zelfs een tweede factuur is aangemaakt met de datum van vandaag waarin ik de betreffende module besteld zou hebben.
Dit maakt me inmiddels wel redelijk pissig!
 
Laatst gewijzigd:
Ik koop veel bij Thomann. Die hebben vaker voorraad en geen baxweken
 
Van de moer(Antwerpen).
2 items al eens besteld, zonder problemen geleverd.
Bellen zelfs als het product is binnengekomen.
 
Kopen jullie dan niet meer bij Bax maar bij Thomann of Musikstore? Of zijn er nog andere goede alternatieven?
Ik kijk altijd bij Bax, Studio de Dijk, Thomann, Musicstore, Volt, Soundofyou en Gear4Music. Degene met beste prijs/voorraad/levertijd krijgt de order.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Vrijwel altijd Thomann. Soms Musicstore, en klein spul heel soms via Amazon (de Spaanse en Italiaanse hebben vaak wat de rest niet meer heeft).
 
....
Zeker bij vier bestellingen A-stock kreeg ik B-stock in mijn mik geduwd.
Daar heb ik natuurlijk niet voor betaald.
Moet dan gemeld worden, moet weer retour en dan weer wachten op een nieuw product.
Mag hopen dat die mongool in het magazijn inmiddels ontslagen is.
Ja, heb ik vorig jaar ook herhaaldelijk ook zo ervaren.
Daarom haal ik alle bestellingen bij bax in de winkel op en inspecteer en betaal ter plaatse.

Ging laatst weer wel prima met een Korg module, gewoon maagdelijk en voor een prijs die nergens beter te vinden was.

Thomann vind ik ook goed, eigenlijk wel beter qua service, maar je moet het hier niet met UPS laten afleveren (standaard), maar expliciet voor DHL kiezen;
 
Ja, heb ik vorig jaar ook herhaaldelijk ook zo ervaren.
Daarom haal ik alle bestellingen bij bax in de winkel op en inspecteer en betaal ter plaatse.

Ging laatst weer wel prima met een Korg module, gewoon maagdelijk en voor een prijs die nergens beter te vinden was.

Thomann vind ik ook goed, eigenlijk wel beter qua service, maar je moet het hier niet met UPS laten afleveren (standaard), maar expliciet voor DHL kiezen;
Wisselende ervaringen met UPS. Via Thomann vind ik dat helemaal ruk en kies ik altijd voor DHL, via Music Store waar je die keuze niet hebt gaat dat juist wel helemaal prima en heel snel. Geen idee waar dat door komt.

Bax bestel ik geen gear meer, die gebruik ik hooguit alleen nog voor dingen waar geen stekker aan zit. Het meeste bestel ik bij Thomann, Music Store of SchneidersLaden. Nog nooit teleurgesteld geweest in onze oosterburen.
 
Pas op frustratie-alarm!

Ik denk altijd: we komen er wel uit, maar na een maand vruchteloos heen en weer met Bax heb ik het wel gehad. Simpele bestelling, wat racks en accessoires zodat ik het studiootje kan fatsoeneren. Leuke korting, alles direct beschikbaar. Dus kwam er helemaal niks, op zo'n robotmail na dat het later zou worden omdat 1 ding niet op voorraad was. Na 2 weken alsnog bezorgd, was het de helft van mijn bestelling. Terwijl vrolijk een complete pakbon en factuur wordt gemaild en DHL doodleuk mailt dat mijn bestelling is bezorgd.

Mail gestuurd en via die verschrikkelijke chatbot van Bax uiteindelijk een medewerker te pakken die na lang puzzelen doodleuk zegt: 'DHL heeft je pakket beschadigd en retour gestuurd. Dat wachten we af en daarna sturen we je spullen op.' Niet geaccepteerd natuurlijk, ik heb niets te maken met beschadigde spullen, dat is tussen Bax en DHL, ik heb een contract met Bax en die levert niet.

Na veel gedoe wordt een nieuwe bon gemaakt voor de ontbrekende spullen, na vijf dagen nog niks gehad. Weer chatten (want bellen duurt helemaal een eeuwigheid): wordt geregeld. Volgende dag weer zo'n automatisch mailtje. 4 dingen leverbaar 1tje (een simpele racklade) in week 10 van 2025 (!). En dan verwachten dat ik dus een half jaar op mijn hele bestelling zal wachten. Dus weer mailen en chatten; stuur me wat er is en - om de boel aan de gang te houden - die racklade vervangen door een duurdere variant (zonder korting natuurlijk, want die kon niet meer).

En raad eens wat ik vanochtend kreeg: 1 ding nog niet leverbaar en we gaan je bestelling pas over een week of 3 versturen. En nu al de hele ochtend 'geen medewerker beschikbaar', met daarnaast die banner '445 medewerkers staan voor je klaar'.

Bax is wss de boel aan het oprekken omdat ze dat retour van DHL nog niet hebben gehad (volgens de info bij de oorspronkelijke DHL-bestelling). Laat wmb zien waar hun prioriteiten liggen.

Bestelling is gister alsnog grotendeels gekomen en wat haal ik er als eerste uit?


Baxx.jpg


Karma is a bitch...

Om eerlijk te zijn lag het probleem niet bij de klantenservice, die was behulpzaam, als je ze tenminste kon bereiken. Maar die zitten wmb met een debiele logistieke organisatie waarbij telkens als iets mis gaat (zoals een beschadigd item dat al dan niet door DHL wordt teruggestuurd) er steeds een nieuwe bon wordt gemaakt (ik heb nu in totaal 3 nrs voor dezelfde bestelling en #4 moet nog komen), waardoor alles weer van voor af aan begint, incl de hele bestelling ophouden als 1 item nog niet beschikbaar is, waarna je telkens opnieuw om een nabestelling moet vragen.

Was echt geen bijzondere bestelling, maar toch bijna 5 weken geduurd. Helemaal eens dat het gaat om kwaliteit-prijs-beschikbaarheid en wat dat laatste betreft is Bax imho nu echt wel door de mand gevallen

Nu afwachten of mn laatste item nog komt....
 
Back
Top