Gaat Behringer hier over de schreef en geeft daar iemand iets om?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ishi : In stukjes kom je uit op 7, 8, 4, 6, maar in het geheel is de uitspraak dan niet simpelweg nr. 5?

Ja, scherp. Daar valt zeker wat voor te zeggen. Maar overheidsvoorlichters zullen het indertijd niet zo bedoeld hebben. Ze deden er feitelijk een appèl mee op de samenleving dit te beschouwen als een norm en/of waarde. In die zin dus geen persoonlijke opvatting maar een maatschappelijke.
 
Wie bepaald wat ethisch is? Wie bepaald wat goed is of wat slechts is?
Er bestaat geen goed of slecht. Slechts meningen/interpretaties/perspectieven/"vul maar in".

Ja, ben ik met je eens.
Ethiek, normen en waarden hebben alleen betekenis binnen een context.
Wat dat betreft is alles relatief.
En zo kunnen we met een gerust hart ook een Behringer kopen.
Zo lul ik me er altijd weer uit om m'n geweten te sussen. :D
Maar ff zonder gein; principes zijn leuk maar waar houdt het op?
Als je portemonnee toereikend is dan is het makkelijk om principes er op na te houden, maar met een lege maag zijn de keuzes een stuk beperkter.
 
Als je portemonnee toereikend is dan is het makkelijk om principes er op na te houden


Weer diezelfde uitgekauwde sounds.

Inderdaad, als je weinig geld hebt, dan is het niet zo gemakkelijk. Moet je dan maar helemaal niks kopen? Hier bij ons zullen redelijk veel mensen genoeg financiële middelen hebben om iets anders aan te schaffen als ze principieel geen Behringer willen, maar elders in de wereld ligt dat anders. Om de opmerking van Der_Mantie erbij te nemen, ondanks dat de sound van die dingen nu oud is, ik hoop van ganser harte dat er jongens en meisjes zijn van 14, 15 jaar ergens in een uithoek van Verwegistan en net genoeg kunnen sparen om een paar van die Behringer-bakjes te kopen. Iets anders ligt hoogstwaarschijnlijk buiten hun bereik. En daar te gekke dingen mee doen. Die jongens en meisjes zouden ons nog kunnen verrassen. :okdan:
 
Product, goede prijs, wil je het: kopen.
Dat iemand er als eerste aan heeft gedacht boeit nul. "Finder's, keepers"? Nope. :kroon:
 
Gaat aan die uitgekauwde sound niets veranderen :D maar ze pielen maar lekker een end weg :okdan:
 
Gaat aan die uitgekauwde sound niets veranderen :D maar ze pielen maar lekker een end weg :okdan:

Het gaat toch om het pielen?
Een viool is al honderden jaren oud en een fluit nog ouder maar het is wat je ermee doet uiteindelijk.
Ik heb nog geen TD-3 gekocht maar als ik 'm koop ben ik benieuwd wat dat ding doet met wat delay of bijv een shimmer in een ambiënt setting op 70 bpm of zoiets ipv altijd maar weer acid zoals zovelen al doen.
 
Dat heb ik ook al vele malen gehoord. Maar het is mijn persoonlijke mening, doet er dus niet echt toe natuurlijk. Kan mij prima indenken dat mensen er helemaal maf van zijn, kijk naar de grote populariteit van deze Roland synths.
 
Het gaat toch om het pielen?
Een viool is al honderden jaren oud en een fluit nog ouder maar het is wat je ermee doet uiteindelijk.
Ik heb nog geen TD-3 gekocht maar als ik 'm koop ben ik benieuwd wat dat ding doet met wat delay of bijv een shimmer in een ambiënt setting op 70 bpm of zoiets ipv altijd maar weer acid zoals zovelen al doen.

Haha nou ik kan me tijd nog wel herinneren dat RB-338 de enige fatsoenlijke synthesizer was die ik had en ik heb er echt wel dingen uit gehaald die je niet meteen zou herkennen! Bijvoorbeeld het ding op 1000BPM instellen en dan een slide instellen die een soort curve heeft van een kick. Dat werkte dus gewoon! Van die didgeridoo achtige dingen door een pijp-achtige reverb te gebruiken in SoundForge. Oh de tijd die ik toen had om dit soort dingen te doen.
 
Ja, ben ik met je eens.
Ethiek, normen en waarden hebben alleen betekenis binnen een context.
Wat dat betreft is alles relatief.
En zo kunnen we met een gerust hart ook een Behringer kopen.
Zo lul ik me er altijd weer uit om m'n geweten te sussen. :D
Maar ff zonder gein; principes zijn leuk maar waar houdt het op?
Als je portemonnee toereikend is dan is het makkelijk om principes er op na te houden, maar met een lege maag zijn de keuzes een stuk beperkter.

Ik heb er geen enkel probleem mee om een Behringer product te kopen, ook niet als het gecloned is, maar een vieze smaak krijg ik wel waar zo goed als 1:1 clones worden gemaakt van apparaten die nog in productie zijn. Al helemaal als er dan ook nog vieze spelletjes worden gespeeld. Los van dat Robin het handiger had kunnen aanpakken, de meest vieze smaak krijg ik in deze kwestie toch bij Behringer.
Ik zal dus ook geen Devilfish 303 clone kopen, maar goed, dat was ik toch al niet van plan lol.

Een MS101 kopen heb ik geen probleem mee, die wordt niet meer gemaakt, en Roland laat een kans liggen, Een Pro 1 kopen, ding wordt niet meer gemaakt, Sequential laat een kans liggen, Een K2, ik weet niet wat mijn opties zijn om er een nieuw te kopen eigenlijk, behalve een Korg MS20 mini, maar ik geloof dat die weer ruist en niet voldoet volgens velen. Volgens mij kwam Korg overigens laatst met een MS20 uit aan een nogal hoge prijs, dat zou op zich niet erg zijn, maar dan wil ik ook wel een through hole bak, anders voel ik me bekocht. Daarnaast was het al te laat, de K2 stond hier al.

Een Boog, tjsa, die heb ik gekocht nadat Moog gestopt is met zijn reissue van de Minimoog.
De Cat, wordt niet meer gemaakt, de fabrikant bestaat ook niet meer. Geen probleem dus om een Berhinger Cat te kopen.

Dus, op jouw opmerking waar principes ophouden, dat moet ieder voor zich bepalen, maar daar waar vieze spelletjes worden gespeeld blijf ik toch liever weg en dat was hier toch zeker wel een beetje het geval.

Verder maakt het allemaal ook weinig uit, ik denk niet dat er iemand wakker van zal liggen dat ik geen Berhinger Devilfish 303 clone koop, de illusie dat mijn keuzes ook maar iets uitmaken, die heb ik niet, maar ik handel wel graag naar wat voor mij goed voelt, en dat, is een principe.
 
Eigenlijk komt het er dus op neer dat je principes ophouden op het moment dat het je wel goed uitkomt :D
 
ik hoop van ganser harte dat er jongens en meisjes zijn van 14, 15 jaar ergens in een uithoek van Verwegistan en net genoeg kunnen sparen om een paar van die Behringer-bakjes te kopen. Iets anders ligt hoogstwaarschijnlijk buiten hun bereik.
Wel ja, Behringer en ontwikkelingshulp... Voor hun zuurverdiende geld mogen ze onze gadgets afnemen. Hopelijk verzinnen ze zelf iets. Of beter nog, gaan ze lekker door met hun eigen instrumenten.
 
Of beter nog, gaan ze lekker door met hun eigen instrumenten.

Dat kan, maar ik denk dat de belangstelling voor het maken van elektronische muziek globaal is. De bakjes van Behringer zijn voor alle minder draagkrachtige aardbewoners die iets met elektronische muziek willen doen interessant.
 
Als filosoof kan ik op dat vlak geen waarheid, wel wat duidelijkheid verschaffen.

"ethiek": wordt bestudeerd in de meta-ethiek
"goed en slecht": worden bestudeerd in de ethiek
"bestaan": wordt bestudeerd in de metafysica
"meningen": voer voor sociologen

m.a.w ,het is nog allemaal onduidelijk
 
Ik vind sinds kort alles wat Behringer doet echt helemaal geweldig, want anders:
  • ben ik een azijnpisser
  • snap ik niet dat het ‘nu eenmaal zo werkt’ en 'allemaal niets uitmaakt'
  • moet ik mijn standpunt onderbouwen met argumenten die al eerder gebruikt zijn om eenzelfde standpunt te onderbouwen
  • ben ik cynisch en wil ik niet dat kinderen in ontwikkelingslanden ook elektronische muziek gaan maken
  • wordt dit draadje ook gesloten
  • ben ik ongeloofwaardig, tenzij ik ook geen vlees eet, kleren draag enz.
  • heb ik principes en verdien ik dus te veel
  • verdien ik te veel en heb ik dus makkelijk praten
Dus ik kan niet wachten!

:okdan:
 
Laatst gewijzigd:
ik sluit me daarbij aan en wil nog toevoegen:

- wordt mijn post verwijderd
- bash ik Uli alleen maar omdat ik dure synths heb en anders moet realiseren dat behringer minstens zo goed is
- mag ik ook geen andere synths want die lui jatten ook allemaal shit
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top